Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Distribuce - placement

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Distribuce - placement"— Transkript prezentace:

1 Distribuce - placement

2 Distribuce Distribuce zahrnuje: vyjednávání nákup prodej skladování
doprava financování pohybu zboží přebírání rizika poskytování marketingových informací

3 Druhy distribučních cest
Přímé distribuční cesty – přímý kontakt mezi výrobcem a zákazníkem Výhody: přímý kontakt a komunikace se spotřebitelem lepší kontrola nad zacházením s produktem nižší náklady vzhledem k absenci mezičlánků, snadnější ovlivňování konečné ceny Nevýhody: nutnost navazovat značný počet kontaktů s velkým počtem partnerů obtíže při prezentaci výrobků (zákazník se musí spoléhat na katalogy a propagační materiály) neekonomičnost přímých dodávek pro geograficky rozptýlené zákazníky

4 Využití přímé distribuční cesty:
dodávky přírodních surovin a základních materiálů nákladné stroje a zařízení váhově a rozměrově náročné stroje a zařízení, jejichž instalace a obsluha vyžaduje pracovníky s odbornými znalostmi cukrovinky, cigarety, nápoje (prodejní automaty) knihy, kompaktní disky, hračky, elektronika Formy přímé distribuční cesty prodej ve vlastních podnikových prodejnách podomní prodej prodej pomocí prodejních automatů zásilkový prodej telemarketing teleshopping prodej prostřednictvím internetu

5 Nepřímá distribuční cesta
Nepřímé distribuční cesty – mezi výrobce a zákazníky vstupují další mezičlánky Výhody výrobce ponechává část prodejních úkonů distribučním mezičlánkům prodej zboží je efektnější ve styku se zákazníky se využívá zkušeností, specializace, kontaktů a prostředků distribučních mezičlánků Nevýhody: ztráty kontroly výrobce nad zbožím, které prodává vyšší cena zboží

6 Využití nepřímé distribuce
menší dodávky, menší množství surovin dodávky zboží zákazníkům, kteří jsou geografické rozptýleni dodávky standardního zboží zboží s nízkou jednotkovou cenou Formy nepřímé distribuce velkoobchody maloobchody – specializované prodejny supermarkety – prodejní plocha 400 m, počet položek 500 – 1 500 hypermarkety – prodejní plocha minimálně m, počet položek obchodní centra prodejny s levnějším zbožím

7


Stáhnout ppt "Distribuce - placement"

Podobné prezentace


Reklamy Google