Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Grafické znázornění souvětí
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2
Rozdělení vět v souvětí
věta hlavní (VH) věta vedlejší (VV) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3
Pravidla grafického znázornění souvětí
větu hlavní značíme VH, vedlejší VV, jednotlivé věty číslujeme podle jejich pořadí ve větě Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
4
Další možnosti grafického znázornění souvětí
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
5
Další možnosti grafického znázornění souvětí
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
6
Další možnosti grafického znázornění souvětí
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
7
1) Napište souvětí podle následujících schémat :
B A D C A. Nemyslím si, že by to byl takový problém. B. Když jsem šel domů, potkal jsem Petra. C. Šel jsem domů a zpíval jsem si. D. Chtěl jsem, abychom se učili věcem, o kterých nic nevíme. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
8
2) Nakreslete schémata podle následujících vět:
1. Jestliže budeme zlobit, dostaneme vyhubováno. 2. Když jsem šel domů, potkal jsem Petra. 3. Hrál na počítači, aby se nenudil. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
9
3) Spojte jednotlivá schémata a souvětí šipkami:
Protože jsme zaspali, nestihli jsme testy. Spíme, abychom načerpali nové síly, které budeme potřebovat. Člověk, který se často směje, žije déle. Jeď pomalu, aby sis neublížil! Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
10
4. K souvětím nakreslete schémata a pak doplňte čárky:
a) Když ráno vyšlo slunce, nikdo v celém táboře nebyl. b) Dlouho jsme nemohli zjistit, kdo si z nás dělá legraci. c) Před domem právě zastavilo auto, které bych okamžitě koupil. d) Někteří mu tehdy chtěli pomoci, protože ho litovali. e) Kde skončí jeho riskantní podnik, nemohl loni vůbec tušit. a) Když ráno vyšlo slunce nikdo v celém táboře nebyl. b) Dlouho jsme nemohli zjistit kdo si z nás dělá legraci. c) Před domem právě zastavilo auto které bych okamžitě koupil. d) Někteří mu tehdy chtěli pomoci protože ho litovali. e) Kde skončí jeho riskantní podnik nemohl vloni vůbec tušit. b) c) a) e) d) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
11
Použité zdroje: Český jazyk, pracovní sešit pro 7. ročník, Tobiáš 2002, ISBN , str. 38 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.