Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaromír Novotný
1
Příspěvek k workshopu Propagace moderních výukových metod MUDr. Jitka Feberová, Ph.D. jitka.feberova@ruk.cuni.cz knihovna.cuni.cz
2
Dostala jsem tyto otázky Odkud jsem se vzala E-learning – výhody/nevýhody, využitelnost Digitalizace konvenční studijní literatury, EIZ Výhoda moderních vyučovacích metod ve studiu
3
Odkud jsem se vzala http://www.provazenizmenou.cz/koucovani-ctete-vice/
4
E-learning Knihovna UK http://knihovna.cuni.cz Aplikace a služby E-learnig Aplikace a služby E-learnig
5
Elektronické vzdělávání - rozcestník http://dl.cuni.cz Propagace nástrojů na UK
6
Moodle UK Patříme k největším instalacím celosvětově 5000 kurzů, 50 tisíc uživatelů Patříme k největším instalacím celosvětově 5000 kurzů, 50 tisíc uživatelů The Top 100 Tools for Learning 2014
7
Různé strategie využití -sem tam kurz bez hierarchie s či bez označení kódu předmětu -sem tam kurz s hierarchií s či bez označení kódu předmětu -hodně kurzů bez hierarchie s či bez označení kódu předmětu -hodně kurzů s hierarchií s či bez označení kódu předmětu -pokus o kompletní hierarchické pokrytí všech předmětů kurzy v Moodle
8
Různá propracovanost http://certik.cuni.cz http://certik.cuni.cz Nástroj pro metodologii tvorby kurzů a hodnocení kvality e-learningu CERTIK http://certik.cuni.cz http://certik.cuni.cz
9
Příklad MEFANETu http://www.mefanet.cz
10
Portály http://www.mefanet.cz/index.php?pg= e-publikacni-platforma
11
Wikiskriptahttp://www.wikiskripta.eu
12
Medical Media http://www.medicalmedia.eu
13
Moodle-Mefanethttp://moodle.mefanet.cz Meziuniverzitní kurzy Kurz e-Klinická biochemie – přístup pro hosty https://moodle.mefanet.cz/course/view.php?id=24
14
Digitalizace studijní literatury Návrh schématu činností pro zabezpečení dostupnosti studijní literatury na UK Rozdělení pole doporučená literatura v SIS na pole „základní literatura“ a „rozšiřující literatura“ Plnění doporučené studijní literatury do SIS SW pro porovnávání studijní literatury v SIS se záznamy v katalogu a databázemi elektronických publikací Výstup porovnávání v požadovaném formátu např. fakulta – předmět – počty studentů – stav pokrytí „základní“ literatury U nedostatkové a chybějící doporučené literatury její akvizice Digitalizace veškeré „základní“ doporučené literatury do „e-Prezenčky“ Po ukončení zpřístupnění „základní“ doporučené literatury opakovat proces i pro „rozšiřující“ doporučenou literaturu Vydání opatření rektora k pravidelné revizi studijní literatury v SIS vždy do konce akademického roku Konzultace výsledků s garanty studijních programů a oborů
15
Portál elektronických zdrojů http://pez.cuni.cz
16
EIZ Nové metody výpůjček a akvizice EBL, PDA – více dle požadavků uživatelů Produkce nakladatelství UK Karolinum Press v kolekcích e-knih
17
Výhoda moderních výukových metod ve studiu Otázka je co je moderní? U elektronických výukových metod to je např.: Časová a prostorová nezávislost Dostupnost pro libovolné množství uživatelů Možnost aktualizace Možnost spolupráce / výměny materiálů …..
18
Děkuji za pozvání a za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.