Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:III/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Martina Švábová Určeno pro předmět:Fotografie Tematická oblast:Základní skladby obrazu – Kompozice obrazu Obor vzdělání:Fotograf (34-56-L/01) 1.ročník Název výukového materiálu: pracovní listy Historie kompozice Popis využití: pracovní listy o historii kompozice s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva Čas: 20 minut

2 Historie kompozice V minulosti věnovali malíři značnou pozornost kompozici, protože dobře promyšlená kompozice vede divákovo oko významnými místy obrazu.

3 Tajemství starých mistrů. Obrazy starých mistrů ukrývají příběhy, které lze poodhalit rozborem jejích kompozic. Malíři věnovali kompozici značnou pozornost. Náčrty se však nedochovaly, neboť byly předmětem tajemství jednotlivých dílen, byly systematicky ničeny.

4 Analýza obrazu. Analyzované obrazy se zabývají převážně ženami a tajemstvím jejich duchovního světa, což bylo vděčným tématem mnoha umělců. (Analýza – rozbor) Vybrané obrazy dokumentují přístup jejich tvůrců ke kompozici obrazu. Leonardo do Vinci Édouard Manet

5 Leonardo da Vinci Mona Lisa Směry příběhu – poměr zlatého řezu 1. Levé oko (mysl) - Most 2. Most (symbol cesty, která překonává překážku) - Pravá strana těla 3.Pravá strana těla - Ukazovák pravé ruky 4. Levé oko – Okraj obrazu 5. Okraj obrazu – Cesta se zákruty (symbol cesty, která vede oklikami) 6. Cesta se zákruty 7. Cesta se zákruty – Ukazovák levé ruky 8.Cesta se zákruty (konec) - Pravé ňadro – Okraj kompozice 9.Okraj kompozice – Prostředník levé ruky

6 Édouard Manet Snídaně v trávě 1863 Směry příběhu 1.Kruh vymezuje tři postavy – M. Noir je částí mimo kruh – Ruka držící hůl je v kruhu 2.Letící pták - Hlava Mme Dossier (myje se, očisťuje se?) 3.Hlava Mme Dossier - Ruka levá M. Noir drží hůl 4.Hlava Mme Dossier – Hlava M. Bruna 5.Hlava M. Brun – Člun na řece 6.Hlava M. Brun – Ruka levá M. Noira držící hůl 7.Ruka levá M. Noir držící hůl - Hlava M. Bruna 8.Stehno Mme Nue – Ruka pravá M. Noir žádající 9.Koš s jídlem (symbol majetku?) - Ruka pravá M. Noira žádající 10.Ruka pravá M. Noir žádající – Ruka pravá Mme Nue (gesto ruky – zamyšlení) 11.Pohled M. Noir – ústa M. Bruna 12.Ruka pravá Mme Nue – Stehno Mme Nueho 13.Šaty Mme Nue - levá ruka M. Noira držící hůl

7 Zopakujte si! Dopiš: 1.Čemu věnovali malíři pozornost: 2.Jak se jmenuje obraz Leonarda da Vinciho: 3.Ve kterém roce namaloval E. Manet- Snídani v trávě. 4.Čím se zabývá nejvíce analýza obrazů: 5.Proč se nedochovaly náčrty obrazů:

8 ODKAZY


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google