Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Advanced Technologies 05 Databáze Exchange Server 2003 pod pokličkou Petr Šetka, MCSE, MCT, MVP Konzultant & lektor.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Advanced Technologies 05 Databáze Exchange Server 2003 pod pokličkou Petr Šetka, MCSE, MCT, MVP Konzultant & lektor."— Transkript prezentace:

1 Advanced Technologies 05 Databáze Exchange Server 2003 pod pokličkou Petr Šetka, MCSE, MCT, MVP Konzultant & lektor

2 Obsah Databáze Exchange Hlavičky souborů databází Proces připojení databáze, Soft Recovery Záloha offline Záloha online, Hard Recovery Recovery Storage Group ESEUTILISINTEG

3 RAM EDB (MAPI klienti, formát RTF) Databáze Exchange LOG LOGLOG LOG STM (Internetové protokoly, formát MIME) data LAZY Writer CHK

4 Obsah Databáze Exchange Hlavičky souborů databází Proces připojení databáze, Soft Recovery Záloha offline Záloha online, Hard Recovery Recovery Storage Group ESEUTILISINTEG

5 Hlavičky souborů …aneb vše souvisí se vším ESEUTIL /MH pro soubory databáze ESEUTIL /MK pro soubor CHK ESEUTIL /ML pro soubory LOG Databáze musí být odpojena

6 Advanced Technologies 05 Hlavičky souborů

7 Hlavičky souborů Stav souborů databází Clean Shutdown Dirty Shutdown Just Created Havárie při vytváření databáze

8 Obsah Databáze Exchange Hlavičky souborů databází Proces připojení databáze, Soft Recovery Záloha offline Záloha online, Hard Recovery Recovery Storage Group ESEUTILISINTEG

9 Připojení databáze Vždy: 1.Recovery 2.Připojení databáze

10 Připojení databáze Recovery Existují v cestě uvedené v ESM logy? Exx.LOG, … Použijí se k recovery ANO Vytvoří se nová sada NE pokračuje se dále

11 Připojení databáze Recovery Existuje soubor CHK? Exx.CHK Přehrají se jen potřebné logy ANO Přehrají se všechny logy NE pokračuje se dále Konec Ano, ale ukazuje na neexistující log

12 Připojení databáze Recovery Existuje v cestě uvedeném v logu databáze? PRIV1.EDB, PRIV1.STM Podle CHK a LOG se provede přehrání ANO Výzva k vytvoření DB NE Připojení DB a její spojení s logy

13 Advanced Technologies 05 Zápis obsahu logů

14 Advanced Technologies 05 Falešný log

15 Obsah Databáze Exchange Hlavičky souborů databází Proces připojení databáze, Soft Recovery Záloha offline Záloha online, Hard Recovery Recovery Storage Group ESEUTILISINTEG

16 Záloha offline Omezení Služby Exchange nejsou k dispozici Správce musí mít velmi dobrou znalost procesů databáze Neprobíhá kontrola DB Nedojde k odstranění logů

17 Záloha offline Postup 1.Odpojení DB (Dismount Store) 2.Ověření správného odpojení (Clean Shutdown) 3.Zkopírování souborů do záložního místa 4.Připojení DB (Mount Store) 5.Ověření integrity zálohované DB (ESEUTIL)

18 Záloha offline Průběh EDB LOG CHK STM LOG LOG LOGLOGLOGLOG odpojení databáze připojení databáze

19 Obsah Databáze Exchange Hlavičky souborů databází Proces připojení databáze, Soft Recovery Záloha offline Záloha online, Hard Recovery Recovery Storage Group ESEUTILISINTEG

20 Záloha online Princip DB se zálohuje stránka za stránkou U každé dochází k ověření kontrolního součtu Je-li nesprávný, záloha končí DB jsou vždy ve stavu Dirty Shutdown Proto je pro obnovení nutný proces HARD Recovery

21 Záloha online Postup 1.Inicializace zálohovacího procesu 2.Soubor CHK „zamrzne“ Do DB se stále zapisuje, ale CHK se nemění 3.Do položky Current Full Backup DB se zapíše první log, který musí být uložen na pásku 4.DB se zkopíruje na pásku 5.Doplní se a uzavře soubor Exx.LOG 6.Soubory LOG se zkopírují na pásku Počínaje prvním zapsaným v souboru CHK Konče uzavřeným souborem Exx.LOG 7.Aktualizace položky Previous Full Backup v hlavičce DB

22 Záloha online Potenciální problém Nebude-li záloha dokončena, zůstává soubor CHK stále „zamrznutý“ Jakmile bude mít „skluz“ 1000 logů, DB se odpojí  sledujte pravidelně Application log

23 Advanced Technologies 05 Záloha online

24 Hard Recovery Princip Spouští se zaškrtnutím políčka Last Restore Set nebo ESEUTIL /CC U jiných aplikací může mít políčko jiný název

25 Hard Recovery Porovnání se Soft Recovery Logy pro zapracování určuje soubor RESTORE.ENV Databáze má v hlavičce požadavek na Hard Recovery Zapracují se nejprve logy uložené v dočasné složce, poté se může pokračovat logy v aktuální složce Musí existovat spojitá sekvence ESEUTIL /CC /T  zapracování pouze logů v dočasné složce

26 Obsah Databáze Exchange Hlavičky souborů databází Proces připojení databáze, Soft Recovery Záloha offline Záloha online, Hard Recovery Recovery Storage Group ESEUTILISINTEG

27 Recovery Storage Group Použití Obnovení odstraněných položek Testování záloh Testování integrity DB Okamžité obnovení komunikace po havárii (Dialtone) Týká se pouze databází MBX.

28 Recovery Storage Group Jaké DB lze obnovit DB musí existovat v AD DB ze serverů ve stejné AG DB Exchange 2000 SP3+ Pokud je již v RSG DB, další musí být ze stejné SG Pouze databáze MBX

29 Recovery Storage Group Důležité atributy msExchOrigMDB (obsahuje DN) Důležitý pro propojení s původní DB Pokud mailbox chybí v původní MB, nelze mailbox obnovit (před SP1 = platí pro ExMerge) Co když byl mailbox uživatele přesunut do jiné DB? msExchMailboxGUID Jedinečný identifikátor mailboxu

30 Advanced Technologies 05 msExchMailboxGUIDmsExchMailboxGUID

31 Recovery Storage Group Tip Zálohovací SW standardně obnovuje do DB v RSG Výjimka: HKLM\System\CurrentControlSet\Services \MSExchangeIS\ParametersSystem Recovery SG Override (DWORD):1 Nezapomeňte, že jste ji udělili!

32 Advanced Technologies 05 Okamžité obnovení

33 Obsah Databáze Exchange Hlavičky souborů databází Proces připojení databáze, Soft Recovery Záloha offline Záloha online, Hard Recovery Recovery Storage Group ESEUTIL, ISINTEG

34 ESEUTIL Doporučení Nedefragmentovat (/D) soubor STM Recovery (/R) (zápis obsahu logů do databáze) – pozor na cesty k logům!!! Ani poté nemusí být databáze připojitelná Repair (/P) opravuje chyby ve stránkách DB DB nemusí být připojitelná, neboť může být i tak poškozena Po Repair (/P) proveďte defragmentaci (/D) nebo ISINTEG alltests –FIX Log akce Repair v souboru database.integ.raw

35 ESEUTIL Tip ESEUTIL /CM Obsah souboru RESTORE.ENV ESEUTIL /Y Efektivnější kopírování velkých souborů

36 Advanced Technologies 05 Volné místo v DB a defragmentace

37 ISINTEG Porovnání s ESEUTIL ESEUTIL – integrita stránek DB ISINTEG – integrita databáze (aplikační úroveň)

38 ISINTEG Pravidla použití Služba Information Store musí být spuštěna DB musí být odpojena DB musí být ve stavu Clean Shutdown Protože ISINTEG ji připojuje Před spuštěním ISINTEG je třeba použít ESEUTIL

39 © 2005 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.


Stáhnout ppt "Advanced Technologies 05 Databáze Exchange Server 2003 pod pokličkou Petr Šetka, MCSE, MCT, MVP Konzultant & lektor."

Podobné prezentace


Reklamy Google