Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Palo Fabuš1 Amatéři I Blogy - Naplněná utopie?. Palo Fabuš2 Média, kultura, umění „All modern art is media art.“ Dieter Daniels „V současnosti jsou všechny.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Palo Fabuš1 Amatéři I Blogy - Naplněná utopie?. Palo Fabuš2 Média, kultura, umění „All modern art is media art.“ Dieter Daniels „V současnosti jsou všechny."— Transkript prezentace:

1 Palo Fabuš1 Amatéři I Blogy - Naplněná utopie?

2 Palo Fabuš2 Média, kultura, umění „All modern art is media art.“ Dieter Daniels „V současnosti jsou všechny společenské instituce mediálními institucemi.“ Altheid, Snow John Maeda: (od r. 2001) žijeme v post-digitální době

3 Palo Fabuš3 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

4 Palo Fabuš4 Je naplněná utopie opravdu utopií?

5 Palo Fabuš5 Bertold Brecht The Radio as an Apparatus of Communication, 1926 „It is purely an apparatus for distribution, for mere sharing out. So here is a positive suggestion: change this apparatus over from distribution to communication.“ „This is an innovation, a suggestion that seems utopian and that I myself admit to be utopian.“

6 Palo Fabuš6 Nová kulturní role Producer + Consumer = Prosumer Marshall McLuhan – Take Today, 1972 Alvin Toffler – Third Wave, 1980 Pasivní konzument Aktivní prozument Amazon – reputační ekonomika Software Ekonomika Žurnalistika Kultura per se

7 Palo Fabuš7 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

8 Palo Fabuš8 Co jsou to „nová média“? Vin Crosbie, What is „new media“, 2006 Médiem není televize, mobil, noviny… transport Technologie... není nutnámůže být nutnáje nutná soušvodavzduch many-to-manyone-to-manymédiaone-to-one

9 Palo Fabuš9 Many-to-many Web 2.0 – Social Software (Socioware) del.icio.us digg.com Social networking: Linked – Albert-László Barabási, 2004 Blogy...

10 Palo Fabuš10 Co je to blog? Publikační systém jehož příspěvky jsou řazeny v obráceném chronologickém pořadí. http://blogroll.jodi.org/ (Heemskerk, Paesmans) Blogroll: spojení s blogosférou –v blogosféře mám kamarády a tohle jsou oni –tyhle blogy stojí za pozornost –tyhle blogy sleduju a čerpám z nich Many-to-many model vystupující na povrch

11 Palo Fabuš11 Naskočit na rozjetý vlak… Rebecca Blood's Law of Weblog History: „The year you discovered weblogs and/or started your own is 'The Year Blogs Exploded'.“ Kolaborativní blogy: Specializace, amatérská žurnalistika…

12 Palo Fabuš12 Amatérská žurnalistika – historie Srpen 1998: Charlotte Observer – blog o hurikánu Bonnie Listopad 2003: Reflex si hraje se čtenářským fotoblogem Duben 2004: BloggerCon II. 4.11.2004: SME 2.12.2004: Le Monde Leden 2005: Rheinishe Post: blog => magazín (2x měsíčně) Září 2006: blog.respekt.cz, Adam Javůrek

13 Palo Fabuš13 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

14 Palo Fabuš14

15 Palo Fabuš15 Ideál vs. Skutečnost

16 Palo Fabuš16

17 Palo Fabuš17 Obsah teoretické části Amatéři - nová kulturní role Modelová teorie nových médií Sociowarem k hustému webu Amatéři a „dlouhý chvost“

18 Palo Fabuš18 „Dlouhý chvost“ Chris Anderson, Wired 2004 Původně potřeba popsat nové ekonomické modely Mocninné rozdělení Polyfunkční model – polyfunkční teorie Standardní angličtina (is, the, have :: 60 tis. slov)

19 Palo Fabuš19

20 Palo Fabuš20 „Chvost“ větší než „předek“ E-commerce: zvýhodnění vůči „kamenným“ obchodům (Amazon.com: „We sold more books today that didn't sell at all yesterday than we sold today of all the books that did sell yesterday.“) Amatérská žurnalistika: „Lidé vědí víc než my.“ Dan Gillmor (We the Media, 2004) Wikipedia vs. Encyclopædia Britannica

21 Palo Fabuš21 Konec teoretické části -přestávka-

22 Palo Fabuš22 Golan Levin – Dumpster, 2006 http://artport.whitney.org/commis sions/thedumpster/http://artport.whitney.org/commis sions/thedumpster/ Pracuje s „dlouhým chvostem“ Infoestetika, database art, portrét a dokument Váha „dlouhého chvostu“ je tady výpovědní hodnota Manovich: social data browser

23 Palo Fabuš23 Masová média vs. Nová média Masová média „dlouhý chvost“ neznají Nedostatek místa + nedostatek času MM: nutný sociální status NM: není nutná legitimnost k medializaci jako vstupní podmínka Rovná příležitost mediace: u MM teoreticky, u NM prakticky Konvergence NM a MM (Superstar, Big Brother, …)

24 Palo Fabuš24 Marisa’s American Idol Audition Training Blog americanidolauditiontraining.blogs.com „další deníček hloupé blonďaté Američanky“ rok trvající performance „čtenářka dívčích časopisů“ Intimní deníček veřejná zpověď Průsečík kontextů – bod inverze

25 Palo Fabuš25 Pro-Am Revolution Open source X – hype a střízlivění Admin/editor/ je nutný Pro 50 mil. blogů příznačné Tyranie bezstrukturnosti, Jo Freeman „(…) a proto s jistotou prohlašuji: jsme nestejní.“ Tak pravil Zarathustra, Nietzsche

26 Palo Fabuš26 Abe and Mo Sing the Blogs!!! http://www.linkoln.net/abeandmosingth eblogs/http://www.linkoln.net/abeandmosingth eblogs/ Blog = exhibice Potřeba vyjadřovat se úplně ke všemu nesouvislé věty, neformátovaný text, opakování slov a čísel Vystihují i po dekontextualizaci nejobvyklejší symptomy neomezené publikační svobody

27 Palo Fabuš27 Abe and Mo Sing the Blogs!!! bloga.blog.cz vs. http://horsehater.blogspot.com/ nesrozumitelný cizojazyčný blog (jazykem internetu je angličtina?) Amatérská poezie Hans Bernhard aka UBERMORGEN (etoy.CORPORATION)…

28 Palo Fabuš28 Provázanost Poslední zápis: 30. prosince 2005 http://www.ubermorgen.com/Psychotro pic_Drug_Karaoke/http://www.ubermorgen.com/Psychotro pic_Drug_Karaoke/ http://ubermorgen.sonance.net/hansbe rnhardblog/http://ubermorgen.sonance.net/hansbe rnhardblog/ Neklade důraz na motivaci jako „Abe and Mo“, ale na prezentaci ega blog obrací naruby předpoklad „soukromého“

29 Palo Fabuš29 hansbernhardblog Co ještě zveřejnit a co už ne? Čím se prezentujeme? O čem tvrdíme, že tohle je náš život? Na čem záleží? Proč se se svými čtenáři podělíme o zábavnou historku z dnešního dne nebo proč se vypláčeme? Čteme blogy lidí, které neznáme. Jak víme, co je pravda a co ne?

30 Palo Fabuš30 hansbernhardblog Jediným měřítkem textu je text sám virtuální identita zkonstruovaná souborem uveřejněných textů Iniciativa Site Specific: IndexPage Competition 2006

31 Palo Fabuš31 Univerzální droga http://www.universalacid.net Navazuje jak ideově, tak časově – 31. prosince 2005 Sebevědomý nevkus snad nelze dávkovat čitelněji 2 dny, oznámení konce – sangvinický charakter statistické většiny blogů

32 Palo Fabuš32 Curating blogs http://www.blog-art.blogspot.com Blogy přinejmenším neobvyklé – ne všechno lze označit jako „blog art“ http://www.davidlynch.com/dailyreport/index. htmlhttp://www.davidlynch.com/dailyreport/index. html http://www.freewayblogger.com/ http://del.icio.us/tag/art http://hypertemps.procurate.com/ http://frozen-niki.org/blog/ http://themanwithoutcontent.com/ http://maslo.cz/

33 Palo Fabuš33 Závěr Pop art vs. Blog art „Každý zažije svých patnáct minut slávy“ „Každý bude slavný pro patnáct lidí“ Reflexe „lidového“ vkusu Percepce vs. vlastní tvorba Oslava vs. Kritika

34 Palo Fabuš34 Kontakt palo.fabus@gmail.com http://palofabus.net http://pf.bloguje.cz


Stáhnout ppt "Palo Fabuš1 Amatéři I Blogy - Naplněná utopie?. Palo Fabuš2 Média, kultura, umění „All modern art is media art.“ Dieter Daniels „V současnosti jsou všechny."

Podobné prezentace


Reklamy Google