Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

O písničce a notovém zápisu. Jak probudit u dětí lásku k hudbě? Jak naučit děti, které nechodí do umělecké školy, orientovat se v notovém zápisu? To jsou.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "O písničce a notovém zápisu. Jak probudit u dětí lásku k hudbě? Jak naučit děti, které nechodí do umělecké školy, orientovat se v notovém zápisu? To jsou."— Transkript prezentace:

1 O písničce a notovém zápisu

2 Jak probudit u dětí lásku k hudbě? Jak naučit děti, které nechodí do umělecké školy, orientovat se v notovém zápisu? To jsou otázky, nad kterými se často zamýšlím. Snažím se -probudit zájem dětí o hudbu -hledat stále nové podněty -zpívat s dětmi písničky, které se jim líbí -hrát na hudební nástroj a přitom učit noty -vyhledávat informace na počítači vedoucí k lepšímu porozumění a prohloubení učiva Cílem této práce je integrovat ICT do hodiny hudební výchovy.

3 Písnička o písničce Ivona Kolaříková Nikdo by neměl být smutný a sám, a kdo je, pro toho písničku mám. Žiju jen písněmi, takže to, věřte mi, znám. Zpívej si ráno i než půjdeš spát, na stéblo trávy ti k tomu chci hrát. Dokud ti bude znít všechno zas budeš mít rád, budeš mít rád. Někdo si o štěstí zdá, zatímco jiný ho má, na tuhle písničku podobnou sluníčku dá. Ty, kdo si zpíváš už víš, že když tou písničkou zníš, bez velkých rozcestí, máš vždycky ke štěstí blíž. Někdo by pořád chtěl jen dobře jíst, jiný zas celý den v knihách si číst. Já však nejradši slýchávám zpěv ptačích hnízd, zpěv ptačích hnízd. Někdo si o štěstí zdá, zatímco jiný ho má, na tuhle písničku podobnou sluníčku dá. Ty, kdo si zpíváš už víš, že když tou písničkou zníš, bez velkých rozcestí, máš vždycky ke štěstí blíž. A proto dobře víš, kdo si rád zazpívá neumí lhát a co si od něj víc můžeme přát, písničkou bude znít a život bude mít rád. Noty se skutálí po linkách k nám, tón, který zahálí zůstane sám. Žiju jen písněmi, takže to, věřte mi znám, moc dobře znám.

4 Písnička se z tónů skládá, do not ukrývá se ráda. Kampak patří, kdo to ví? Do NOTOVÉ OSNOVY. Notová osnova má 5 linek a 4 mezery. Ukazuj linky a mezery notové osnovy podle diktátu a proveď kontrolu podle horního obrázku.

5 Na začátku osnovy píšeme KLÍČ HOUSLOVÝ. Někdo píše houslový klíč od spodní části, někdo začíná na druhé lince notové osnovy. Obtahuj si je a vyzkoušej, co ti jde lépe. Potom napiš houslový klíč samostatně vedle vzoru.

6 Já jsem nota celičká, Počítej 1,2,3,4. mám tvar Jirkova očička. Mrknu sem a mrknu tam, na 4 doby se počítám. Prohlédni si zápis celých not do notové osnovy a zkus to sám. Nezapomeň na houslový klíč.

7 Nožičku k notě přidělám, Počítej 1, 2. na Jirku si zase zavolám. Notu půlovou udělej, jedna, dvě si počítej. 4 4Prohlédni si zápis půlových not do notové osnovy a zkus to sám. Od třetí linky se píší nožičky směrem dolů. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4Nezapomeň na houslový klíč.

8 Bříško plné vymaluj, Počítej 1. notě čtvrťové přikazuj. Jenom jednu dobu hrej, písničku si zazpívej Prohlédni si zápis not čtvrťových do notové osnovy a zkus to sám. Od třetí linky se píší nožičky směrem dolů. Nezapomeň na houslový klíč.

9 A ty malá osminko, jsi jak naše miminko. Počítej Zaplápolej praporkem, pr - vá půlku doby zabrouknem. Někdy noty osminové, neposlouchaj, hrdinové. Prohlédni si zápis not osminovýchSpojíme je trámečkem, do notové osnovy a zkus to sám. neutečou s chlapečkem.

10 Všechny noty dáme domů, do chlívečků plných tónů. Mezi dvěma čarami, takt se srovná s dobami. Dvě noty čtvrťové jsou v jednom taktu. Tři noty čtvrťové Čtyři noty čtvrťové jsou v jednom taktu. jsou v jednom taktu.

11 Když se občas noty schovaj, zastoupí je pomlky. A ty na nás nezavolaj, sbíraj ticho pro kluky. Prohlédni si zápis pomlk do notové osnovy a zkus to sám.

12 v souboru MS PowerPoint - Pexeso PEXESO

13 A když všechny noty srovnáš, podle délky do taktů, rytmus písně si vytleskáš, o kočičím tématu. LÍZINKA KOŤÁTKONAŠE KOČKA MŇAU KOČIČKA KOCOUR MYŠ - nic

14 Pamatuješ si, jaký název patří k obrázku a k notám? LÍZINKA NAŠE KOČKA KOŤÁTKO MŇAU KOCOUR KOČIČKA MYŠ - nic

15 Nad takty napiš názvy koček podle not v taktu. Vytleskej celou písničku. Zazpíváme si ji i s vytleskáním rytmu.

16

17

18

19

20 Lucka u interaktivní tabule Výsledná práce celé třídy

21 Zhodnocení práce -Všichni žáci byli během celé práce aktivní -Vyhledávali informace na počítači, které vedli k lepšímu pochopení učiva -Pracovali ve dvojicích u počítače nebo u interaktivní tabule -Všichni si hned vyzkoušeli nové informace a zkontrolovali správnost -Orientovali se rychle a správně v zápisu not -Pomocí hry pexeso a písničky Courálek na interaktivní tabuli si děti ověřily správnost svých znalostí -Všichni měli radost ze své práce

22 Odkazy Úvodní obrázek: Písnička o písničce – I.Kolaříková: Zpívající děti:http://www.view-card.com/wp-content/uploads/2012/06/singing-children r1n.jpg Noty: Notová osnova: Básnička o notové osnově, houslovém klíči: Pojďme si hrát,Talacko Houslový klíč: Obrázek kluka: Nota celá: Nota půlová: Nota čtvrťová: Nota osminová: Noty, pomlky: Takt: Pomlky: Obrázek kočky: Courálek:


Stáhnout ppt "O písničce a notovém zápisu. Jak probudit u dětí lásku k hudbě? Jak naučit děti, které nechodí do umělecké školy, orientovat se v notovém zápisu? To jsou."

Podobné prezentace


Reklamy Google