Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_2_17_ROSTLINY DVOUDĚLOŽNÉ 1 Šablona číslo: XII Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová

2 Anotace: Výklad základních znaků dvouděložných rostlin, rostliny z čeledí pryskyřníkovité, růžovité, brukvovité Očekávaný výstup : Žák zná znaky dvouděložných rostlin, uvede zástupce čeledí pryskyřníkovité, růžovité, brukvovité, dokáže popsat základní znaky a rostliny správně určí i zařadí do systému. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7. ročník, 12 – 13 let Klíčová slova: dvouděložné rostliny, kořen hlavní a kořeny vedlejší, žilnatina síťnatá, svazky cévní v kruhu, pět nebo čtyři květní lístky, dvě dělohy, růžovité, pryskyřníkovité, brukvovité Pomůcky a materiál: prezentace, interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 30 min. Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel seznámí žáky se základními znaky dvouděložných rostlin, uvede příklady rostlin čeledi růžovité, čeledi pryskyřníkovité a čeledi brukvovité. Žáci aktivně doplňují a odpovídají na zadané otázky s využitím interaktivní tabule.

3 Rostliny dvouděložné 1 Krytosemenné rostliny

4 Znaky v semenu dvě dělohy kořen hlavní a kořeny postranní žilnatina síťnatá cévní svazky uspořádané v kruhu pět nebo čtyři květní lístky

5 Znaky

6 Pryskyřníkovité pryskyřník prudký hlaváček jarní sasanka hajní sasanka pryskyřníkovitá

7 Pryskyřníkovité blatouch bahenní koniklec obecný orlíček

8 Růžovité růže šípková ostružiník maliník ostružiník ostružiník

9 kdouloň broskvoň švestka meruňka

10 jahodník obecný mochna husí řepík lékařský kontryhel tužebník jilmový

11 Brukvovité brukev řepka olejka hořčice rolní kokoška pastuší tobolka penízek rolní křen selský řeřišnice luční

12

13 brukev zelná zelí hlávkové bílé zelí hlávkové červené kapusta růžičková kapusta kadeřavá květák brokolice zelí čínské kedluben kapusta hlávková

14 Otázky 1.Vyjmenuj znaky dvouděložných rostlin: 2.Do které čeledi řadíme růži šípkovou? 3.Do které čeledi řadíme pryskyřník prudký? 4.Do které čeledi patří brukev zelná? kořen hlavní a kořeny postrannív semenu dvě dělohy žilnatina síťnatácévní svazky uspořádané v kruhu pět nebo čtyři květní lístky růžovité pryskyřníkovité brukvovité

15 Zdroje

16 Zdroje ylodes).jpg ylodes).jpg %BD_1.jpg %BD_1.jpg datum použití obrázků


Stáhnout ppt "Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google