Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Purkyňovo gymnázium Strážnice
Biologie a chemie
2
Blok praktické chemie ZŠ
určeno žákům 8. a 9. tříd ZŠ samostatná práce žáků v laboratoři -rozvoj laboratorních dovedností využití pořízených pomůcek a vybavení (sada pro chemické pokusy, modely, tablety, fotoaparáty, videokamera) bezpečnost práce
3
Blok praktické chemie ZŠ
4
Základní školy v projektu
ZŠ Marie Kudeříkové Strážnice ZŠ a MŠ Blatnice pod Svatým Antonínkem ZŠ a MŠ Moravský Písek ZŠ a MŠ Bzenec ZŠ a MŠ Joži Uprky Hroznová Lhota Církevní ZŠ ve Veselí nad Moravou
5
Témata laboratorních cvičení
Rozbor vína. Stanovení kyselin a konzervantu Acidobazický indikátor z červeného zelí Tajné písmo. Chromatografie Destilace Výroba mýdla Rozbor studniční vody
6
Obsah praktické přípravy
teoretický úvod úkoly pomůcky chemikálie postup práce závěr
7
Blok praktické chemie ZŠ
8
Blok praktické chemie ZŠ
9
Využití pořízených pomůcek
Studium návodů na tabletech, vyhledávání nových informací. Chemické programy.
10
Využití pořízených pomůcek
Práce s laboratorními soupravami
11
Výstupy projektů Využity laboratorní návody a pracovní listy z projektů, řešených naší školy. název projektu "Moderní škola" číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT název projektu „Zapojení ICT a e-learningu do vzdělávání pracovníků škol regionu Slovácko" číslo projektu: CZ.1.07/1.3.10/
12
Badatelská aktivita z biologie
výukový modul "Lužní les - jeho fauna a flora„ - výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“ výukový modul z botaniky "NPR Čertoryje a CHKO Bílé Karpaty - orchideje„
13
Badatelská aktivita z biologie
možnost vyzkoušet si řadu praktických přírodovědných dovedností pobytové výukové programy zapojení odborníků z praxe využití pořízených pomůcek a vybavení (badatelské batůžky, atlasy, tablety, fotoaparáty, videokamera)
14
Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
15
Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
Blok probíhající před samotným terénním cvičením: Téma: Seznámení se s Přírodním parkem Mikulčický luh a základní informace o terénním cvičení
16
Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
17
Program terénního cvičení
1. den Blok I : Seznámení se s Přírodním parkem Mikulčický luh Blok II Pobytová znamení, pozorování živočichů Blok III: Terénní průzkum mrtvého ramene řeky Moravy, vyžití badatelských pomůcek Blok IV: Flora lužní krajiny I., praktické ukázky a pozorování jednotlivých biotopů Blok V: Večerní přednáška s promítáním: Přírodní park Mikulčický luh a význam luhu Blok VI: Pozorování nočních živočichů, využití pomůcek k odchytu. 2. den Blok VII : Vnímání přírody všemi smysly, prožitkové hry a ekohry Blok VIII : Flora lužní krajiny II, praktické ukázky, tvorba herbáře
18
Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
19
Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
20
Výukové modul "Lužní les - jeho fauna a flora
21
Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
22
Výukový modul „Lužní les - jeho fauna a flora“
Blok probíhající po cvičení: Téma: Zpětná vazba, shrnutí a ověření poznatků, prezentace jednotlivých výstupů, pracovní listy.
23
Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“
24
Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“
Cíl: Monitoring výskytu bobra a jeho aktivit v oblasti Strážnické Pomoraví, medializace problematiky ochrany bobra a jeho činnosti v kulturní krajině.
25
Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“
26
Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“
podpora týmové spolupráce práce s informačními zdroji, práce s tablety, fotodokumentace provádět jednoduchý terénní výzkum, využití badatelského batůžku
27
Výukový modul ze zoologie „Pozorování živočicha bobra v terénu v oblasti Pomoraví“
28
Plán výukového modulu „Bít, či nebít bobry“
Délka trvání: dlouhodobý Druh interaktivity: práce s informacemi, práce s mapou, problémové úkoly, prezentace získaných výsledků
29
Výukový modul z botaniky „NPR Čertoryje a CHKO Bílé Karpaty – orchideje“
Blok probíhající před samotným terénním cvičením: Téma: Seznámení se s NPR Čertoryje a základní informace o terénním cvičení Tvorba výukového filmu
30
NPR Čertoryje monitoring druhové skladby luk v oblasti
jednodenní cvičení terénní výzkum – badatelský batůžek sběr pobytových znamení fotosoutěž
32
Výukový modul z botaniky „NPR Čertoryje a CHKO Bílé Karpaty – orchideje“
Blok probíhající po cvičení: Téma: Zpětná vazba, shrnutí a ověření poznatků, prezentace jednotlivých výstupů, pracovní listy.
33
Děkujeme Za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.