Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kazachstán Nikola Boev Martina Fajčaková Štefan Gurský
Miroslav Fazekaš Šárka Drahokoupilová
2
Kazachstán
3
Základní údaje 16,9 mil. obyvatelů 2,7 mil km2 Významní sousedé:
Rusko Čína Nezávislost: 1991 Hlavní město Astana (1998) Úřední jazyky: Kazaština, Ruština
4
Přírodní podmínky Nížiny a nízká pohoří Pouště Jezera
Přikaspická nížina Turanská nížina Pouště Kyzylkum Mojynkum Jezera Kaspické Aralské Balchaš
5
Obyvatelé 16,9 mil. Národnosti: Náboženství: Kazaši: 8,2 mil.
Rusové: 4,2 mil. Ukrajinci: 495 tis. Náboženství: Muslimové: 47% Pravoslavní: 44%
6
Politika a hospodařství
Prezidentská republika Prezident má velké pravomoci. Důležitá města: Astana, Alma-ata Privatizace a reformy ( ) Velký růst ekonomiky ( >8%) HDP na obyvatele: $ (ČR: $) Měna: Tenge (KZT, 1CZK = 5,87 KZT)
7
Politika a hospodařství
Vysoká inflace (>10%) Nezaměstnanost: jen 7,3% Chudoba (13,8 obyvatel pod hranicí chudoby) Důležité suroviny: Ropa Zemní plyn Kovy, bauxit, fosfáty Pracovní síla: 8,2 mil. Zemědelství: 32,2%, průmysl: 18%, služby: 49,8%
8
Podnikání Podpora investování Moderní bankovnictví
Daň z příjmů nerezidentů: 15% DPH: 15% Problém - úplatky
9
Trh Rychlý růst Nejprodávanější výrobky: Příčiny růstu:
Rychlejší než v sousedním Rusku Nejprodávanější výrobky: Starostlivost o vlasy Starostlivost o pleť Příčiny růstu: Oslabování dolaru
10
Trh Sítě kosmetických prodejen: Zejména ve velkých městech
Franzusky Dom BSB (prodejny v hypermarketech) BeautyMania (jedna z největších prodejen) Mon Amie (devět firemních prodejen) Zejména ve velkých městech Roste prodej exkluzivního zboží Stagnace přímého prodeje Rozvoj kamenných prodejen
11
Specifika 30% ekonomické aktivity je šedá ekonomika Úplatky
Lidé zvyklí na denní dřinu Klanová strukturalizace Zvyky v rodině Vdané ženy se zahalujou Děti vychovávány prarodiči
12
Rozhodnutí Země vyhovuje.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.