Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_TMM22 7 60BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_TMM22 7 60BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Teorie masáží Tematická oblast: Klasická a sportovní masáž Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční ( L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: Systém masérských hmatů klasické masáže II. Popis využití: výukový materiál s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva Čas: 30 minut

2 Hnětení Hmat se provádí na mohutnějších svalových partiích, a to buď celou rukou ( prsty- dlaň ) nebo pouze palcem a ukazovákem Hmat se provádí na mohutnějších svalových partiích, a to buď celou rukou ( prsty- dlaň ) nebo pouze palcem a ukazovákem Hmat lze provést krouživým hnětením – pracujeme opět oběma rukama – následuje energický přerušovaný stisk ( musí působit příjemně a nesmí masírovaného bolet ) Hmat lze provést krouživým hnětením – pracujeme opět oběma rukama – následuje energický přerušovaný stisk ( musí působit příjemně a nesmí masírovaného bolet )

3 Úkol Popište teoreticky masáž dolní končetiny zepředu metodou hnětení Popište teoreticky masáž dolní končetiny zepředu metodou hnětení Pedagog celou situaci moderuje a nakonec sám ukáže správný postup Pedagog celou situaci moderuje a nakonec sám ukáže správný postup

4 Možné řešení úkolu Hnětení začíná válením prstů, pak následuje vlnovité hnětení bérce a stehen po zevní a vnitřní straně Hnětení začíná válením prstů, pak následuje vlnovité hnětení bérce a stehen po zevní a vnitřní straně Ruce provádějí protisměrný pohyb, který je doplněný lehkým náznakem kroužení Ruce provádějí protisměrný pohyb, který je doplněný lehkým náznakem kroužení Ruka, která je první ve směru posunu, má za úkol připravovat kožně svalovou řašsu, druhá ruka pak provádí vlastní hnětení Ruka, která je první ve směru posunu, má za úkol připravovat kožně svalovou řašsu, druhá ruka pak provádí vlastní hnětení Dále se provádí krouživé hnětení oběma rukama Dále se provádí krouživé hnětení oběma rukama

5 Tepání Provádí se buď mezi jednotlivými hnětacími úkony, nebo se jím celá masáž uzavírá Provádí se buď mezi jednotlivými hnětacími úkony, nebo se jím celá masáž uzavírá Provádí se vějířovitě, škubáním, smetáním Provádí se vějířovitě, škubáním, smetáním Tepání se neprovádí tam, kde vyvstávají pod kůží kosti a zároveň na silně vyvinuté muskulatuře Tepání se neprovádí tam, kde vyvstávají pod kůží kosti a zároveň na silně vyvinuté muskulatuře

6 Úkol Popište teoreticky masáž dolní končetiny zepředu metodou tepání Popište teoreticky masáž dolní končetiny zepředu metodou tepání Pedagog celou situaci moderuje a nakonec sám ukáže správný postup Pedagog celou situaci moderuje a nakonec sám ukáže správný postup

7 Možné řešení úkolu Tepání se provádí na přední straně stehna, vějířovitě, dlaní k sobě a malíkovou hranou k povrchu těla klienta, postavené ruce s roztaženými prsty vykonávají pohyb, který směřuje střídavě do svaloviny a zpět Tepání se provádí na přední straně stehna, vějířovitě, dlaní k sobě a malíkovou hranou k povrchu těla klienta, postavené ruce s roztaženými prsty vykonávají pohyb, který směřuje střídavě do svaloviny a zpět Ruce se v úderech rytmicky střídají Ruce se v úderech rytmicky střídají Tepání lze provádět hrstí, dlaní, pěstí, škubáním, smetáním Tepání lze provádět hrstí, dlaní, pěstí, škubáním, smetáním

8 Chvění Tento úkon se provádí na závěr masáže Tento úkon se provádí na závěr masáže Spočívá ve fixaci končetiny a následném chvění Spočívá ve fixaci končetiny a následném chvění U klienta má navodit pocit konečné relaxace U klienta má navodit pocit konečné relaxace


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_TMM22 7 60BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google