Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 8 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Vegetativní části - kořen Typ: DUM - kombinovaný Předmět:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 8 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Vegetativní části - kořen Typ: DUM - kombinovaný Předmět:"— Transkript prezentace:

1 Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 8 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Vegetativní části - kořen Typ: DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: leden 2014

2 METODICKÝ LIST Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. Před započetím práce učitel pomoci prezentace připomene základní stavbu rostlinné eukaryotické buňky. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. V rámci laboratorních cvičení s i žáci zopakují charakteristiku vegetativních části rostlinného těla. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Pro zápis použijeme předepsaný protokol.

3 Protokol č. Téma:Vegetativní části - kořen Jméno:Datum: Pomůcky: kořen orchideje,pelargonie,monstery.mikroskop s příslušenstvím.. Úloha: č.1. – 3. Závěr:

4 Doplň - teoretický základ ke cvičení: Charakterizuj funkci kořene…………… Co jsou cévní svazky………………….. Vzdušné kořeny funkce ………………

5 Úloha č.1 Pozorování kořene dvouděložných rostlin – příčný řez.

6 Postup č.1 Pomůcky: kořen pelargonie, voskovka Žiletkou provedeme tenké příčné řezy kořenem dvouděložné rostliny. Nejtenčí řez přeneseme na podložní sklíčko, zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme celý řez a popíšeme.

7 Obrázek č.1 - příčný řez kořenem – parenchym,rhizodermis,cévní svazek

8 Úloha č. 2 Pozorování kořene jednoděložných rostlin – podélný řez.

9 Postup č. 2 Pomůcky: kořen orchideje Provedeme podélný řez kořenem jednoděložné rostliny. Žiletkou provedeme tenké řezy kořenem. Přeneseme na podložní sklíčko, zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme celý řez a popíšeme.

10 Obrázek č.2- Podélný řez kořenem-cévní svazky

11 Úloha č.3 Pozorování vzdušných kořenů monstery.

12 Postup č. 3 Pomůcky: kořen monstery Provedeme příčný řez kořenem rostliny. Žiletkou provedeme tenké řezy kořenem. Přeneseme na podložní sklíčko, zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme celý řez a popíšeme.

13 Obrázek č. 3 - vzdušné buňky v dřeni monstery

14 Odpověz na otázky. Jaký je rozdíl ve stavbě kořene jedno- a dvouděložných rostlin? Pojmenuj 3 typy cévních svazků? Taxonomicky zařaď orchidej.

15 Závěr: Možnosti: charakteristika,práce se mi podařila, nepodařila,co bych mohl(a) zlepšit.

16 Použitá literatura a obrázky Vlastní zdroje Obr. 1, 2, 3 – archiv autora


Stáhnout ppt "Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 8 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Vegetativní části - kořen Typ: DUM - kombinovaný Předmět:"

Podobné prezentace


Reklamy Google