Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou."— Transkript prezentace:

1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou testu si žáci ověří znalost jednotlivých typů výroby Klíčová slovaVýroba kusová, průběžná, hromadná, sériová, projekt, strategie PředmětEkonomika Autor, spoluautorMgr. Jitka Vavřincová JazykČeština Druh učebního materiáluTest Potřebné pomůckyPC, dataprojektor Druh interaktivityTest pomocí prezentace Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina18 -21 let, obor Podnikání Speciální vzdělávací potřebyNe ZdrojeSeznam viz poslední snímek Řízení výroby 1 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_44_884

2 2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Řízení výroby Obrázek: 1

3 3 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 1.Výrobu lze definovat: a) Jako transformaci výrobních faktorů do ekonomických statků a služeb, které pak procházejí spotřebou b) Jako proces, ve kterém dochází k vyskladnění výrobků a jejich odbytu c) Jako mimopodnikovou činnost d) Ani jedna z odpovědí není správná

4 4 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 2. Hlavní skupiny výrobních faktorů jsou: a) Práce, půda, kapitál, informace b) Práce, půda c) Zboží, výrobky, služby, nedokončená výroba d) Výrobky, služby

5 5 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 3. Průběžná doba výroby je: a) Čas, který uplyne od okamžiku zahájení práce na výrobě zboží či služby objednaného zákazníkem do okamžiku dokončená jeho výroby b) Čas, kdy je výrobek uložen ve skladě a čeká na rozvezení zákazníkovi c) Doba od nákupu materiálu na výrobky až po jeho úplnou spotřebu d) Ani jedna z odpovědí není správná

6 6 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 4. Výroba kusová, resp. malosériová: a) Se vyznačuje výrobou druhu výrobku ve velkém množství b) Je takzvaná proudová výroba, jejímž znakem je plynulý optimalizovaný tok rozpracovaných výrobků mezi pracovišti c) Se vyznačuje výrobou výrobků v dávkách, kdy po dokončení jedné části jednoho výrobku se přechází na výrobu dalšího výrobku d) Je uskutečňována ve velmi malých množstvích pomocí univerzálních strojů a zařízení

7 7 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 5. Hromadný výroba: a) Se vyznačuje výrobou jednoho druhu výrobku ve velkém množství b) Jedná se o zakázkovou výrobu c) Se vyznačuje výrobou výrobků v dávkách, kdy po dokončení jedné části jednoho výrobku se přechází na výrobu dalšího výrobku d) Je uskutečňována ve velmi malých množstvích pomocí univerzálních strojů a zařízení

8 8 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 6. Sériová výroba: a) Se vyznačuje výrobou jednoho druhu výrobky ve velkém množství b) Je takzvaná proudová výroba, jejímž znakem je plynulý optimalizovaný tok rozpracovaných výrobků mezi pracovišti c) Se vyznačuje výrobou výrobků v dávkách, kdy po dokončení jedné části jednoho výrobku se přechází na výrobu dalšího výrobku d) Je uskutečňována ve velmi malých množstvích pomocí univerzálních strojů a zařízení

9 9 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 7. Projekt – jako druh kusové výroby: a) Se vyznačuje několika současně vyráběními různými výrobky, které sdílí výrobní zdroje b) Se vyznačuje výrobou stejných výrobků v dávkách c) Se vyznačuje tím, že výrobek má stanoven stůj termín zahájení a ukončení a vyčleněny svoje výrobní zdroje d) Nejedná se o kosovou výrobu

10 10 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 8. Jobbing – jako druh kusové výroby: a) Se vyznačuje několika současně vyráběními různými výrobky, které sdílí výrobní zdroje b) Se vyznačuje výrobou stejných výrobků v dávkách c) Se vyznačuje tím, že výrobek má stanoven svůj termín zahájení a ukončení a vyčleněny svoje výrobní zdroje d) Nejedná se vůbec o kusovou výrobu

11 11 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 9. Batch – jako druh kusové výroby: a) Se vyznačuje několika současně vyráběnými různými výrobky, které sdílí výrobní zdroje b) Se vyznačuje výrobou stejných výrobků v dávkách c) Se vyznačuje tím, že výrobek má stanoven svůj termín zahájení a ukončení a vyčleněny svoje výrobní zdroje d) Nejedná se o kusovou výrobu

12 12 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 10. Technologický proces: a) Lze charakterizovat jako pomocné či obslužné procesy, např. kontrola kvality b) Je proces jako například doprava rozpracovaných výrobků mezi jednotlivými technologickými procesy c) Se neřídí technologickým postupem d) Je výrobní proces přímo spojený s výrobou výrobku, např. frézování

13 13 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 11. Netechnologický proces: a) Lze charakterizovat jako pomocné či obslužné procesy, např. kontrola kvality b) Je proces jako například frézování, tepelné zpracování c) Se neřídí technologickým postupem d) Je výrobní proces přímo spojený s výrobou výrobku, např. frézování

14 14 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 12. Strategie je: a) Množina dlouhodobých cílů a způsobů jejich realizace b) Jakási představa zakladatelů firmy o tom, co bude předmětem podnikání, kdo budou zákazníci, jaké potřeby bude firma uspokojovat svými výrobky c) Postoj firmy k určitému problému, který firmě nastane d) Ani jedna z odpovědí není správná

15 15 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 13. Strategické řízení výroby: a) Týká se pouze zaměstnanců firmy b) Jedná se hlavně o střednědobé plánování výroby v souladu s přijatou výrobní strategií a koordinaci činnosti orgánů operativního řízení výroby c) Bývá zajišťováno speciálními útvary odpovědnými za plánování a řízení výroby na dílnách d) Jedná se zejména o formulaci výrobní strategie, a to vrcholovým vedením firmy

16 16 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 14. Operativní řízení výroby: a) Týká se pouze zaměstnanců firmy b) Jedná se hlavně o střednědobé plánování výroby v souladu s přijatou výrobní strategií a koordinaci činnosti orgánů operativního řízení výroby c) Bývá zajišťováno speciálními útvary odpovědnými za plánování a řízení výroby na dílnách d) Jedná se zejména o formulaci výrobní strategie, a to vrcholovým vedením firmy

17 17 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje 15. Taktické řízení výroby: a) Týká se pouze zaměstnanců b) Jedná se hlavně o střednědobé plánování výroby v souladu s přijatou výrobní strategií a koordinaci činnosti orgánů operativního řízení výroby c) Bývá zajišťovány speciálními útvary odpovědným za plánování a řízení výroby na dílnách d) Jedná se zejména o formulaci výrobní strategie, a to vrcholovým vedením firmy

18 18 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Řešení: 1 – a6 – a 11 – a 2 – a7 – c12 – a 3 – a8 – a13 – d 4 – d9 – b14 – c 5 – a10 – d15 – b

19 19 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje HOLUBOVÁ, Pavla. Chci se dostat na ekonomii ! a podnikatelskou fakultu. Brno: Barrister a Principal, 2002, ISBN 80-86598-11-X. 1)ŠKODA AUTO. Škoda zahájila sériovou výrobu nové Octavie Combi [online]. [cit. 4.6.2013]. Dostupný na WWW: http://www.novinky.cz/ekonomika/298199-skoda-zahajila-seriovou-vyrobu-nove-octavie-combi.html http://www.novinky.cz/ekonomika/298199-skoda-zahajila-seriovou-vyrobu-nove-octavie-combi.html


Stáhnout ppt "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou."

Podobné prezentace


Reklamy Google