Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_F2 - 16 OBRATLOVCI AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_F2 - 16 OBRATLOVCI AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_F OBRATLOVCI AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Přírodopis 7 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

2 OBRATLOVCI

3  nejdokonalejší strunatci  struna pouze v zárodečném stádiu vnitřní kostra, jejíž osou je páteř z obratlů => zbytek struny jsou meziobratlové ploténky  vnitřní kostra, jejíž osou je páteř z obratlů => zbytek struny jsou meziobratlové ploténky  kruhoústí, paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci a savci

4 MIHULE POTOČNÍ MIHULE POTOČNÍ (říční, mořská)  chrupavčitá kostra  ústa s kruhovitou přísavkou bez čelistí  několik řad zubů  válcovité tělo  ploutevní ocasní lem KRUHOÚSTÍ

5

6  7 párů žaberních otvorů  larva MINOHA (parazituje na rybách nebo se živí planktonem, org. zbytky R a Ž)  žije několik let  dospělá mihule nepřijímá potravu, po tření hyne

7 PARYBY ŽRALOCI, REJNOCI  chrupavčitá kostra  5-7 párů žaberních štěrbin žraloci  nesouměrná hřbetní a ocasní ploutev = žraloci rejnoci  srostlé ploutve – vroubené tělo = rejnoci

8  vyvinuté čelisti ZÁSTUPCI  žralok modravý (bílý, tygří, obrovský)  kladivoun  máčka skvrnitá  ostroun obecný  parejnok elektrický  rejnok hladký (ostnatý)  manta atlantská (největší rejnok) (malé druhy 1m)

9

10  ww.crsmo-litomysl.wbs.cz/Atlas-ryb.html&docid=WSkTi3PRFtIuoM&imgurl=http://crsmo- litomysl.wbs.cz/sladkovodni_ryby/mihulepotocni.jpg&w=400&h=250&ei=R3IhUNzRPNDLtAbcwoGAAg&zoom=1&i act=hc&vpx=547&vpy=394&dur=842&hovh=177&hovw=284&tx=181&ty=127&sig= &page =1&tbnh=111&tbnw=178&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:14,s:0,i:128 ww.crsmo-litomysl.wbs.cz/Atlas-ryb.html&docid=WSkTi3PRFtIuoM&imgurl=http://crsmo- litomysl.wbs.cz/sladkovodni_ryby/mihulepotocni.jpg&w=400&h=250&ei=R3IhUNzRPNDLtAbcwoGAAg&zoom=1&i act=hc&vpx=547&vpy=394&dur=842&hovh=177&hovw=284&tx=181&ty=127&sig= &page =1&tbnh=111&tbnw=178&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:14,s:0,i:128  vazeme.cz/atlas-ryb/mihule-morska&docid=GZGMwVl7esm34M&imgurl=http://zivazeme.cz/images/mihule- morska02.jpg&w=575&h=383&ei=uXIhUJ- QMIjetAbZ1YDoBw&zoom=1&iact=hc&vpx=549&vpy=198&dur=408&hovh=132&hovw=173&tx=162&ty=86&sig= &page=1&tbnh=132&tbnw=173&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:2,s:0,i:90 vazeme.cz/atlas-ryb/mihule-morska&docid=GZGMwVl7esm34M&imgurl=http://zivazeme.cz/images/mihule- morska02.jpg&w=575&h=383&ei=uXIhUJ- QMIjetAbZ1YDoBw&zoom=1&iact=hc&vpx=549&vpy=198&dur=408&hovh=132&hovw=173&tx=162&ty=86&sig= &page=1&tbnh=132&tbnw=173&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:2,s:0,i:90  M:&imgrefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id155576/%3Ftaxonid%3D15176&docid=Y74dONW9t0AdeM&i mgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/ jpg&w=750&h=508&ei=gXMhUNOAHozdsgbyjYDgBw&zoom=1&iac t=hc&vpx=1052&vpy=354&dur=87&hovh=185&hovw=273&tx=237&ty=88&sig= &page=5& tbnh=141&tbnw=185&ndsp=24&ved=1t:429,r:5,s:87,i:21 M:&imgrefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id155576/%3Ftaxonid%3D15176&docid=Y74dONW9t0AdeM&i mgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/ jpg&w=750&h=508&ei=gXMhUNOAHozdsgbyjYDgBw&zoom=1&iac t=hc&vpx=1052&vpy=354&dur=87&hovh=185&hovw=273&tx=237&ty=88&sig= &page=5& tbnh=141&tbnw=185&ndsp=24&ved=1t:429,r:5,s:87,i:21  mt9IM:&imgrefurl=http://zivazeme.cz/atlas-paryb/zralok- modry&docid=y8BV3IegF3sPxM&imgurl=http://zivazeme.cz/images/zralok- modry04.jpg&w=450&h=248&ei=LHQhUMXiNojitQbjqoGACA&zoom=1&iact=hc&vpx=423&vpy=291&dur=2553&h ovh=167&hovw=303&tx=213&ty=96&sig= &page=4&tbnh=110&tbnw=199&ndsp=22&ved =1t:429,r:12,s:63,i:189 mt9IM:&imgrefurl=http://zivazeme.cz/atlas-paryb/zralok- modry&docid=y8BV3IegF3sPxM&imgurl=http://zivazeme.cz/images/zralok- modry04.jpg&w=450&h=248&ei=LHQhUMXiNojitQbjqoGACA&zoom=1&iact=hc&vpx=423&vpy=291&dur=2553&h ovh=167&hovw=303&tx=213&ty=96&sig= &page=4&tbnh=110&tbnw=199&ndsp=22&ved =1t:429,r:12,s:63,i:189  ww.lifeonnorth.com/%3Fp%3D1517&docid=7WesuLocmhJg0M&imgurl=http://www.lifeonnorth.com/wp- content/uploads/2012/01/Manta-ray-07- large.jpg&w=648&h=475&ei=9nQhUIKOCoXLtAabzwE&zoom=1&iact=hc&vpx=716&vpy=334&dur=732&hovh=192 &hovw=262&tx=133&ty=101&sig= &page=1&tbnh=134&tbnw=180&start=0&ndsp=18&ved =1t:429,r:9,s:0,i:138 ww.lifeonnorth.com/%3Fp%3D1517&docid=7WesuLocmhJg0M&imgurl=http://www.lifeonnorth.com/wp- content/uploads/2012/01/Manta-ray-07- large.jpg&w=648&h=475&ei=9nQhUIKOCoXLtAabzwE&zoom=1&iact=hc&vpx=716&vpy=334&dur=732&hovh=192 &hovw=262&tx=133&ty=101&sig= &page=1&tbnh=134&tbnw=180&start=0&ndsp=18&ved =1t:429,r:9,s:0,i:138  ww.biolib.cz/cz/taxonimage/id40792/&docid=t8EM_W_BjCpZ1M&imgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/40792.jp g&w=700&h=525&ei=w3UhUJbqLM_esgb3nYC4Bw&zoom=1&iact=hc&vpx=840&vpy=155&dur=4&hovh=194&hov w=259&tx=152&ty=145&sig= &page=1&tbnh=145&tbnw=198&start=0&ndsp=16&ved=1t:4 29,r:3,s:0,i:79 ww.biolib.cz/cz/taxonimage/id40792/&docid=t8EM_W_BjCpZ1M&imgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/40792.jp g&w=700&h=525&ei=w3UhUJbqLM_esgb3nYC4Bw&zoom=1&iact=hc&vpx=840&vpy=155&dur=4&hovh=194&hov w=259&tx=152&ty=145&sig= &page=1&tbnh=145&tbnw=198&start=0&ndsp=16&ved=1t:4 29,r:3,s:0,i:79ZDROJE


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_F2 - 16 OBRATLOVCI AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací."

Podobné prezentace


Reklamy Google