Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 4.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 4."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 4. Téma:Vyjmenovaná slova po p - procvičování Autor:Mgr. Věra Švecová

2 Doplň slovo následující v řad vyjmenovaných slov: pýcha, ________, _________, netopýr, ________, pyl, _________, klopýtat, _________, zpytovat, ________, pýr, ________, čepýřit se

3 Správné řešení: pýcha, pytel, pysk, netopýr, slepýš, pyl, kopyto, klopýtat, třpytit se, zpytovat, pykat, pýr, pýřit se, čepýřit se

4 Doplň do vět správná slova a doplň i,í / y,ý: Včelky ________ květiny.- slep_še Lekla jsem se _________.- p_l ________ předchází pád.- slep_š Tygr ______ mléko pravidelně - p_cha každou hodinu. ______ a prach se zachytil - op_lovaly na oknech auta. _______ mi tu botu?- p_l

5 Správné řešení: Včelky opylovaly květiny. Lekla jsem se slepýše. Pýcha předchází pád. Tygr pil mléko pravidelně každou hodinu. Pyl a prach se zachytil na oknech auta. Slepíš mi tu botu?

6 Napiš ke slovům příbuzným slovo vyjmenované. Podtrhni kořen slova. sudokopytník, kopýtka, kopytník ___________ přepych, hrdopýšek, pýchavka _____________ strašpytel, pytlačení, pytlovina ____________ pyskatý, ptakopysk______________________

7 Napiš slova příbuzná k vyjmenovaným slovům. Podtrhni kořen slova. třpytit se _____________________________ pyl ___________________________________ klopýtat ______________________________ U nových slov vyznač předponu a příponu.

8 Doplň slova a cvičení opiš do sešitu. Kapr lysec má málo šup_n. Zlomil si šp_čky u lyží. Nejtěžším sudokop_tníkem je hroch obojživelný. Včela při sběru p_lu p_la sladký nektar. Ptakop_sk obývá Austrálii.

9 Správné řešení: Kapr lysec má málo šupin. Zlomil si špičky u lyží. Nejtěžším sudokopytníkem je hroch obojživelný. Včela při sběru pylu pila sladký nektar. Ptakopysk obývá Austrálii.

10 Použité materiály: Stéblová, M. Pracovní sešit ČESKÝ JAZYK 4. Dialog. Liberec 2005. ISBN 80-86761-35-5 Kvačková, J. Český jazyk 4, pracovní sešit pro 4. roč. Nová škola. Brno 2008. ISBN 80-7289-086-7 Hlaváčová, E. Český jazyk souhrnně 4. ročník. BLUG. ISBN 80-85635-88-7


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 4."

Podobné prezentace


Reklamy Google