Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015."— Transkript prezentace:

1 CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015

2 I. Cena jako součást strategie How to reach a unique “position?” A strategy is an integrated set of choices which positions the firm in its industry so as to create sustainable advantage relative to competition and superior financial returns  What “choices” must be made? What makes a strategy “sustainable? ”  What drives “superior returns?”

3 … a strategie je v podstatě otázkou volby… How will we win in chosen markets? What are our goals and aspirations? What capabilities and organisation are required? Where will we play?

4 II. Cena jako součást obchodní politiky - výrobce, prodejce Discounts on invoice: - Logistics - Consumer reach - Payment terms - Payment terms Local Recommended Retail Price Net/Net Price Net Invoice Price Triple Net Price Trade margin Provision for extras, not mentioned in contracts Rebates not on invoice, but reflected in contracts like: - advertising - national growth bonus - International growth bonus List Price Front margin to manage market specific strengths Logistics In store presence & visibility

5 Způsob práce s cenou je součástí obchodní politiky firmy, charakterizuje strategii anebo její absenci…

6 III. Cena jako nástroj…. -získávání tržního podílu, růstu -prodejní technika, výprodeje zásob -budování značky (ne vždy 1.krok) -docílení zisku premium value for money low price

7

8 IV. Kdo a co skutečně řídí pohyb cen 1. výrobce / značka 2. prodejní kanál / zásoby 3. konkurence 4. zákazník 5. srovnávač

9 V. Vliv prodejního kanálu - online vers. offline 2013 2014

10 VI. Cenotvorba e-shopu včera & dnes -benchmarking -řízená cenotvorba -automatická cenotvorba

11 VIII. Vliv ceny v online nákupním rozhodování dle cílové skupiny cena pohodlí

12 … jak moc tedy rozhoduje cena ?!?

13 díky za pozornost -cena je faktor č. 1 -cena již nepůsobí izolovaně a není 50% -cílová skupina preferující pohodlí je menší, ale rychleji rostoucí


Stáhnout ppt "CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google