Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Způsoby uložení grafické informace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Způsoby uložení grafické informace"— Transkript prezentace:

1 Způsoby uložení grafické informace
Rastr (grid, bitmapa …) Vektor

2 Rastrové formáty

3 Barva v počítačové grafice

4 Elektromagnetické vlnění

5 Viditelné světlo Frekvence 3.8×1014 Hz až 7.5×1014 Hz
Vlnová délka 800nm – 400nm = 8-4×10-7m

6 Vnímání barvy – spektrální funkce

7 Barevné modely Prostor všech spektrálních funkcí má nekonečnou dimenzi
Lidské oko je schopno rozlišit jen asi – odstínů Pro reálné použití stačí uvažovat dimenzi 3 Potřebuji zvolit 3 základní barvy, například červená (R), zelená (G), modrá (B)

8 Model RGB

9 Aditivní skládání barev

10 RGB – 8 základních barev

11 RGB – 256 barev 8 x 8 x 4 stupně

12 RGB True Color 256 x 256 x 256 = barev

13 CMY model Model subtraktivní

14 CMYK model Barva K namíchaná z CMY není přesná Je to levnější

15 Modelování a zobrazování
Obraz(y) modelu model Realita (sutečnost) modelování Zobrazování (vizualizace)

16 Promítání Zobrazení Φ: Rn→ Rk n>k
Konkrétní situace pro 3D grafiku Φ: R3→ R2 Promítání je určeno Středem (může být i nevlastní -v nekonečnu) Promítací rovinou

17 Promítání rovnoběžné Střed promítání v nekonečnu
Promítací paprsky navzájem rovnoběžné Směr paprsků určen dvěma úhly (azimut,zenit)

18 Axonometrie Projekční rovina protíná osy souřadnic dy dx dz

19 Izometrie Promítací trojúhelník je rovnostranný (dx=dy=dz)
Často ve spojení s azimutem=zenit=45o

20 Perspektiva Střed promítání vlastní

21 Drátěný „model“

22 Řešení viditelnosti hran

23 Řešení viditelnosti hran

24 Jak poznám viditelné stěny?
Normála směřuje od uživatele → stěna není viditelná Normála směřuje ke stanovišti pozorovatele → stěna může (ale nemusí) být viditelná

25 Prosté zobrazení všech bodů tělesa

26 Stínování (render) pozorovatel Zdroj světla Promítací rovina Úhel α

27 Stínování

28 Typy zdrojů světla Bodové
Bodové se směrovanými paprsky (obvykle do tvaru kužele) Plošné (obvykle aproximováno maticí bodových zdrojů) Rozptýlené (ambientní)

29 Sledování paprsku (Ray Tracing)
Zrdcadlový odraz Zdroje světla Promítací rovina Difusní odraz Paprsek prochází tělesem

30 Co se může stát s paprskem
Je pohlcen tělesem (barva tělesa) Odrazí se Zrdcadlově (lesklost) Difusně Kombinovaně Projde tělesem Rovně (průhlednost) Se zlomem

31 Ray Tracing

32 Radiozita Ei = zi + oi * ∑vijej

33 Ray Tracing

34 Radiozita


Stáhnout ppt "Způsoby uložení grafické informace"

Podobné prezentace


Reklamy Google