Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1 Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

2 Český jazyk 8.ročník Jaroslav Holub

3 Obsah Souvětí Interpunkce Věta jednočlenná a dvojčlenná Typy přívlastků Druhy přísudku Určování větných členů Vedlejší věta Druhy podstatných jmen Slohové postupy Literatura – autor, dílo

4 Rozbor souvětí 8. ročník aneb Z deníku osmáka

5 Bude se zkoušet řekl učitel a s jeho typickým škodolibým úsměvem který nevěstil nic dobrého začal pátrat zrakem po tvářích ve třídě. Udělalo se mi mírně nevolno. Museli jsme se dodneška naučit nazpaměť dlouhou básničku o víně a české zemi. V hlavě mi uvízl jen název – Romance o Karlu IV., pak něco o Češích a nějakém Buškovi… Průšvih !

6 Bude se zkoušet řekl učitel a s jeho typickým škodolibým úsměvem který nevěstil nic dobrého začal pátrat zrakem po tvářích ve třídě. Udělalo se mi mírně nevolno. Museli jsme se dodneška naučit nazpaměť dlouhou básničku o víně a české zemi. V hlavě mi uvízl jen název – Romance o Karlu IV., pak něco o Češích a nějakém Buškovi… Průšvih ! Doplň čárky a uvozovky v první větě.,,,

7 Bude se zkoušet. ___ Nevěstil nic dobrého. ___ Začal pátrat zrakem po tvářích. ___ Udělalo se mi mírně nevolno. ___ V hlavě mi uvízl jen název. ___ Urči věty jednočlenné (J) a dvojčlenné (D).

8 Bude se zkoušet řekl učitel a s jeho typickým škodolibým úsměvem který nevěstil nic dobrého začal pátrat zrakem po tvářích ve třídě. Udělalo se mi mírně nevolno. Museli jsme se dodneška naučit nazpaměť dlouhou básničku o víně a české zemi. V hlavě mi uvízl jen název – Romance o Karlu IV., pak něco o Češích a nějakém Buškovi… Průšvih !

9 Bude se zkoušet řekl učitel a s jeho typickým škodolibým úsměvem který nevěstil nic dobrého začal pátrat zrakem po tvářích ve třídě. Udělalo se mi mírně nevolno. Museli jsme se dodneška naučit nazpaměť dlouhou básničku o víně a české zemi. V hlavě mi uvízl jen název – Romance o Karlu IV., pak něco o Češích a nějakém Buškovi… Průšvih ! Vypiš všechny přísudky a urči jejich druh. bude se zkoušet řekl nevěstil začal pátrat udělalo se museli jsme se naučit nevěstil - slovesný složený - slovesný

10 Museli jsme senaučitdodneškadlouhou básničkuo víněačeskézemi. Urči větné členy v této větě. PUčPUz Pk(s) Pk(n) Pk(s) = (my) Př Po Pt Pk(n) nazpaměť

11 „Bude se zkoušet“, řekl učitel a s jeho typickým škodolibým úsměvem, který nevěstil nic dobrého, začal pátrat zrakem po tvářích ve třídě. Udělalo se mi mírně nevolno. Museli jsme se dodneška naučit nazpaměť dlouhou básničku o víně a české zemi. V hlavě mi uvízl jen název – Romance o Karlu IV., pak něco o Češích a nějakém Buškovi… Průšvih ! Vyhledej v textu větu vedlejší a urči její druh. VEDLEJŠÍ VĚTA PŘÍVLASTKOVÁ

12 Karel, Bušek básničku… učitel… průšvih „Bude se zkoušet“, řekl učitel a s jeho typickým škodolibým úsměvem, který nevěstil nic dobrého, začal pátrat zrakem po tvářích ve třídě. Udělalo se mi mírně nevolno. Museli jsme se dodneška naučit nazpaměť dlouhou básničku o víně a české zemi. V hlavě mi uvízl jen název – Romance o Karlu IV., pak něco o Češích a nějakém Buškovi… Průšvih ! OBECNÉ VLASTNÍ ABSTRAKTNÍ KONKRÉTNÍ Najdi v textu vždy jedno požadované podstatné jméno.

13 Jaký slohový postup (útvar) použil autor textu? Uveď alespoň jeden typický znak tohoto postupu. „Bude se zkoušet“, řekl učitel a s jeho typickým škodolibým úsměvem, který nevěstil nic dobrého, začal pátrat zrakem po tvářích ve třídě. Udělalo se mi mírně nevolno. Museli jsme se dodneška naučit nazpaměť dlouhou básničku o víně a české zemi. V hlavě mi uvízl jen název – Romance o Karlu IV., pak něco o Češích a nějakém Buškovi… Průšvih ! VYPRAVOVÁNÍ – PŘÍMÁ ŘEČ LÍČENÍ – SUBJEKTIVNÍ ZABARVENÍ

14 Kdo je autorem Romance o Karlu IV. a z jaké sbírky tato báseň pochází?

15 Použité zdroje V. Bičíková, Z. Topil, F. Šafránek : Český jazyk pro 8. ročník (Tobiáš, Havl. Brod 2002)


Stáhnout ppt "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google