Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Datum: 5.6.2013  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Datum: 5.6.2013  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená."— Transkript prezentace:

1  Datum: 5.6.2013  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená  Název práce: So/such  Předmět: Anglický jazyk  Ročník: 2  Časová dotace: 30 minut  Vzdělávací cíl: Vysvětlení výrazů so, such, základní procvičení.  Pomůcky: Sešity, psací potřeby.  Poznámka: Studenti si zapisují gramatiku do svých sešitů. Společně pak plníme některé úkoly.  Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výuky. Procvičení gramatiky, názorná ukázka.

2 Exclamations so and such

3 INTRODUCTION TO SO AND SUCH  and such/such a Czech meaning: „tak“  So + adjective/adverbexample: so nice, so handsome, so nervous, so quickly  such + noun 1. + countable words in singular also with a/an  e.g. such a nice girl, such an interesting book, such a good time, such lovely people   2. + uncountable words  e.g.such lovely weather, such good information

4 USE  1. We use them to make the meaning of and adjective (or adverb) stronger  e.g. It‘s so cold!(= really cold.)  2. They also mean „like this“  e.g. He told me he was 50 years old.I didn’t know he was so old. 

5 SO MANY, SO MUCH (TOLIK)  So much + uncountables nouns,  so many + countable nouns (in plural)  It eventually cost us so much money! She has so many friends there!  Task: Translate: Máme tolik práce! Bylo tam tolik lidí! Tolik hodin práce! Nemáme tolik vody! Nedávejte nám tolik domácích úkolů! Tolik peněz za rok ani nevydělám!

6  Task: Fill in with so/such/so much/so many  We got………good advice. She invited…… ……….. handome boys! It is……………clever dog! We were …………tired after …..long walk. She looks …………….. happy! My mother gave me ……………love!  Task: Finish the sentences:  He broke my comb! He is such a/an……………………  My sister makes delicious meals. She is such a…………….!  I‘m going on holiday tomorrow, I‘m so…………………!  She spent all day doing nothing. She is so..………!

7  MURPHY, Raymond: English Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2004, ISBN 10 0-521-53289-2  SOARS, Liz and John: New Headway, Pre- intermediate – Teacher´s Book, Oxford University Press, Oxford, 2007, ISBN 978-0-19- 471585-0.


Stáhnout ppt " Datum: 5.6.2013  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená."

Podobné prezentace


Reklamy Google