Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Prezentace projektu Ještě máme šanci přispět k (s)plnění Rozvojových cílů tisíciletí, využijme ji.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Prezentace projektu Ještě máme šanci přispět k (s)plnění Rozvojových cílů tisíciletí, využijme ji."— Transkript prezentace:

1 1 Prezentace projektu Ještě máme šanci přispět k (s)plnění Rozvojových cílů tisíciletí, využijme ji.

2 2 1. Kdo jsme – řešitelský tým EDUCON ADEPTTs ADRA Agentura rozvojové a humanitární pomoci Olomouckého kraje Arcidiecézní charita Praha Centrum ProEquality při Otevřené společnosti Člověk v tísni Ekumenická akademie Praha Glopolis Charita ČR INEX-SDA NaZemi - společnost pro fair trade Zelená pro planetu Zelený kruh

3 3 1. Kdo jsme – spolupracující organizace FoRS Development Worldwide Partners Czech Eurosolar ČR SIRIRI Miko Káva Fair Life Platforma podnikatelů pro ZRS Amnesty International

4 4 1. Kdo jsme – partneři a sponzoři dotaci poskytla: Česká rozvojová agentura další partneři: více než 100 českých i zahraničních organizací, institucí, médií, webů (viz tisíce hodin práce dobrovolníků a sympatizantů

5 5 2. Rozvojové cíle tisíciletí a GCAP Rozvojové cíle tisíciletí (MDGs) – dobrý a vhodný základ pro: –dlouhodobou práci s veřejností –ovlivňování přístupu médií k oblasti RS a ovlivňování povědomí veřejnosti s cílem aktivního přístupu k RS Kampaň ČESKO PROTI CHUDOBĚ –vznikla v roce 2005 v reakci na mezinárodní kampaň Global Call to Action against Poverty (GCAP) –nejvýznamnější nástroj naší osvětové práce

6 6 3. Základní schéma Projekt MDGs Projekty spolupr. organizací Regiony Dobrovolníci MédiaPoliticiZákonodárci…… Široká veřejnost Organizace podporující kampaň Projekty řešitelských organizací Partneři, sponzoři

7 7 4. Cíle projektu Navázat na úspěšné výsledky předchozích kroků k naplňování MDGs a kampaně ČpCH s vazbou na GCAP Využít získané jednotlivce a skupiny k dalšímu rozvoji osvětové práce s veřejností Nadále zvyšovat zájem veřejnosti o ZRS Zvýšit odpovědnost ČR za plnění MDGs

8 8 5. Hlavní aktivity Osvětové nástroje a propagační materiály Medializace Práce v regionech Vytváření sítě dobrovolníků a sympatizantů Komunikace s veřejností prostřednictvím u a pošty Práce s politiky a zákonodárci Analytické materiály

9 9 6. Osvětové nástroje

10 10 Propagační materiály Logo ČpCH Bílé pásky Letáky Brožura Příliš vzdálené cíle Skládačka Více lepší spolupráce Publikace Občanská odpovědnost ve světle globální chudoby

11 11 Propagační materiály (pokr.) Rozvojové karty Nástěnky pro školy Panely ČPCH/MDGs Bílá trička a mikiny s logem a webem ČPCH Manuál globálně odpovědného spotřebitele

12 12 Propagační materiály (pokr.) Magnetky Bannery Video spoty DVD Putovní výstavy

13 13 Propagační materiály - nástěnky dělají sympatizanti ze zaslaných sad a materiálů školy od ZŠ po VŠ, ale i kluby, fary, obecní nástěnky, firmy v roce míst po celé ČR

14 14 Webové stránky v roce příspěvků/článků a 50 záznamů kalendáře návštěvníků návštěvníků měsíčně 50 % přímo přes adresu 5 % návštěv z Wikipedie (hesla jako „chudoba“, „extrémní chudoba“, „vzdělání“)

15 15 Facebook nabývá na síle místo webu skupina Česko proti chudobě 920 členů

16 16 Nejvýznamnější nástroje: Kampaň Česko proti chudobě Dny proti chudobě

17 17 Kampaň Česko proti chudobě Motto „více lepší pomoci a spolupráce“ se sdělením veřejnosti: –ve světě existuje chudoba –i my máme odpovědnost a výzvami: –k podpoře požadavků kampaně –ke konkrétnímu zapojení.

18 18 Hlavní požadavky kampaně ČpCH v roce „Zvyšovat objem oficiální rozvojové pomoci České republiky v souladu s našimi mezinárodními závazky na 0,7 % HND do roku 2015“ Žádný pokrok, naopak hrozí snižování. Pokud se podíl zvýší, bude to jen díky ekonomické krizi a poklesu HND…

19 19 Hlavní požadavky kampaně ČpCH v roce 2011 (pokr.) 2. „Zřízením rozvojové agentury zefektivnit a zprůhlednit rozvojovou spolupráci tak, aby skutečně reflektovala priority rozvojových zemí a přispívala k naplňování Rozvojových cílů tisíciletí, nikoli aby sloužila k podpoře exportu České republiky.“ Vláda schválila dne transformaci systému ZRS včetně zřízení organizační složky státu Rozvojové středisko od (usnesení vlády č.1070). Od schválila změnu na názvu na Česká rozvojová agentura. Kampaň se teď zaměřuje na efektivitu rozvojové spolupráce.

20 20 Dny proti chudobě – s vrcholem Mezinárodní den za odstranění chudoby Desítky akcí v 29 městech: Aš, Brno, České Budějovice, Děčín, Havířov, Hradec Králové, Cheb, Chrudim, Jihlava, Karlovy Vary, Karviná, Kostelec nad Černými lesy, Litoměřice, Mariánské Lázně, Olomouc, Opava, Orlová, Ostrava, Plzeň, Praha, Prostějov, Slaný, Tanvald, Teplá, Ústí nad Labem, Ústí nad Orlicí, Valašské Meziříčí, Vsetín Různé formy: informační stánky, besedy, koncerty, informační dny v organizacích a institucích, pouliční akce, happeningy, aktivity pro děti a jejich rodiče, to vše často kombinované s informacemi o Fair Trade včetně nabídky jeho zboží návštěvníků, oslovených

21 21 Dny proti chudobě 2011 (pokr.) České BudějoviceHavířov

22 22 Dny proti chudobě 2011 (pokr.) Olomouc – akce pro ZŠPraha – happening Prázdný bazén

23 23 Dny proti chudobě 2010 (pokr.) Valašské Meziříčí- Bubnováním proti chudoběPraha

24 24 Akce pro veřejnost prezentace na odborných, kulturních, sportovních, společenských a dalších veřejných akcích více než 100 akcí s návštěvností několika set tisíc lidí

25 25 Akce pro veřejnost – Fotbal pro rozvoj Pražský den pro Afriku,

26 26 Akce pro veřejnost – jiné Odborná konference "Energie pro všechny do roku 2030", Praha,

27 27 Akce pro veřejnost – jiné Bláznivý strom před Palladiem, Praha,

28 28 7. Medializace články, inzeráty, rozhlasová a televizní vystoupení setkání s pracovníky médií osobnosti kampaně

29 29 8. Spolupráce s VIP Táňa Fischerová na akcích ČpCH Lukáš Hejlík otiskem své boty podpořil kampaň, Brno

30 30 9. Práce s politiky Brožura pro zákonodárce „Světový rozvoj: Co pro něj můžete udělat“. –ideovým základem brožura irské platformy DOCHAS –lokalizováno do českého prostředí –vytištěno pro všechny poslance a senátory –další použití pro spolupracovníky a sympatizanty kampaně, např. pro práci s kandidáty při volebních kampaních

31 Analytické materiály Kapesní průvodce krizí a jejími dopady v rozvojových zemích Kdo se (ne)bojí mezinárodních daní? Černá díra rozvojového financování Institucionální investoři, jejich role na finančních trzích a vliv na země globálního Jihu Biopaliva, Paliva za jídlo Krize a rozvojové země brožura Proč jedna miliarda hladoví? leták Právo na potraviny

32 32 Pomozte nám nasměrovat ČESKO PROTI CHUDOBĚ! Děkujeme za pozornost. Kontakt: koordinační skupina kampaně ČESKO PROTI CHUDOBĚ


Stáhnout ppt "1 Prezentace projektu Ještě máme šanci přispět k (s)plnění Rozvojových cílů tisíciletí, využijme ji."

Podobné prezentace


Reklamy Google