Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století Autor Mgr. Klára Jarošová Tematický okruh 19.století Ročník kvarta/ třetí ročník Datum tvorby 25.11.2013 AnotacePrezentace slouží jako doprovod k výkladu tématu, popř. opakování na interaktivní tabuli Metodický pokynPrezentace je určena k doplnění výkladu popř. opakování na interaktivní tabuli. Řešení úkolů je součástí prezentace. Doporučené paralelní využití atlasu světových dějin. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

2 JAPONSKO V 19.STOLETÍ

3 JAPONSKÉ TERMÍNY přiřaďte následující termíny k definicím MIKÁDO ŠÓGUN SAMURAJ Vojenská šlechta Japonský císař Nejdůležitější státní úředník, příslušník vysoké vojenské šlechty MIKÁDO ŠÓGUN SAMURAJ

4 Japonsko se otevírá po staletí bylo Japonsko pro ostatní svět uzavřenou neznámou zemí myšlenkové proudy (např. původně indický nábožensko-filozofický systém (doplňte název) ) a kulturní vlivy přijímá pouze z dvou nejbližších zemí Kterých? císař, zvaný (doplňte) se neobjevoval na veřejnosti a zcela podléhal vojenské šlechtě nejvyšší moc je od 17.století v rukou šóguna buddhismus Čína Korea mikádo

5 V r. 1853 – 3 válečné lodě USA admirála Perryho směřují k Japonsku s cílem navázat obchodní styky a otevřít Američanům japonské přístavy →1854 – japonsko-americká smlouva → Japonsko se otvírá nejen USA, ale i dalším zemím - Rusko, Británie, Francie - Zřizování obchodních konzulátů a pronajímání území

6 NOVÉ JAPONSKO 1858 – 1868 občanská válka způsobená vpádem Američanů a Evropanů → pád moci nejvyšších úředníků (doplň) →vysvobození císaře ze zajetí →zavádění evropské kultury a zvyklostí = westernizace - hygiena (zubní kartáčky, léky), gregoriánský kalendář, poštovní služby, metrický systém, odívání šógunů

7 Od r. 1868 období Meidži – období reforem zrušena vojenská šlechta, třída samurajů →Evropany cvičená armáda rozvoj hornictví a průmyslu → od 90.let soběstačnost ve výrobě železa a oceli vznik bank r.1872 – první železnice – Tokio-Jokohama r.1889 – Japonsko konstituční monarchií

8 Kapitalistické podnikání do Japonska nepřineslo jen pozitiva. Uveď příklady negativních dopadů kapitalismu. Např.  Odbytová krize  Nezaměstnanost  Stávky  Hromadné vystěhovalectví

9 Opakování Ze kterých dvou zemí přijímalo Japonsko dlouhá staletí kulturní vlivy? Jak nazýváme období reforem v Japonsku 19.st.? Jakým pojmem se označuje příliv nových západních vlivů? Jaká forma státního zřízení byla nakonec v Japonsku 19.st. zavedena? Čína a Korea Meidži westernizace konstituční monarchie

10 Zdroje: HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 175 s. ISBN 80- 723-5172-9. KLIMEŠ, Lumír. Slovník cizích slov. 5. vyd. Praha: SPN, 1994, 855 s. ISBN 80-042-6059-4.


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století."

Podobné prezentace


Reklamy Google