Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DISTRIBUCE
2
Prodejní cesty Souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Umožňují plynulý fyzický tok zboží, jeho vlastnických práv, informací, stimulování prodeje a plateb za zboží
3
Hlavní funkce Obchodní Logistická Podpůrné
4
Optimální výrobce … Optimální prostředník ……
5
Volba distribuční cesty závisí na:
Druhu zboží Segmentu trhu Konkrétním spotřebiteli Velikosti zásilky Čekací době Prostorové dostupnosti Rozmanitosti výrobků
6
Spotřební trh
7
Průmyslový trh
8
Příčiny konfliktů v distribuci
Neslučitelnost cílů Neujasněnost úloh a práv Závislost zprostředkovatele na výrobci Nestejné vnímání
9
Typy konfliktů Vertikální Horizontální Vícecestný
10
Typy distribuce Intenzivní distribuce Selektivní distribuce
Exkluzivní distribuce
11
Velkoobchod Zahrnuje všechny činnosti, které souvisí s prodejem zboží nebo služeb těm, kdo je prodávají dále, nebo těm, kteří je potřebují pro obchodní účely
12
Proč se využívají VO? Malí výrobci mají omezené fin.zdroje a nemohou si dovolit vybudovat vlastní organizaci pro prodej Vykonávají obch.činnosti efektivněji v důsledku velikosti svých operací Mají zkušenosti s obchodováním Mají širší sortiment
13
Hlavní činnosti VO Přetváří úzký sortiment výrobní na široký obchodní
Překlenuje časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou Podílí se na dohotovení zboží Skladuje, dopravuje, financuje, dělení celkového množství, poradenská služba
14
Třídění VO 1)Klasické VO
A)VO poskytující plné služby - široký sortiment - úzký sortiment B)VO s omezenými službami - Cash and Carry - přepravní VO - zásilkové VO - zajišťovatelé zásilek
15
2) Dohodci a zástupci (agenti a makléři)
3) Pobočky a kanceláře
16
Maloobchod Činnosti spojené s prodejem zboží a poskytováním služeb konečnému spotřebiteli pro jeho osobní spotřebu
17
Dělení maloobchodu 1) podle rozsahu služeb - minimální rozsah služeb
- střední rozsah služeb - plné služby
18
2) podle formy prodeje a) s vlastní prodejní plochou b) bez vlastní prodejní plochy: - katalogový prodej - přímý marketing - prodej prostřednictvím automatů - prodej prostřednictvím obchodních cestujících (podomní prodej) - online marketing
19
3) podle skladby sortimentu
a) specializované b) nespecializované - obchodní dům - supermarket – m2 - hypermarket – m2
20
4) podle cenové úrovně - vysoké ceny - běžné ceny - nízké ceny
5) podle formy vlastnictví - nezávislé prodejny - řetězcové podniky - spotřebitelská družstva - smluvní řetězce
21
Atmosféra prodeje Umístění prodejny
Velikost, dispoziční vybavení, výloha Personál Cenová hladina Sortiment Služby
22
Franchising Systém distribuce, který provozuje podnik určitého vlastníka tak, jako by byl součástí velké sítě , používající stejnou obchodní značku, symboly, vybavení, zařízení. Znamená poskytnutí licence jednou osobou jiné osobě za určitý poplatek
23
platba Franchisor Franchisant licence, značka vyškolení, inf. o trhu obch.jméno, reklama koncepce podnikání nákup ve velkém inovace výrobků
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.