Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRudolf Beránek
1
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 Název projektu:ICT ve výuce Číslo a název šablony klíčové aktivity:III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název ověřovaného materiálu: Digitální učební materiál pro výuku matematiky VY_32_INOVACE_MAT_226 Ročník:4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Předmět:Matematika Tematická oblast:Statistika Téma:Diagram Jméno autora:Mgr. Eva Stammová Vytvořeno dne:Srpen 2012 Metodický popis, (anotace) Interaktivní výukový materiál slouží k seznámení se základními druhy diagramů.
2
Diagramy Obr. 1
3
Diagram(graf) grafické znázornění četností
4
Druhy diagramů - spojnicový http://lorenc.info/3MA381/graf-zvyrazneni-maxima-a-minima.htm Obr. 2
5
Druhy diagramů - sloupcový http://linkuj.cz/?id=show&viewnr=4&typ=0&par=144279 Obr. 3
6
Druhy diagramů - kruhový http://www.zshorakhk.cz/tvorba/informat/2009_10/php/ludvik/sciotest.php Obr. 4 100%........................ 360° 1%........................... 3,6° např. 10%................ 3,6. 10 = 36° 32%................ 3,6. 32 = 115° Tvoří jej jednotlivé kruhové výseče, které představují relativní četnost znaku v procentech.
7
Druhy diagramů - účelový http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/199508-krajske-volby-znamenaji-triumf-levice/ Obr. 5
8
Příklad: Ve třídě HŠ 4 je 30 žáků. 4 žáci prospěli s vyznamenáním, 21 žáků prospělo, neprospěli 3 žáci a nebyli klasifikováni 2 žáci. Sestav tabulku četností. Urči relativní četnosti znaku „ prospěch“. Sestroj odpovídající graf.
9
Příklad: Z 650 žáků školy 340 bydlí v místě školy, 210 dojíždí autobusem a 100 vlakem. Urči relativní četnosti znaku docházka do školy. Sestroj odpovídající graf
10
Příklad: Během jednoho týdne byly v poledne naměřeny teploty 19°C, 23°C, 21°C, 19°C, 17°C, 18°C, 18°C. Sestroj odpovídající graf
11
metodické poznámky snímek 3-7 – výklad snímek 8-10 – samostatná práce žáků zdroje Obr.1 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit. 18.8.2012]. Dostupný na WWW: http://maszskt.investtel.cz/predmety/matematika/osnovy/8/89.htmhttp://maszskt.investtel.cz/predmety/matematika/osnovy/8/89.htm Obr.2 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit. 18.8.2012]. Dostupný na WWW: http://lorenc.info/3MA381/graf-zvyrazneni-maxima-a-minima.htm Obr.3 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit. 18.8.2012]. Dostupný na WWW: http://linkuj.cz/?id=show&viewnr=4&typ=0&par=144279 Obr.4 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit. 18.8.2012]. Dostupný na WWW: http://www.zshorakhk.cz/tvorba/informat/2009_10/php/ludvik/sciotest.php Obr.5 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit. 25.10.2012]. Dostupný na WWW: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/199508-krajske-volby-znamenaji-triumf- levice/http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/199508-krajske-volby-znamenaji-triumf-
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.