Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Purkyňovo gymnázium Strážnice

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Purkyňovo gymnázium Strážnice"— Transkript prezentace:

1 Purkyňovo gymnázium Strážnice
Biologie a chemie

2 Blok praktické chemie ZŠ
určeno žákům 8. a 9. tříd ZŠ samostatná práce žáků v laboratoři -rozvoj laboratorních dovedností využití pořízených pomůcek a vybavení (sada pro chemické pokusy, modely, tablety, fotoaparáty, videokamera) bezpečnost práce

3 Blok praktické chemie ZŠ

4 Základní školy v projektu
ZŠ Marie Kudeříkové Strážnice ZŠ a MŠ Blatnice pod Svatým Antonínkem ZŠ a MŠ Moravský Písek ZŠ a MŠ Bzenec ZŠ a MŠ Joži Uprky Hroznová Lhota Církevní ZŠ ve Veselí nad Moravou

5 Témata laboratorních cvičení
Rozbor vína. Stanovení kyselin a konzervantu Acidobazický indikátor z červeného zelí Tajné písmo. Chromatografie Destilace Výroba mýdla Rozbor studniční vody

6 Obsah praktické přípravy
teoretický úvod úkoly pomůcky chemikálie postup práce závěr

7 Blok praktické chemie ZŠ

8 Blok praktické chemie ZŠ

9 Využití pořízených pomůcek
Studium návodů na tabletech, vyhledávání nových informací. Chemické programy.

10 Využití pořízených pomůcek
Práce s laboratorními soupravami

11 Výstupy projektů Využity laboratorní návody a pracovní listy z projektů, řešených naší školy. název projektu "Moderní škola" číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT název projektu „Zapojení ICT a e-learningu do vzdělávání pracovníků škol regionu Slovácko" číslo projektu: CZ.1.07/1.3.10/

12 Badatelská aktivita z biologie
výukový modul "Lužní les - jeho fauna a flora„ - výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“ výukový modul z botaniky "NPR Čertoryje a CHKO Bílé Karpaty - orchideje„

13 Badatelská aktivita z biologie
možnost vyzkoušet si řadu praktických přírodovědných dovedností pobytové výukové programy zapojení odborníků z praxe využití pořízených pomůcek a vybavení (badatelské batůžky, atlasy, tablety, fotoaparáty, videokamera)

14 Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“

15 Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
Blok probíhající před samotným terénním cvičením: Téma: Seznámení se s Přírodním parkem Mikulčický luh a základní informace o terénním cvičení

16 Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“

17 Program terénního cvičení
1. den Blok I : Seznámení se s Přírodním parkem Mikulčický luh Blok II Pobytová znamení, pozorování živočichů Blok III: Terénní průzkum mrtvého ramene řeky Moravy, vyžití badatelských pomůcek Blok IV: Flora lužní krajiny I., praktické ukázky a pozorování jednotlivých biotopů Blok V: Večerní přednáška s promítáním: Přírodní park Mikulčický luh a význam luhu Blok VI: Pozorování nočních živočichů, využití pomůcek k odchytu. 2. den Blok VII : Vnímání přírody všemi smysly, prožitkové hry a ekohry Blok VIII : Flora lužní krajiny II, praktické ukázky, tvorba herbáře

18 Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“

19 Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“

20 Výukové modul "Lužní les - jeho fauna a flora

21 Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“

22 Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
Blok probíhající po cvičení: Téma: Zpětná vazba, shrnutí a ověření poznatků, prezentace jednotlivých výstupů, pracovní listy.

23 Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“

24 Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“
Cíl: Monitoring výskytu bobra a jeho aktivit v oblasti Strážnické Pomoraví, medializace problematiky ochrany bobra a jeho činnosti v kulturní krajině.

25 Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“

26 Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“
podpora týmové spolupráce práce s informačními zdroji, práce s tablety, fotodokumentace provádět jednoduchý terénní výzkum, využití badatelského batůžku

27 Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“

28 Plán výukového modulu „Bít, či nebít bobry“
Délka trvání: dlouhodobý Druh interaktivity: práce s informacemi, práce s mapou, problémové úkoly, prezentace získaných výsledků

29 Výukový modul z botaniky „NPR Čertoryje a CHKO Bílé Karpaty – orchideje“
Blok probíhající před samotným terénním cvičením: Téma: Seznámení se s NPR Čertoryje a základní informace o terénním cvičení Tvorba výukového filmu

30 NPR Čertoryje monitoring druhové skladby luk v oblasti
jednodenní cvičení terénní výzkum – badatelský batůžek sběr pobytových znamení fotosoutěž

31

32 Výukový modul z botaniky „NPR Čertoryje a CHKO Bílé Karpaty – orchideje“
Blok probíhající po cvičení: Téma: Zpětná vazba, shrnutí a ověření poznatků, prezentace jednotlivých výstupů, pracovní listy.

33 Děkujeme Za pozornost!


Stáhnout ppt "Purkyňovo gymnázium Strážnice"

Podobné prezentace


Reklamy Google