Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka."— Transkript prezentace:

1 Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka

2 Motivace Výpočetní síla a zobrazovací schopnosti grafických karet rostou Jsou kladeny stále vyšší požadavky na realističnost scén Během posledních let nedošlo v přístupu k editaci scén k výrazným kvalitativním posunům Editace scén s desítkami objektů je časově náročná

3 Sémantická omezení Umístění objektů v reálném světě je často řízeno určitými pravidly  „Semafor stojí před přechodem, na chodníku“  „Monitor stojí na stole, čelem k židli“  „Příbor leží na stole, vedle talíře“ Tato pravidla využívá přichytávací systém, vyvinutý jako plug-in pro prostředí VRECKO Během přesouvání objektů scénou systém pravidla aplikuje a upravuje polohu objektů

4 Činnosti systému Přichytávání Rotace  automatická  manuální Dynamické seskupování  vztah „rodič – potomek“  vztah „rovný s rovným“ Dynamické rozbíjení skupin

5 Dynamická hierarchie scény

6 Reprezentace omezení Polygonální přichytávací oblasti  vázací  přijímací  duální (kombinace předchozích) Systém zarovnává navzájem odpovídající oblasti Hierarchie tříd přichytávacích oblastí určuje, mezi kterými oblastmi mají vznikat vazby  „na zdi“, „na úložné ploše“, „před židlí“…

7 Editor omezení Ruční editace omezujících podmínek je  zdlouhavá  neintuitivní  nespolehlivá (nenabízí možnost kontroly) Editor umožňuje nastavování pomocí myši, ale zachovává i možnost přesného zadání klávesnicí Během editace jsou omezení zobrazena uživateli společně s objektem

8 Editor omezení – GUI

9 Výsledky uživatelského testování Čas k sestavení scény (minuty:sekundy)  SimpleObjectMovement (již implementovaná metoda)  ObjectMovement (již implementovaná metoda)  ConstrainedObjectMovement

10 Výsledky uživatelského testování Odchylka od vzorové scény  pozice (šířka židle = 1,5 jednotky)  natočení (radiány) Nově implementovaná metoda rychlostí i přesností předčila dřívější metody

11 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Manipulace s objekty ve virtuálním prostředí s omezeními Bakalářská práce Karel Štěpka."

Podobné prezentace


Reklamy Google