Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Google Analytics alfa a omega Vašeho businessu Tomáš Míka
internetový marketing
2
Co jsou Google Analytics?
měrící nástroj Vašich webových stránek a mobilních aplikací k vyhodnocení Vašich investic a činností
3
Jaké existují analytické nástroje?
Piwik (zdarma) Clicky (zdarma) Google Analytics (zdarma) Omniture (placený - od do Kč / měsíc)
4
Čím neměřit Váš web? Toplist.cz Navrcholu.cz
5
Výhody Google Analytics
zdarma neustálé vylepšení nástroje jednoduchý na používání i zprovoznění nejrozšířenější nástroj v oboru obsáhlá poradna
6
Proč využívat Google Analytics?
nejde o “hloupé” počítadlo návštěvnosti měření marketingových aktivit (offline i online) správně nastavené GA = nalezení odpovědí na business otázky
7
Základní přehled - metriky
návštěvnost průměrná doba návštěvy míra okamžitého opuštění (bounce rate)
8
Základní přehled - návštěvy
9
Základní přehled - uživatelé
10
Základní přehled - Zobrazení
11
Základní přehled - Stránky
12
Základní přehled - Trvání
13
Základní přehled - Opuštění
14
Základní přehled - % nových návštěv
15
Rozhraní Google Analytics
16
Základní přehled - návštěvy
Uživatel Session - 30 minut neaktivity, příchod z jiného zdroj, půlnoc Hit - splnění události, přechod na jinou podstránku
17
Základní přehled - návštěvy
18
Základní přehled - míra okamžitého opuštění
návštěvník nezaznemaná žádný “hit” nesplnění události, nezaznamenán přechod na jinou stránku Jaká hodnota je hodně nebo málo?
19
Základní přehled - míra okamžitého opuštění
20
Možné příčiny vysoké míry okamžitého opuštění
jednostránková webová stránka špatně zvolená vstupní stránka (v PPC kampaních) špatný design a použitelnost webové stránky chyba v měřícím kódu
21
Základní přehled - průměrná délky návštěvy
délka počítaná mezi hity problém poslední stránky zkreslení mírou okamžitého opuštění
22
Základní přehled – nové návštěvy
23
Základní rozdíl mezi dimenzí a metrikou
Dimenze - charakteristika objektu např. zdroj návštěvnosti, vstupní stránka, typ zařízení Metrika - počet nebo poměr např. návštěvy, míra okamžitého opuštění, tržby
24
Základní rozdíl mezi dimenzí a metrikou
25
Segmentace uživatelů
26
Segmentace uživatelů část uživatelů, která splňuje vámi nadefinované podmínky zdroj návštěvnosti chování na stránkách výkon v elektronickém obchodě rozdělení na základní a pokročilé segmenty z vytvořených segmentů je možné vytvořit remarketingové publikum
27
Nejdůležitější přehled - zdroje návštěvnosti
28
Zdroje návštěvnosti - přímá návštěvnost
záložka v prohlížeči, přesné zadání adresy, špatně “označkované” kampaně Zdroje návštěvnosti - přímá návštěvnost
29
Zdroje návštěvnosti - odkazující návštěvnost
30
Vyhodnocování získaných dat - klíčová slova
relevance vstupních stránek množství dotazů přivádějících návštěvnost problém not-provided Akvizice-> Kampaně-> Organická klíčová slova
31
Vyhodnocování získaných dat - zdroje návštěvnosti
Z jakých zdrojů chodí uživatelé nejčastěji? Přivádí tyto zdroje kvalitní návštěvnost? Má význam věnovat svůj čas zdrojům, které nic nepřináší? Akvizice->Veškerá návštěvnost->Zdroj/médium
32
Vyhodnocování získaných dat – kampaně
Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně
33
Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně
Kampaně - tagování m_medium=cpc&utm_campaign=vikendove_wellness _pobyty Source – zdroj (Sklik, Adwords) Médium - skupina (cpc,display, ) Kampaň – pro orientaci Nástroj – UTM builder(Google) Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně
34
Vyhodnocování získaných dat - obsah
Kam lidé na vašich stránkách nejčastěji chodí? Jaké jsou nejčastější vstupní stránky? Odkud Vám lidé nejčastěji utíkají? Chování-> Obsah webu-> Všechny stránky
35
Jaké jsou cíle Vašich webových stránek?
Cíle webových stránek Jaké jsou cíle Vašich webových stránek?
36
Makro a mikro cíle makrocíle - primární cíl webové stránky (tržby, odeslání poptávky) mikrocíle - prokázání zájmu (stažení propagačních materiálů, přihlášení k newsletteru, proklik na Facebook)
37
Konverze->Elektronický obchod->Přehled
38
Elektronický obchod vše porovnávejte s náklady
pokud znáte marže, využívejte je při výpočtech konverzní poměr - konverze / návštěvnost = X%
39
Cíle - nejčastější typy
odeslání poptávky odeslání dotazu registrace uživatele přihlášení k newsletteru Správce->Výběr dat->Cíle
40
Správce->Výběr dat->Cíle
Cíle - nastavení Správce->Výběr dat->Cíle
41
Cíle - bez děkovací stránky
"_gaq.push(['_trackPageview', ‘odeslani_formulare.html']);" Správce->Výběr dat->Cíle
42
Cíle - nastavení konverzního trychtýře
Správce->Výběr dat->Cíle
43
Cíle - konverzního trychtýř
44
Chování -> Události -> Nejčastější události
měření akcí, které nezapříčiní zobrazení nové stránky spuštění videa na stránce měření 404 stránek měření odchozích odkazů ové zprávy, telefony stažení souborů Chování -> Události -> Nejčastější události
45
Události - implementace
není zapotřebí v GA cokoliv nastavovat, práce je pouze na programátorovi ga('send', 'event', 'kategorie', 'akce', ‘štítek'); ga('send', 'event', 'Videa', 'Play', ‘URL adresa');
46
Konverze-> Vícekanálové cesty-> Nejčastější konverzní trasy
Asistované konverze Naivní představa: člověk přijde z bannerové kampaně nakoupí, konverze se připíše k bannerové kampani Konverze-> Vícekanálové cesty-> Nejčastější konverzní trasy
47
Asistované konverze 277 z 597 objednávek (46%)
48
Asistované konverze
49
Založení Google Analytics
50
Struktura účtu Google účet úroveň účtu - 1 klient úroveň účtu - 1 web
úroveň výběru dat - 1 výběr
51
Struktura účtu
52
Nastavení Google Analytics
53
Správce -> Služba -> Údaje o měření -> Měrící kód
Vložení měrícího kódu <script> (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','// ga('create', 'UA-49xxx69-3', 'auto'); ga('send', 'pageview'); </script> Správce -> Služba -> Údaje o měření -> Měrící kód
54
Jak kód na stránky vkládat?
na každou podstránku webu před ukončující značku </head>
55
Co lze vše nastavit na úrovni účtu?
Správa uživatelů - nasdílení účtu Vašim kolegům, agentůrám Filtry - vyloučení IP adres zaměstnaců, agentury
56
Co lze vše nastavit na úrovni služby?
inzertní funkce a demografická data propojení s Google Webmaster Tools propojení s Google Adwords nebo Adsense nastavení remarketingových publik
57
Co lze vše nastavit na úrovni výběru dat?
nastavení měny, země nastavení cílů webové stránky měření výkonu elektronického obchodu možnost napojení na interní vyhledávání
58
Principy webové analytiky
Absolutní čísla - porovnávejte! předchozí měsíce stejný měsíc v minulém roce trend růstu/poklesu “Co nejde změřit, nelze ani zlepšit.”
59
Principy webové analytiky
kontext metriky statistická významnost dat jiný nástroj = jiná metodika měření Co je zapotřebí si uvědomit?
60
Základní otázka“proč”?
Proč vzrostla/klesla návštěvnost? Proč mi tento zdroj přivádí kvalitnější návštěvnost? Investuji finance do správných zdrojů? Proč lidé odcházejí z této stránky?
61
Užitečné využití Google Analytics
Vlastní upozornění - zasílané na pokles tržeb/návštěvnosti nárůst/pokles míry okamžitého opuštění došlý kredit na PPC systémech
62
Přejděme k dotazům a praktické části.
Děkuji za pozornost! Přejděme k dotazům a praktické části. Tomáš Míka internetový marketing
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.