Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno, Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PGR-04 Tematický celek (sada): Vektorová grafika Téma (název) materiálu: Kreslení základních objektů - tvary Předmět: Výpočetní technika Ročník / Obor studia: Třetí/ Všechny obory Autor / datum vytvoření: Kateřina Ipserová, DiS. / Anotace: Materiál slouží k výkladu nové látky na téma: Kreslení základních tvarů Metodický pokyn: Materiál slouží k prezentaci popřípadě samostudiu 1

2 Kreslení základních objektů - tvary Většina propagačních materiálů, letáků, vizitek apod. se skládá z nejzákladnějších tvarů, které jsou poté upraveny, změněny, obarveny nebo sloučeny, tak aby výsledkem byl takový objekt, který si grafik přeje do dokumentu vložit. Zoner Callisto disponuje celou řadou základních objektů – tvarů, ze kterých je možné vyjít při další práci. 2

3 Základní tvar 1. Stisknete a držíte tvar obdélníku 4. Stisknete a držíme levé tlačítko myši a tažením vytvoříte zvolený tvar 2. Vyberete potřebný tvar 3. Vzhled myši se změní na křížek se symbolem tvaru 5. Jakmile budete s tvarem spokojeni, uvolněte tlačítko myši 3

4 Způsoby kreslení objektů - tvarů Po nakreslení objektu, se změnily ikony na horním panelů nástrojů. Tyto ikony umožňují přepnout na jeden ze způsobů vytvoření nového tvaru. Vytváření objektů od levého rohu Vytváření objektů od středu Vytváření objektů od středu s možností rotace 4

5 Klasická čára Nastavíte si kde bude čára začínat. Držením levého tlačítka myši a tažením požadovaným směrem, vidíme jak bude čára vypadat (kudy povede). Chceme-li navázat na konec čáry, začneme kreslit další čáru z místa, kde skončila čára předchozí. Zoner Callisto chápe, že se snažíme čáry navázat a v průběhu práce je spojí do jednoho objektu. Ctrl - kreslí přesně svislou a vodorovnou čáru a pod úhly, které jsou násobky 15°. 5

6 Křivka „od ruky“ Držíme levé tlačítko myši a malujeme. Spojíme-li počáteční a koncový bod, vznikne objekt, který lze vybarvit. 6

7 Křivka s nastavením vektoru Nastavte se myší do prostoru dokumentu a stiskněte a držte levé tlačítko myši. Následně s myší pohybujte a všimněte si, že u prvního bodu křivky vzniká tečkovaná čára. Ta určuje tvar vektoru, který bude křivku definovat. Následně uvolněte tlačítko myši. Klepněte do koncového bodu budoucí křivky a opět myší nastavte parametry směrového vektoru. Zobrazí se vektor (čárkované čáry) 7

8 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje NAVRÁTIL, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. Kralice na Hané: Computer Media, s.r.o., 2007, ISBN Pokud není uvedena citace, jsou obrázky vlastní tvorby 8


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google