Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝVOJ TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ PRO ZÁZNAM ZVUKU Jan Vlačiha & Miloš Nožička, 26.11.2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝVOJ TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ PRO ZÁZNAM ZVUKU Jan Vlačiha & Miloš Nožička, 26.11.2013."— Transkript prezentace:

1 VÝVOJ TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ PRO ZÁZNAM ZVUKU Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

2 Obsah  Analogový záznam  Digitální záznam  Digitální audio systém (DAW)  Trendy a budoucnost Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

3 Analogový záznam  Mechanický  Magnetický  Optický Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

4 Analogový záznam zvuku - mechanický  Fonograf  1877 T.A. Edison  trouba, vibrace, válec  Gramofon  1888 Emile Berliner  rezonátor, jehla, deska Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

5 Mechanický záznam zvuku Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

6 Analogový záznam zvuku - magnetický  Magnetofon  1930 Guglielmo Marconi  cívkové, kazetové  princip čtení a zápisu  výhody x nevýhody Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

7 Mikrofony  uhlíkový, piezoelektrický, dynamický, kondenzátorový  využití:  rozpoznávání řeči, hlasové ovládání  VoIP (Skype)  PC hry  záznam mluveného slova, zpěvu, hudebních nástrojů  podcasting Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

8 Princip dynamického mikrofonu Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

9 Analogový záznam zvuku - optický  hustotní, plochový  používán ve filmu  stále jako záloha Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

10 Digitální záznam  Proces digitalizace Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

11 Digitální záznam  44,1 kHz; 48 kHz; 88,2 kHz; 96 kHz a 192 kHz  6dB na jeden další bit při vzorkování (16 bit = 96dB)  V praxi se pracuje s min 24 bit, běžně 32bit, 64 bit až dokonce 128 bit při zpracování signálu Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

12 Interní zvukové karty s převodníky AD/DA  Obecně se liší vstupy, výstupy, rozlišením, atd..  Převod z analogového prostředí do PC  Šumy, brumy, sršení z dalších obvodů uvnitř PC  Latence  ASIO – (Audio Stream Input/Output) Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

13 Externí převodníky AD/DA  Umístění v racku  Připojení k PC FireWire, USB, ADAT,…  Propojení s analogovým mixážním pultem Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

14 Externí převodníky AD/DA Digitální audiosystém Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

15 Digital Audio Workstation - DAW (Digitální audiosystém) Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

16 Audioprocesory Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

17 Audioprocesory  Signálový procesor  Compressor/Limiter  Overdrive/Crunch Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

18 Audioprocesory  Efektový procesor Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

19 Audioprocesory  Efektový procesor  multiefekt Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

20 Komerčně rozšířené aplikace  PC  Adobe Audition  FL Studio Pro  Mac i PC  Digidesign Pro Tools HD (nejrozšířenější na světě)  Steinberg Cubase  Ardour (OS X/Linux/Windows) Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

21 Komerčně rozšířené aplikace Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

22 Nahrávací řetězec Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

23 Nosiče digitálního signálu  Music Disc (1995)  44,1 kHz – 16 bitů  Super Audio CD (1999)  MHz bit  DVD – Audio (2000)  až 192kHz – 24 bit  Blue – ray  Podobné jako DVD – více místa (Albové kolekce ve formátu 192 kHz/24 bit, hmm…  ) Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

24 Není nad klasiku Vinyl Jan Vlačiha & Miloš Nožička,

25 Otázky?  Děkujeme za pozornost ! Jan Vlačiha & Miloš Nožička,


Stáhnout ppt "VÝVOJ TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ PRO ZÁZNAM ZVUKU Jan Vlačiha & Miloš Nožička, 26.11.2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google