Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_TMM2 49 60BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_TMM2 49 60BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Teorie masáží Tematická oblast: Měkké techniky Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční ( L/02) 2. ročník Název výukového materiálu:Hlavní zásady diagnostiky a terapie funkčních kloubních poruch Popis využití: výukový materiál s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva Čas: 30 minut

2 Zásady diagnostiky Anamnéza a kinezilogický rozbor Anamnéza a kinezilogický rozbor Nastavení správné pozice vyšetřovaného i terapeuta Nastavení správné pozice vyšetřovaného i terapeuta Správná fixace daného segmentu Správná fixace daného segmentu Vytvoření správného předpětí a diagnostika segmentu Vytvoření správného předpětí a diagnostika segmentu Oboustranné porovnání vyšetřovaných částí Oboustranné porovnání vyšetřovaných částí Terapie: „fenomén tání“, metoda PIR, opakované pružení Terapie: „fenomén tání“, metoda PIR, opakované pružení

3 Zásady diagnostiky Diagnostiku provádět nejen před, ale i po terapii Diagnostiku provádět nejen před, ale i po terapii Mobilizaci vždy začít na straně menší bolesti a menšího odporu Mobilizaci vždy začít na straně menší bolesti a menšího odporu Diagnostikovat primární příčinu potíží Diagnostikovat primární příčinu potíží Vzít v úvahu klientův psychický stav a subjektivní potíže Vzít v úvahu klientův psychický stav a subjektivní potíže

4 Hyperalgická zóna HAZ – hyper algická zóna – zóna zvýšené citlivosti a bolestivosti HAZ – hyper algická zóna – zóna zvýšené citlivosti a bolestivosti Kůži vyšetřujeme pomocí řasení kůže – Kiblerovou řasou nebo vytvořením kožní vlny dle Leubeové – Dickeové Kůži vyšetřujeme pomocí řasení kůže – Kiblerovou řasou nebo vytvořením kožní vlny dle Leubeové – Dickeové Metoda vyšetření HAZ je diagnostická i terapeutická Metoda vyšetření HAZ je diagnostická i terapeutická

5 Úkol :popište diagnostický a terapeutický způsob vyšetření HAZ Diagnostické vyšetření Diagnostické vyšetření

6 Řešení úkolu Kůži protahujeme minimální silou až do dosažení předpětí Kůži protahujeme minimální silou až do dosažení předpětí V krajním postavení zjišťujeme, zda kůže pruží V krajním postavení zjišťujeme, zda kůže pruží Pružnost porovnáváme v různých směrech a v symetrické oblasti na druhé straně těla Pružnost porovnáváme v různých směrech a v symetrické oblasti na druhé straně těla V místech HAZ cítíme tuhý odpor proti pružení (po dosažení předpětí) V místech HAZ cítíme tuhý odpor proti pružení (po dosažení předpětí)

7 Palpační vyšetření fascií Fascie je svalová povázka, která je vytvořena z vaziva, které je upraveno tak, že usnadňuje posuny při zkracování jedotlivých svalových vláken Fascie je svalová povázka, která je vytvořena z vaziva, které je upraveno tak, že usnadňuje posuny při zkracování jedotlivých svalových vláken Každá porucha fascie negativně ovlivňuje celkovou funkci svalu Každá porucha fascie negativně ovlivňuje celkovou funkci svalu

8 Které parametry jsou důležité při palpačním vyšetření fascií?

9 Řešení úkolu Při palpačním vyšetření fascií nás zajímá především posunlivost: Při palpačním vyšetření fascií nás zajímá především posunlivost: Kůže a podkoží proti svalu Kůže a podkoží proti svalu Hlubokých tkání proti sobě Hlubokých tkání proti sobě Svalstva proti kosti Svalstva proti kosti

10 Domácí úkol – s pomocí odborné literatury zjistěte, co vše lze léčit tzv. terapií paní Ludmily Mojžíšové

11 Řešení úkolu funkční ženskou sterilitu funkční ženskou sterilitu bolestivou menstruaci bolestivou menstruaci vetebrogenní bolesti vetebrogenní bolesti inkontinenci a retenci moči inkontinenci a retenci moči bolestivý pohlavní styk bolestivý pohlavní styk dětské skoliózy dětské skoliózy zácpu zácpu neschopnost donosit plod neschopnost donosit plod

12 Odkazy Obrázek č 1. poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpg Obrázek č 1. poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpg poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpg poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpg Obrázek č. 2. poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpg Obrázek č. 2. poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpghttp://www.fsps.muni.cz/impact/zaklady-diagnostiky-a-terapie- poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpghttp://www.fsps.muni.cz/impact/zaklady-diagnostiky-a-terapie- poruch-pohyboveho-aparatu-1/images/pusobeni-tlakem-rasa-leubel- dickeova.jpg Obrázek č. 3 Obrázek č. 3


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_TMM2 49 60BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google