Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vedení kol-tuhé nápravy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vedení kol-tuhé nápravy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN."— Transkript prezentace:

1 Vedení kol-tuhé nápravy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

2 TUHÉ NÁPRAVY -Uložení levého a pravého kola je spojeno nosníkem, vychýlení jednoho kola se přenáší na druhé, zavěšení kol je tedy závislé -Náprava je pevná, ale těžší, při odlehčení trvá obnovení přítlaku kol delší dobu -Při použití jiného druhu odpružení než listovými pery potřebují k vedení v podélném i příčném směru další konstrukční prvky -Používají se spíše u užitkových vozidel nebo jako zadní u osobních automobilů do terénu

3 Rozdělení tuhých náprav

4 Hnané přední (řídící) nápravy (s nápravnicí) tzv.sunuté Nápravnice je kovaná a má profil I Na obrázku vpravo dole je sice výkyvná náprava, ale takhle by vypadalo rozvidlené zakončení nápravnice nápravnice nerozvidlená rozvidlená

5 Hnané zadní nápravy (s nápravnicí)- vlečené Nápravnice je trubková nebo s profilem I či U ↑ ↑ Nápravnice přívěsu za OA Nápravnice návěsu

6 Hnací nápravy ( mostové ) - jednodílné Prostřednictvím otvoru a víka uprostřed mostu se montuje stálý převod rozvodovky s diferenciálem Zadní náprava AVIA A75

7 Hnací nápravy ( mostové ) vícedílné Náprava může být rozdělena na 2, 3 nebo 4 části spojené šrouby. Autor obrázku Aconcagua

8 Hnací náprava De Dion Obě hnací kola jsou spojena tuhou nápravnicí, ale rozvodovka je umistěna samostatně a z ní vedou ke kolům hřídele s klouby. Náprava nemá tak velkou hmotnost. nápravnice rozvodovka ─► Autor obrázku Buch-t ─► Náprava De Dion vozu Honda Acty Autor obrázku Tennen-Gas

9 Způsoby vedení tuhých náprav Nápravu je třeba vést v podélném i příčném směru dvojicí podélných listových per dvojicí podélných listových per doplněných o dvě podélné tyče čtyřmi podélnými a jednou příčnou tyčí dvěma podélnými a jedním trojúhelníkovým ramenem Wattovým přimovodem a Panhardskou tyčí Ojnicovým vedením( za rozvodovku) a : - Panhardskou tyčí nebo - trojúhelníkovým ramenem nebo - příčným Wattovým přímovodem

10 Způsoby vedení tuhých náprav : - dvěma podélnými listovými pery

11 Způsoby vedení tuhých náprav : - dvěma podélnými listovými pery a dvěma podélnými tyčemi (ty eliminují namáhání per při rozjezdu a brzdění) ↑ suvná tyč ↑ listové pero Autor obrázku Dana60Cummins

12 Způsoby vedení tuhých náprav : - čtyřmi podélnými a jednou příčnou (Panhardskou) tyčí Autor všech obrázku Tennen-Gas Podélná tyč příčná tyč ─►

13 Způsoby vedení tuhých náprav : - čtyřmi podélnými a jednou příčnou (Panhardskou) tyčí Podélné tyče příčná tyč ─► Pohled zepředuPohled zezadu (pravá strana)

14 Způsoby vedení tuhých náprav : - dvěma podélnými a jedním trojúhelníkovým ramenem ZN AVIA FURGON ◄─◄─ ◄─◄─ ◄─◄─

15 Způsoby vedení tuhých náprav : - dvěma podélnými a jedním trojúhelníkovým ramenem ZN Mercedes Actros ◄─►◄─► ◄─◄─ ─►─►

16 Způsoby vedení tuhých náprav : - 2 podélnými rameny a příčným Wattovým přímovodem Autor obrázku Leonard G ─►


Stáhnout ppt "Vedení kol-tuhé nápravy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN."

Podobné prezentace


Reklamy Google