Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
START
2
Hanzelka a Zikmund Palubní deník
3
Na chodníku v Římské ulici
Den: první 22. dubna 1947 – Praha. Na chodníku v Římské ulici do dvou v noci ukládáme zavazadla do Tatry. Před autoklubem v Opletalově ulici čekají generální ředitel Tatry s náměstkem, skupina přátel, několik novinářů, fotografů a filmařů. Dostali jsme maskota pro štěstí -figurku sv. Kryštofa.
4
na palubě lodi Koutoubia opouštíme
Den :čtrnáctý 5. května 1947 na palubě lodi Koutoubia opouštíme v Marseille Evropu
5
8. května 1947 vstupujeme v Casablance na půdu horké Afriky
Den: sedmnáctý 8. května 1947 vstupujeme v Casablance na půdu horké Afriky
6
Den: třicátýsedmý 28. květen 1947 – havárie v Sirtě, pedál brzdy bez odporu klesl na podlahu, ruční brzda rovněž vypověděla službu, havárie byla neodvratná… Po havárii při kontrole vozu zjišteno porušení hydraulického okruhu a naštípnutí lanka ruční brzdy.
7
pokračujeme od Sallúmu
Den :stotřináctý 12. srpna Káhira- pyramidy v dohledu, pokračujeme od Sallúmu po Wádí Halfu až do 28. října 1947
8
Den :stýosmdesátýšestý
24. října 1947 Asuán: s kompasem do Núbijské pouště
9
Den: stýdevadesátý 28. října 1947 Wádí Halfa povolení k cestě Núbijskou pouští - podepsali jsme revers, že jedeme na vlastní nebezpečí. 29. říjen poušť - 43°C, motor 105°C. orientace, hledáme stopy.
10
Den: stýdevadesátýprvní 29. říjen 1947 - poušť - 43°C, motor 105°C
Den: stýdevadesátýprvní 29. říjen poušť - 43°C, motor 105°C. orientace, hledáme stopy. Fata morgana: kuželovité domky vypadají jako plachetnice na Nilu.
11
Den: stýdevadesátýtřetí
31. října 1947 PRVNÍ KRITICKÝ DEN: nevíme, kde jsme
12
Den :dvoustýčtyřicátýčtvrtý
DRUHÝ KRITICKÝ DEN: malárie, bažiny, 59° Celsia ve stínu.
13
Marangu zahajujeme boj o nejvyšší horu Afriky.
Den:dvoustýsedmdesátýdevátý Marangu zahajujeme boj o nejvyšší horu Afriky. v vztyčena československá vlajka na Kilimandžáru.
14
Den: třístýsedmdesátý
25. duben 1948 Zambezi: nad vroucím kotlem Viktoriiných vodopádů.
15
Den: čtyřstýjedenáctý
5. červen oficiální příjezd do Kapského Města, uvítání před radnicí, ubytování v hotelu Avalón, odjezd do přístavu, vážení vozu –2206 kg, vyložení zavazadel, po umytí s vyčištění vozu odeslán telegram o zakončení afrického úseku
16
Den: čtyřstýtřicátýprvní 25. červen 1948 Boissevain - odjezd do
přístavu, celní odbavení, nalodění Tatry a zavazadel. V 16. hod. se s námi přišli rozloučit přátelé, přinesli balíčky a stoh čs. novin. V odplouváme vstříc dalšímu světadílu. Čeká nás pouť obráceným směrem přes rovník na severní polokouli.
17
Den: čtyřstýčtyřicátýdruhý
6. červenec 1948 Město Dobrého Vzduchu: vstupujeme na americkou půdu. Buenos Aires
18
Den:čtyřstýpadesátýčtvrtý
18. červenec 1948 Rozbíjíme pracovní stan v Presidencii Roque Sáenz Peňa, uprostřed Čaka.
19
Den: šestistýdvacátýsedmý 7. ledna 1949
vjíždíme do Města na Lednové Řece. Rio de Janiero
20
Den :šestistýosmdesátýšestý 7. března 1949 TŘETÍ KRITICKÝ DEN:
záchrana u majáku Albardio před utopením v mořské bouři. Ilustrační foto
21
Den :osmistýdvacátýprvní
20. červenec 1949 sjíždíme z Kordiller do údolí bolivijské Cochabamby (2.680 m n.m.)
22
Den: devítistýdvacátýdruhý 29. říjen 1949
ČTVRTÝ KRITICKY DEN prasklá péra a bezvládný volant – právě za propastmi řeky Mantary Ilustrační foto
23
Den: devítistýdvacátýpátý
11.listopad 1949 výškový rekord Tatry 4860 m n. m. (Ticlio v Peru) Ilustrační foto
24
Den:devítístýpadesátýčtvrtý 30. listopadu 1949
Přistáváme na guanových ostrovech Chinchas.
25
… v Bolivii jsou kromě archeologických vykopávek
z doby Inků obrovské, nedozírné plantáže koky. Listy z této rostliny přežvykují Indiáni, aby vydrželi déle a usilovněji pracovat…
26
Vydáváme se do mazonského povodí za lovci lebek.
Den: devítistýdevadesátýdevátý 14. ledna 1950 Vydáváme se do mazonského povodí za lovci lebek.
27
Předvečer startu do Kostariky: pistolníci za dveřmi, první zatčení.
Den:tisícídevadesátýpátý 21. dubna 1950 Předvečer startu do Kostariky: pistolníci za dveřmi, první zatčení.
28
Den:tisícistýosmnáctý 13. květen 1950
PÁTÝ KRITICKY DEN zápas s časem, s prachem, s bahnem, s říčními brody a nakonec pistolníci před Liberií Ilustrační obrázek
29
Den:tisícístýdevatenáctý
14. květen 1950 Na osm dní do kriminálu - záminka: svatokrádež a vražda v kostele v Cartagu. Ilustrační obrázek
30
Managua: Jiří si poranil ruku.
Den:tisícistýtřicátýčtvrtý 30. května 1950 Managua: Jiří si poranil ruku.
31
Den :tisícístopadesátý třetí
17. června 1950 ŠESTÝ KRITICKÝ DEN před Encuentros v Guatemale porucha převodové skříně
32
Den :tisícídvoustýdevadesátý 1. listopadu 1950
1290 dní trvala celá cesta a vedla 44 zeměmi v Evropě, v Africe a v Americe; km jsme najezdili, uplavali a nalétali; z toho připadá: km na Tatru, 8 000 km na jiná vozidla km na ostatní silniční dopravní prostředky km celkem po souši, k tomu: km námořních přeprava km leteckých cest, fotografických snímků jsme pořídili během celé cesty, 5 000 m filmu jsme natočili na 16 mm 6 000 m na formátu 35 mm. l. benzinu spotřebovala naše Tatra 702 reportáže jsme napsali pro rozhlas 220 reportáži jsme napsali pro Svět práce 73 reportáži jsme napsali pro Svět motorů Den :tisícídvoustýdevadesátý 1. listopadu 1950 Praha! Kruh se uzavírá...
33
CÍL
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.