Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model."— Transkript prezentace:

1 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model dopravní infrastruktury s využitím nástroje AIMSUN Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Model, modelování Model je reprezentace určitého objektu nebo systému, přijímající přiměřená zjednodušení. Požadavky na model jsou různé podle toho, co od modelu očekáváme.

3 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Zpřesnění modelu Např. RC model http://www.youtube.com/watch?v=8ByVZPMad58 zdokonaluje předchozí možností pohybu – fyzický model jednoho vozidla schopný pohybu http://www.youtube.com/watch?v=8ByVZPMad58

4 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Další možné směry zpřesnění modelu Simulovaná vozidla ve větším počtu – dopravní proud Křižovatka Dopravní síť

5 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Modelování dopravní sítě Měření veličin na simulované síti Názorné zobrazení např. pohled z ptačí perspektivy Dhaka http://www.youtube.com/watch?v=bPDixVDkaq4 - realita http://www.youtube.com/watch?v=bPDixVDkaq4 U McDonalds http://www.metacafe.com/watch/1384618/mcdonalds_birds_eye_view/ - realita http://www.metacafe.com/watch/1384618/mcdonalds_birds_eye_view/ Počítačová simulace – např. AIMSUN

6 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Ukázka simulace křižovatky

7 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Fyzická „realizace“ modelu dopravy DARPA – Defense Advanced Research Projects Agency http://www.darpa.mil/index.html - textová informace http://www.darpa.mil/index.html DARPA Urban Challenge http://www.darpa.mil/grandchallenge/index.asp - textová informace http://www.darpa.mil/grandchallenge/index.asp Viz http://www.youtube.com/watch?v=jTe9qh1wmlE PRIUS – bez řidiče http://www.youtube.com/watch?v=jTe9qh1wmlE Viz http://www.youtube.com/watch?v=CIKxObvqskk crash – dramatické chvíle http://www.youtube.com/watch?v=CIKxObvqskk Telematické systémy

8 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Model dopravního proudu Makroskopické versus mikroskopické modelování Dopravní proud – v jednom pruhu Stacionární hypotéza – hustota  rychlost Fundamentální diagramy

9 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Mikroskopické modely V systému jsou simulována jednotlivá autonomní vozidla. Algoritmus pro pohyb vozidla je základem a podstatou modelu. K tomu jsou implementována pravidla pro pohyb vozidel v simulaci. U reálných autonomních vozidel (DARPA) nutná analýza prostředí + řízení vozidla v prostoru U modelování AIMSUN řízení vozidla po předem určené trajektorii a bez nebezpečí reálné kolize

10 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Dopravní proud v mikrosimulaci V mikroskopickém modelování předepíšeme algoritmy pro jednotlivá vozidla. Fundamentální diagramy získáme z dat naměřených v simulovaném systému.

11 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Optimal Acceleration Model Obecně Helbing:

12 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Optimal Velocity Model V každém kroku výpočtu se určuje rychlost pro následující krok – možnost nerealistických akcelerací Např. Gippsův model – použitý jako základ AIMSUNu

13 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Další pravidla pro simulace Předjíždění (většinou oddělené protisměrné jízdní pásy) Křížení trajektorií – přednosti na křižovatkách Světelná signalizace Jízdní řády pro vozidla veřejné dopravy

14 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Cíle cvičné simulace Ukázat obecné zásady a postupy pro mikrosimulace dopravní sítě, upozornit na některá úskalí, demonstrovat některé možnosti, vytvořit vlastní 3D animaci dějů na křižovatce.

15 Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Simulace neřízené křižovatky Postupujte při simulaci neřízené křižovatky podle připraveného návodu.návodu


Stáhnout ppt "Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – 17. 6. 2010, Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model."

Podobné prezentace


Reklamy Google