Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSára Doležalová
1
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení 3 29. 10. 2014 od 14:00 do 15:30 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
2
Děkujeme, že kouříte Nick Nylor – televizní show předvede seběvědomí a „korektní demagogii“ Your picture here Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
3
Úloha mluvčích Ve společnosti – kultivace společenského dialogu a mediální scény V organizaci – vliv na rozhodování, odpovědnost za vývoj veřejného mínění, dostatečné pravomoci, kapacity Na mediálním trhu – Dodat relevantní informace k využití – Ovlivnit názory a postoje novinářů 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
4
Schopnost přesvědčovat Důvěryhodnost (proč mu nasloucháme) – Má autoritu (kvalifikace, kompetentnost) – Má charakter (věrohodnost, spolehlivost, korektnost) Pozoruhodnost (proč mu věříme) – Dynamika (projev energičnosti, síly, aktivity) – Vyváženost (mezi aktivností a agresivitou) Schopnost prosadit se ( asertivita, nikoliv agresivita či pasivita) – založena na autoritě a odbornosti, pozitivní manipulace, najít kompromis, omezit zdůvodňování 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
5
Technika přesvědčování Argumentací, založenou na – Logickém zdůvodnění – Vysvětlení neznámých souvislostí – Dokazování Vhodná struktura sdělení – Vlastní interpretace protiargumentů – Přehledná organizace faktů (induktivní, generalizující, analogická) – Paralely (zahraniční, známé, autoritativní) Fungující nástroje – Statistika – Citace obecně uznávaných zdrojů, autorit – Předložení důkazů – „Vox populi, vox Dei“ Nejsilnější argumenty buď na začátku (získat náklonnost) nebo na konci (využít a posílit náklonnost) 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
6
6.6. Hans Rosling Přednáška o statistice – zaujatý, energický projev
7
V kontaktu s novináři Dojem kompetentnosti posiluje – Odborná terminologie a její objasnění – Stručný, uspořádaný a logický projev – Odkaz na obecně uznávané autority Dojem spolehlivosti posiluje – Soulad verbální a neverbální složky projevu – Hledisko obecného prospěchu – Společná platforma s novinářem Účinnost sdělení posiluje – Respektování zájmů novinářřů, – Stručně, jasně, výstižně, – Prostor pro vlastní tvořivost novinářů 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
8
Etické zásady a charakter Etika nesnižuje efektivnost práce TM, naopak zvyšuje jeho schopnost přesvědčování (nechceme-li se uchýlit k neetice) Demonstrace etické integrity TM – Schopnost aktivního naslouchání – Prioritní snaha řešit (problémy, nedostatky, konflikty) – Neskákat do řeči, nezvyšovat hlas, bez osobních střetů – Akceptování námitek, kultivovaný postoj k protistraně – Chyby a omyly okamžitě přiznat 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
9
Etika, kterou lze požadovat od médií Podávání přesných a jasných informací Každá kauza má protistranu, která vidí věc jinak a má právo svůj postoj uplatnit Pečlivě oddělovat holá fakta od názorů a analýz, obojí vždy jasně pojmenovat Osobní život je soukromou záležitostí a jen zásadní obrat v kauze legitimizuje něco jiného Nevyužívat anonymní zdroje a slepé citáty (nikdo nemá právo napadat v médiích někoho jiného anonymně) 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
10
Trpělivost přináší zlato Smiřme se s tím, že novináři (někteří) – Chodí pozdě, nevhodně oblečení, ptají se jednoduše a nemají v hlavě jen nás – Nemají rádi dlouhé proslovy, nepadají před autoritami na zadek ani do rozpaků, nejraději mluví s nejvyššími – Neplní všechny své sliby, nerozhodují o všem – Mají rádi stručné písemné podklady – Nemají rádi PR slovník, superlativy, – Uvítají pohoštění, ale pozor na dárky – těch běžných mají už plno! – Milují exkluzivitu, – Většinou umí anglicky, ale je lepší se zeptat – Nemají povinnost autorizace ani zveřejnění – Vyžadují osobní a profesionální respekt a mají vůči nám silné zbraně – Chybují – ale to lze napravit 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
11
Zlaté zásady na závěr Co se do médií jednou dostalo, už se nedá vzít zpět Ponechat chybné informace bez opravy znamená je potvdit a setkat se s nimi opět, v nejméně vhodné chvíli TM má řídit komunikaci, jeho úkolem není se proslavit; nemusí být ani oblíbený, ani populární, na to jsou tu jiní! 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.