Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
2D grafika Jak pracuje grafik s 2D daty Fotografie Statické záběry
Záběry s pohybem kamery PC animace Pro neznalé - přiblížení práce grafika- co po něm chtít a jak mu usnadnit práci Pro znalé – jiný pohled na věc, doplnění souvislostí Počítačová grafika, 2D grafika
3
Počítačová grafika, 2D grafika
PC pracuje s daným počtem pixelů s 3 (4) kanály barev (RGB + průhlednost) Barvu jednoho pixelu může však ovlivnit více prvků (objektů) Největší problémy jsou na hranicích prvků hrany_*.png Počítačová grafika, 2D grafika
4
Počítačová grafika, 2D grafika
Práce s pixely Čára a štětec (typy štětců, průhlednost) Guma Záplata a razítko - retušování Vyplnění Rozmazání a další funkce Práce se základními nástroji v Adobe Photoshop Počítačová grafika, 2D grafika
5
Počítačová grafika, 2D grafika
Vrstvy Díky maskám a průhlednosti můžeme vidět více vrstev současně Kombinovat se dají pomocí způsobu prolínání (Blending mode) Fire_*.jpg Počítačová grafika, 2D grafika
6
Počítačová grafika, 2D grafika
Posun a označení Posun, otočení a změna velikosti Zkosení, zkreslení (wrap, disort, persp.) Označení a přidání ubrání označení Obdélníkem Lasem a mnohoúhelníkem Kouzelnou hůlkou Barvou Vrstvou či kanálem Práce se základními nástroji v Adobe Photoshop Počítačová grafika, 2D grafika
7
Počítačová grafika, 2D grafika
Práce s vektory Geometrické obrazce Křivky Písmo Viz minulá přednáška Počítačová grafika, 2D grafika
8
Počítačová grafika, 2D grafika
Operace s kanály Světlost Kontrast Křivky Mixování kanálů Sytost Stejně pracují barevné filtry a presety Ukázka – důležité pochopit curves (z IMG_4273.jpg úprava na IMG_4273+.jpg ) a channel mixer (vypustění červené barvy z IMG_8142.jpg na IMG_8142+.jpg) Počítačová grafika, 2D grafika
9
Počítačová grafika, 2D grafika
2D funkce PS efekty Stín, záře, zkosení, obrys, překrytí barvou PS filtr Složitější úkony ke konkrétním problémům Hlavně fotky, lze i aplikovat dávkově na obrázkovou sekvenci PS = Photoshop Počítačová grafika, 2D grafika
10
Nepřesnosti fotografie
Světlá a tmavá místa Hloubka ostrosti Vinětace Barevný posun a barevná charakteristika Šum a prach prebal.png Počítačová grafika, 2D grafika
11
Počítačová grafika, 2D grafika
Světlá a tmavá místa Oko i objektiv vidí v určitém rozpětí světlosti Zánik detailů v kritických místech Šedivost / kontrast HDR tónování IMG_427*.jpg Počítačová grafika, 2D grafika
12
Počítačová grafika, 2D grafika
Hloubka ostrosti Při pořízení je závislá na ohniskové vzdálenosti a na cloně Ohnisková vzdálenost je vlastně výřez Hloubka ostrosti se dá napodobit částečným rozmazáním snímku IMG_8142+.jpg (rozmazání podle masky – tj barevný přechod – mění se tak intenzita rozmazání Effect>Blur>Lens Blur) Počítačová grafika, 2D grafika
13
Počítačová grafika, 2D grafika
Fotomontáž Složení více fotografií použitím masek Retuš Barevná charakteristika Zkreslení, zrnění Rozlišení Většinou srovnat podle té méně kvalitní Počítačová grafika, 2D grafika
14
Počítačová grafika, 2D grafika
Masky Hranice definované pixely/ křivkami Animace hranic = rotoscoping Náročnost rotoscopingu někdy neovlivní, zda je záběr statický Ostré/ plynulé přechody Problém: rozmazání (pohybem) Počítačová grafika, 2D grafika
15
Počítačová grafika, 2D grafika
Úprava videa Možno většinu hodnot animovat pomocí klíčových snímků Rozdíly oproti úpravě fotek Záleží na typu efektu a záběru Statický záběr Záběr v pohybu Typ efektu Vzdálenost efektu Počítačová grafika, 2D grafika
16
Počítačová grafika, 2D grafika
Rotoscoping Obkreslování reálných objektů Animace masek nejčastěji Použití lokálně na maskou oddělenou část obrazu Překryv vrstev, barevná korekce části obrazu, retuš Počítačová grafika, 2D grafika
17
Počítačová grafika, 2D grafika
Klíčování Za reálným objektem bude dosazeno postprodukčně nové pozadí Automatické maskování Jednolitá plocha, nejčastěji greenscreen či bluescreen Bez vzorku, matné Problém s vpíjením a odrazy Počítačová grafika, 2D grafika
18
Počítačová grafika, 2D grafika
Odrazy, světlo a stín Zůstávají na objektech vždy Stín a odraz se dají přidat ze stejného záběru jen v konkrétních situacích Simulace osvětlení objektu nekvalitní (chybí data, je třeba rotoscoping) Google –> „car side“ – převrátit svisle = odraz; převrátit svisle a vyplnit černou barvou = stín Počítačová grafika, 2D grafika
19
Počítačová grafika, 2D grafika
Matte paiting Dokreslená část ve videu Fotomontáž v záběru Pro objekty, které vidíme jen stále z jednoho úhlu Může přímo měnit/ navazovat na reálný objekt Retuš: MVI_4187_old.png -> MVI_4187_edit.png Počítačová grafika, 2D grafika
20
Počítačová grafika, 2D grafika
Pohyb ve videu Motion tracking Pohyb kamery i objektu Přichycení k výraznému shluku pixelů Přilepit grafický prvek / stabilizovat obraz Ve 3D - Camera tracking a matchmoving (příště) Počítačová grafika, 2D grafika
21
Počítačová grafika, 2D grafika
Compositing Skládání videových a statických vrstev FX nahrávky – prach, oheň, výbuch… Barevné korekce, záře, stíny Může obsahovat jednoduchou práci v 3D prostoru Počítačová grafika, 2D grafika
22
Počítačová grafika, 2D grafika
Příprava Rešerše a příprava, jak co bude vypadat a chovat se Referenční záběry- jak by to v reálu vypadalo Vyfotit např. pozadí za greenscreenem, materiály Zkouška postupů- hledání nejefektivnějších řešení, volba vhodných plug-inů Testování efektů a postupů k jejich docílení Počítačová grafika, 2D grafika
23
Počítačová grafika, 2D grafika
Poznámky Všechny úkony proveditelné na domácím PC Příprava na place – Google až když foto vážně chybí Rozlišení pomůže dobrému efektu Obecně problém s neostrostí Počítačová grafika, 2D grafika
24
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.