Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladislav Novák
2
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.www.rvp.cz
3
Jakými znaky bys charakterizoval/a lidskou postavu? NOHA RUK A HLAVA KRK UŠI TRUP OKO NOS VLASY ATD…. NOHA RUKA
4
ÚKOL Pokus se vytvořit svou bytost, která bude odlišná od lidské… Zvol si libovolnou techniku… (kresba tužkou, perokresba, fixy, pastelky, koláž, prostorová tvorba…)
5
Úkol pro skupinu: Rozdělte se do skupin po dvou až třech lidech. Srovnejte své návrhy a pokuste se vybrat nejoriginálnější části náčrtků, ze kterých pak vytvořte jednu bytost ve větším provedení (cca 1 m × 1 m).
6
ÚKOL Pro hotovou práci vymyslete název a vystavte ji ve třídě, na chodbě či jinde.
7
Ilustrace pro povídku: Ve slohu se pokuste ve stejné skupině vymyslet příběhpříběh pro svou bytost. Použijte svou postavičku a příběh převeďte do komiksu.komiksu http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:WIGU_example.png
8
A nyní se zamysli nad pojmy: FIGURA KOMPOZICE FIGURÁLNÍ KOMPOZICE
9
Figurální kompozice FIGURAKOMPOZICE Přiřaď jednotlivá slova k těmto výrazům a pokus se charakterizovat FIGURÁLNÍ KOMPOZICI ČLOVĚK POSTAVA SESKUPENÍ HARMONIE RUKA ROZVRŽE NÍ
10
Trocha teorie… Figurativní umění: Umělecká tvorba zobrazující předměty okolního světa, jak je umělec vnímá svými smysly, na rozdíl od umění nefigurativního, jež vyjadřuje nepředmětné představy umělcova nitra. Kompozice: Skladba; 1. uspořádání prvků do smysluplného celku; 2. výstavba uměleckého díla, při níž dochází k vzájemnému vztahu mezi jednotlivými částmi a celkem. Vlastní foto – práce dětí TROJAN, R. - MRÁZ, B.: Malý slovník výtvarného umění. 1. upravené vyd. Praha: FORTUNA, 1996, s. 100. ISBN 80-7168-329-9. TROJAN, R. - MRÁZ, B.: Malý slovník výtvarného umění. 1. upravené vyd. Praha: FORTUNA, 1996, s. 62. ISBN 80-7168-329-9.
11
Něco z historie: Lidská figura byla a je nedílnou součástí výtvarného umění. Porovnej figury a popiš alespoň 5 výtvarných rozdílů. TIZIAN - Jezdecký portrét Karla V. (1548) http://cs.wikipedia.org/wiki/Tizian Bohumil Kubišta: Hypnotizér, 1912. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bohumil_Kubi%C5%A1ta
12
Leonardo da Vinci Byl všestrannou renesanční osobností. renesanční Značnou část svého života věnoval studiu anatomie Své poznatky uplatnil v umělecké tvorbě http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Da_Vinci_Vitruve_Luc_Viatour.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leonardo_da_Vinci.jpeg
13
Znáš další malíře nebo sochaře? Napiš jména Zapiš, co ještě jsi někdy slyšel/a o výtvarném umění…
14
Závěrečné sebehodnocení: Do tabulek zakresli 1 - 3 postavičky, podle svého hodnocení. Podařilo se ti vytvořit originální bytost? Jak ses zapojil/a při práci ve skupině? Budeš již vnímat více detailů ve figurální kompozici? Zlákala tě tato práce k objevování umění?
15
Použité obrázky Klipart Wikipedie Archív autorky – práce dětí Vlastní Citace TROJAN, R. - MRÁZ, B.: Malý slovník výtvarného umění. 1. upravené vyd. Praha: FORTUNA, 1996, s. 62, 100. ISBN 80-7168-329-9.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.