Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední."— Transkript prezentace:

1 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity: III02 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_33Jen6 Jméno autora: Ing. Věra Jeníková Datum (období) vytvoření DUM: 2012 Ročník: 1. Vzdělávací oblast: ekonomika Vzdělávací obor: řízení a zabezpečování jakosti Klíčová slova: Znaky kardinální, ordinální, nominální Anotace: Žák se seznámí s jednotlivými znaky jakosti, chápe rozdíly mezi nimi, uvádí příklady Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: porozumění znakům jakosti Metodika učebního materiálu: prezentace s výkladem

2 Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing. Věra Jeníková.

3 ZNAKY JAKOSTI Ing. Věra Jeníková

4 Znaky jakosti  Slouží k: - posouzení, - hodnocení, - měření jakosti nebo její úrovně, - rozhodování o dalším postupu

5 Znaky jakosti  Kardinální znaky (měřitelné)  Ordinální znaky (uspořadatelné)  Nominální znaky (jmenné)

6 Kardinální znaky  Měřitelné  Nabývají číselných hodnot  O dvou hodnotách stejného znaku jakosti lze zjistit: - shodnost - rozdílnost

7 Kardinální znaky  Zjistíme-li rozdílnost znaků lze je porovnat,tzn. menší nebo větší hodnota  Rozdíl mezi znaky vyjádříme číselně  Tyto znaky se nazývají kvantitativní  Př. počet (ks), náklady (Kč) apod.

8 Ordinální znaky  Uspořadatelné  Hodnoty se označují symboly nebo čísly  O hodnotách stejného znaku zjišťujeme shodnost nebo rozdílnost  V případě rozdílnosti lze zjistit, která hodnota je menší nebo větší  Rozdíl není možné měřit

9 Ordinální znaky  Určitý soubor lze uspořádat podle velikosti jejich zvoleného znaku.  Nesprávně se tyto znaky označují jako kvantitativní  Př. tarifní třída, stupeň vzdělání apod.

10 Nominální znaky  Jmenné  Hodnoty znaků označujeme slovně nebo symboly  O hodnotách stejného znaku lze zjistit jen shodnost nebo odlišnost  Pokud se liší, nelze určit větší nebo menší hodnotu, ani změřit rozdíl

11 Nominální znaky  Nazývají se kvalitativní  Př. druh technologie, druh suroviny, barva

12 Zdroj  Ing. Janeček Z., CSc.: Management jakosti, Plzeň 1997, ZČU, ISBN


Stáhnout ppt "Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední."

Podobné prezentace


Reklamy Google