Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje."— Transkript prezentace:

1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje k udržitelnému rozvoji společnosti Klíčová slovaRozvoj, spotřeba, environmentální, osvěta, životní prostředí, informace PředmětEkologie Autor, spoluautorIng. Anna Mazáčová JazykČeština Druh učebního materiáluPrezentace Potřebné pomůckyPC, dataprojektor Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina1. ročník, žáci 15 – 16 let Speciální vzdělávací potřebyne ZdrojeSeznam viz poslední strana Udržitelný rozvoj společnosti 1 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_23_455

2 2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Trvale udržitelný rozvoj (TUR)  nový typ hospodářského vývoje  takový rozvoj společnosti, který umožní naplnit potřeby současné generace, aniž by snížil možnosti budoucích generací naplňovat jejich potřeby Zásady TUR:  Nenarušovat ekosystémy tak, aby nebyl ohrožen život na Zemi  Ochraňovat biodiverzitu – zachování všech existujících druhů  Udržitelně využívat zdroje – půdu, pastviny, rybníky  Ekologické vzdělávání

3 3 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Trvale udržitelný rozvoj (TUR) Základní pilíře TUR  Ekonomický – zvýšení materiální životní úrovně  Environmentální – ochrana složek životního prostředí, biologické diverzity, postupné zlepšování životních podmínek  Sociální – zmírnění a odstranění chudoby, zachování kulturní diverzity, odstranění národnostních konfliktů

4 4 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Způsoby k dosažení TUR:  zvýšení recyklace surovin, omezení čerpání nových surovin  zvýšení účinnosti průmyslových a energetických technologií  snížení spotřeby energie zejména z fosilních paliv  zvýšení využívání hromadné dopravy  plánování rodiny v rozvojových zemích  změna způsobu spotřeby zboží a skladby potravin, omezení výroby předmětů na jedno použití  neplýtvání potravinami  vysvětlování dopadů lidské činnosti na prostředí výchovou a osvětou

5 5 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Nástroj společnosti k ochraně prostředí  Právní normy - zákony, vyhlášky -mají za úkol zabezpečit ochranu ŽP i zdraví před škodlivinami a stanovit limity, které není možno překročit při vypouštění látek do prostředí -v zákonech musí být jasně určen postih a jeho výše

6 6 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Nástroj společnosti k ochraně prostředí  Ekonomické nástroje -např. uložit nižší daně a cla za zboží a služby ekologicky šetrné a vyšší za zboží a služby poškozující prostředí -poskytovat půjčky s nízkými úroky pro zvedení prospěšných technologií -dotace hromadné dopravě -finanční podporu recyklačním programům - podporu vědeckým projektům

7 7 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Nástroj společnosti k ochraně prostředí  Informační nástroje vzdělávání, výchova a osvětová činnost může přispívat k šíření informací o ochraně prostředí a významu přírodních dějů pro lidskou společnost  Role občana nejdůležitější je vědomí a vůle každého občana a jeho způsob života

8 8 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva Otázky pro opakování 1.Co znamená pojem trvale udržitelný rozvoj (TUR)? 2.Popiš zásady TUR. 3.Napiš způsoby k dosažení TUR. 4.Jaké znáš nástroje společnosti k ochraně životního prostředí?

9 9 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje doc. RNDr. BRANIŠ, CSc., Martin. Základy ekologie a ochrany životního prostředí. Praha: Informatorium, 2004, ISBN 80-7333-024-5. ŠLEGR, Jiří; KISLINGER, František; LANÍKOVÁ, Jana. Ekologie a ochrana životního prostředí. Praha: Fortuna, 2005, ISBN 80-7168-828-2.


Stáhnout ppt "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje."

Podobné prezentace


Reklamy Google