Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRenáta Kovářová
1
83.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková Vyznač barevně násobky pěti. Sečti pětikorunové mince a napiš příklad na násobení pěti. 6. 5 = ______ _____________
2
83.2 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Maminka dala na plech 6 řad po 5 kusech cukroví. Kolik kusů cukroví je na plechu? řad ___ kusů cukroví v 1 řadě __ Kusů cukroví celkem? Vypočítej: _____________ Napiš odpověď: _________________________ ______________________________________
3
83.3 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Procvičuj. 1. 5 = ___ 8. 5 = ___ 4. 5 = ___ 5. 5 = ___ 6. 5 = ___ 9. 5 = ___ 2. 5 = ___ 10. 5 = ___ 3. 5 = ___ 7. 5 = ___ 0. 5 = ___ 2. 5 = ___ Daná čísla zvětši pětkrát. dané číslo 4106287359 5krát více Vymýšlej různé slovní úlohy a říkej odpovědi. Máme-li zvětšit číslo pětkrát, musíme_______________.
4
83.4 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Doplň činitele. ___. 5 = 10 ___. 5 = 25 ___. 5 = 45 ___. 5 = 20 ___. 5 = 35 ___. 5 = 40 ___. 5 = 50 ___. 5 = 5 ___. 5 = 15 Pavel měl 10 pastelek. Jirka měl 5krát více. Kolik pastelek měl Jirka? Pavel _____ Jirka ____________ (Jirka měl 5krát více, musíme_________) Vypočítej: _____________ Napiš odpověď: __________________________
5
83.5 Procvičení a příklady: Dělení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Kolik pětikorunových mincí potřebuješ na zaplacení 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50 Kč? Řekni vždy odpověď. 5 Kč 5 : 5 = ___ 10 Kč 10 : 5 = ___ 15 Kč __________ 35 Kč __________ 20 Kč __________ 40 Kč __________ 25 Kč __________ 45 Kč __________ 30 Kč __________ 50 Kč __________ Na zaplacení např. 40 Kč budu potřebovat 8 pětikorunových mincí, 40 : 5 = 8. 5 5 5
6
83.6 Procvičení a příklady: Dělení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Vypočítej a proveď zkoušku násobením. Vypočítej pětinu z: 15, 25, 35, 5, 45, 40, 50, 20. Pětinu z daného čísla vypočítáme tak, že toto číslo dělíme _________. 20 : 5 = ___ 5 : 5 = ___ __. 5 = 20 __________ 40 : 5 = ___ 25 : 5 = ___ __________ 15 : 5 = ___ 35 : 5 = ___ __________ Procvičuj. ___ : 5 = 3 5 : 5 = ___ ___ : 5 = 2 40 : 5 = ___ ___ : 5 = 7 25 : 5 = ___ ___ : 5 = 4 35 : 5 = ___ ___ : 5 = 1 50 : 5 = ___ ___ : 5 = 8 10 : 5 = ___
7
83.7 Procvičení a příklady: Dělení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Vypočítej. dané číslo 40105020545302515 5krát méně jahodových džusů _____ pomerančových džusů _______________ Vypočítej, kolik bylo pomerančových džusů. ( 5x méně, musíme_________________) Napiš příklad: _____________________________ Napiš odpověď: _______________________________________________________ V obchodě měli 50 jahodových džusů. Pomerančových džusů bylo 5krát méně. Kolik bylo pomerančových džusů?
8
83.8 Procvičení a příklady: Dělení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Zuzka a Honzík pomáhali dědečkovi sázet kytičky. Každý měl 20 kytiček. Zuzka sázela kytičky do 5 řad. Kolik kytiček měla v každé řadě? Honzík sázel kytičky po 5 v každé řadě. Kolik měl řad? Nakresli. Zuzka Řešení: _________________ Odpověď: ______________________________________ Honzík Řešení: _________________ Odpověď:_______________________________________ Zuzka Honzík
9
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 83.9 Použité zdroje, citace 1.http://slecna.info/wp-content/uploads/bob-bobek.jpghttp://slecna.info/wp-content/uploads/bob-bobek.jpg 2.http://www.mat.cz/matclub/pict/program_movie_cz/face/230.jpghttp://www.mat.cz/matclub/pict/program_movie_cz/face/230.jpg 3.http://nd02.jxs.cz/587/153/f7093c4758_53678808_o2.gifhttp://nd02.jxs.cz/587/153/f7093c4758_53678808_o2.gif 4.http://nd01.jxs.cz/213/157/7f7a340b3b_2918958_o2.gifhttp://nd01.jxs.cz/213/157/7f7a340b3b_2918958_o2.gif 5.http://media.giantbomb.com/uploads/0/7382/388175-tweety_large.pnghttp://media.giantbomb.com/uploads/0/7382/388175-tweety_large.png 6.http://i.lidovky.cz/09/063/lngal/JK2be9b4_z3921594X.jpghttp://i.lidovky.cz/09/063/lngal/JK2be9b4_z3921594X.jpg 7.http://images.detske-hry.com/tn/data/0/0/2010/02/16/11457//11457.20-80-c200xc200.jpghttp://images.detske-hry.com/tn/data/0/0/2010/02/16/11457//11457.20-80-c200xc200.jpg 8.http://nd01.jxs.cz/751/156/ebe8629bf4_45978491_o2.gifhttp://nd01.jxs.cz/751/156/ebe8629bf4_45978491_o2.gif 9.Kolektiv autorů. Matematika 7. Praha: Alter, 2006. 1.http://slecna.info/wp-content/uploads/bob-bobek.jpghttp://slecna.info/wp-content/uploads/bob-bobek.jpg 2.http://www.mat.cz/matclub/pict/program_movie_cz/face/230.jpghttp://www.mat.cz/matclub/pict/program_movie_cz/face/230.jpg 3.http://nd02.jxs.cz/587/153/f7093c4758_53678808_o2.gifhttp://nd02.jxs.cz/587/153/f7093c4758_53678808_o2.gif 4.http://nd01.jxs.cz/213/157/7f7a340b3b_2918958_o2.gifhttp://nd01.jxs.cz/213/157/7f7a340b3b_2918958_o2.gif 5.http://media.giantbomb.com/uploads/0/7382/388175-tweety_large.pnghttp://media.giantbomb.com/uploads/0/7382/388175-tweety_large.png 6.http://i.lidovky.cz/09/063/lngal/JK2be9b4_z3921594X.jpghttp://i.lidovky.cz/09/063/lngal/JK2be9b4_z3921594X.jpg 7.http://images.detske-hry.com/tn/data/0/0/2010/02/16/11457//11457.20-80-c200xc200.jpghttp://images.detske-hry.com/tn/data/0/0/2010/02/16/11457//11457.20-80-c200xc200.jpg 8.http://nd01.jxs.cz/751/156/ebe8629bf4_45978491_o2.gifhttp://nd01.jxs.cz/751/156/ebe8629bf4_45978491_o2.gif 9.Kolektiv autorů. Matematika 7. Praha: Alter, 2006.
10
AutorMgr. Dana Krenková Období07 – 12/2012 Ročník2. ročník Klíčová slovaNásobení a dělení číslem 5 AnotacePrezentace, jejíž cílem je procvičit operace násobení a dělení číslem 5. 83.10 Anotace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.