Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVít Novotný
1
www.zlinskedumy.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.1007 AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuGoogle SkechUp (XV. část) Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Vzdělávací oblastInformační a komunikační technologie Vzdělávací obor79-41-K/41 Gymnázium, Tematický okruhGrafický software Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 2. ročník Anotace Výukový materiál je určen k frontální prezentaci učitelem, případně jako materiál pro samostudium. Výukový materiál je nutno doplnit výkladem. Žák se bude orientovat v problematice základů počítačové grafiky. Vybavení, pomůcky- Klíčová slovaRastr, vektor, barevná hloubka, zobrazovací soustava, rastrové formáty, vektorové formáty, skener, tiskárna Datum5. 9. 2013 GOOGLE SKETCHUP (XV. ČÁST)
2
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY jedná se o další využití ikon tyto nástroje najdeme na panelu Large Tool Set některé si budeme muset ale na pracovní plochu vytáhnout View – Toolbars – Views nyní můžeme pracovat s nástroje Views (pohledy)
3
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY podobným způsobem si zobrazíme další panely nástrojů: panel Shadows (stíny) Views Shadows
4
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY nástrojem Rectangel vytvoříme podlouhlý obdélník ten vytáhneme tak, aby připomínal zeď na plochu zdi nakreslíme pomocí nástroje Rectangle obdélník ve tvaru okna pomocí nástroje Push/Pull okno vtlačíme do zdi, čímž nám ve zdi vznikne díra
5
Animace Push/Pull (archiv autora) POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY
6
pohledy se mohou hodit v mnoha situacích a to hlavně s využitím paralelní projekce zkusme si na panelu Pohledy kliknou na některý z domečků, který nám vyobrazují pohled pohledy nám mění umístění kamery můžeme si tak snadno prohlédnou bokorys, půdorys a nárys našeho projektu bez toho, aniž bychom hýbali orbitou
7
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY nyní si ukážeme, jak funguje kontura vedle našeho okna si nakreslíme další okno až ho budeme mít, tak klikneme na nástro Offset (kontura) nyní klikneme do nově nakresleného okna a pohybujeme myší směrem do středu okna uvidíte, jak se obrys okna kopíruje
8
POHLEDY, STÍNY, KONTURA A BARVY vytvořte nějaký pomyslný rám okna až budete mít konturu hotovou, klikněte na nástroj Push/Pull vnitřní část okna vtlačte dovnitř přesně jako u prvního okna měla by vám vzniknout ve zdi díra
9
OPAKOVÁNÍ OPAKOVÁNÍ Použijte nástroj Push/Pull. K čemu tento nástroj slouží?
10
ZDROJE A PRAMENY 1)Počítačová grafika: [Seminář, Praha, 26.-28. dubna 1977] : Sborník referátů. Praha: [nákl. vl.], 1977, 229, [1] s. Aplikovaná kybernetika. 2)KRŠEK, Přemysl. Základy počítačové grafiky: IZG. 1. vyd. Brno: Fakulta informačních technologií, 2008, 89 s. Aplikovaná kybernetika. ISBN 80-214-0351-9. 3)ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448 s. ISBN 80-722-6049-9. 4)BROOKSHEAR, J, David T SMITH a Dennis BRYLOW. Informatika. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 608 s. ISBN 978-80-251-3805-2. 5)program Google SketchUP, který je zdarma dostupný na oficiálních stránkách programu 6)V práci jsou použity Print Screeny obrazovky PC autora materiálu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.