Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Katedra počítačů ČVUT FEL
Studijní obor Výpočetní technika
2
Zaměření oboru VT Hardware Software Počítačová grafika
Návrh logiky počítačů, architektury počítačů, mikropočítačové systémy, lokální sítě a moderní technologie počítačových sítí, periferní zařízení, nová média, diagnostika a spolehlivost, … Software Systémové inženýrství, databázové systémy, základy umělé inteligence, tvorba překladačů, operační systémy, návrh uživatelského rozhraní, objektové programování, … Počítačová grafika Grafické systémy, algoritmy a datové struktury, multimediální systémy, výpočetní geometrie, aplikace počítačové grafiky, geometrické modelování, vývojová prostředí CAD, …
3
Vybavení katedry - HW+SW
Laboratoře PC a pracovní stanice SUN počítačové grafiky (počítače SGI a PC) multimediální laboratoř Internet - připojení na CESNET ~ 155Mbit/s OS Windows, Solaris, Linux, Open VMS, Novell Netware, … DBS Oracle, Informix, … Grafické systémy Corel Draw, AutoCAD, 3D Studio MAX, Adobe Premiere, …
4
Učebny Pracovní stanice SUN pro výuku UNIXu Hardwarová laboratoř
Solárium a hardwarová dílna Pracovní stanice SUN pro výuku UNIXu Hardwarová laboratoř
5
Učebny Laboratoř pro výuku Javy
Laboratoř pro výuku Javy s počítači Ultra SPARC 5, učebna K311 Laboratoř pro výuku Javy
6
Multimediální laboratoř
Laboratoře Grafická laboratoř Grafická a multimediální laboratoř Multimediální laboratoř
7
Uplatnění absolventů bakalářského programu
tvorba a implementace programového vybavení správa a údržba počítačových sítí tvorba a údržba webových serverů a aplikací vývoj databázových aplikací instalace, konfigurace a údržba počítačových a programových systémů obchodní a poradenské organizace zabývající se prodejem a instalací VT využití programového vybavení (DTP studia, …)
8
Uplatnění absolventů magisterského programu
odborní pracovníci v oblasti výpočetní techniky výzkum, vývoj a konstrukce výpočetních systémů systémoví programátoři, programátor-analytik vývoj základního a aplikačního programového vybavení řešení problémů specializovaného využití výpočetní techniky (mobilní zařízení, PDA, …) pracovníci projekčních a obchodních organizací lektoři a učitelé vzdělávacích institucí
9
Projekty – počítačová grafika
Vizualizace spalovacích procesů Cílem projektu je vytvořit aplikaci, která by simulovala a zobrazovala průběh spalování v uhelných kotlích. Existující komerční aplikace (např. FLUENT), ačkoliv jsou používány v praxi pro návrh kotlů, jsou velmi pomalé a vyžadují mnoho výpočetního času. Jedním z požadavků kladených na nový systém je tedy rychlost. Vytvořená aplikace umožňuje zobrazit proces spalování v reálném čase – viz. obrázky. Je založena na zjednodušené mechanice kapalin – není tedy tak přesná, ale je rychlá. Aplikace umožňuje zobrazit např. rychlosti částic uhlí, tlak v kotli, koncentrace různých látek (kyslíku). Na obrázcích je vidět rozložení teplot uvnitř kotle, rychlost a směr proudění částic uhlí v kotli (vháněny pomocí trysek – zelený čtverec) a detailní zobrazení proudění částic uvnitř kotle. Podrobnější informace na
10
Projekty – počítačová grafika
Virtuální Stará Praha Cílem projektu je prezentace městských částí (v tomto případě Staré Prahy) na Internetu s využitím standardních technologií jako jsou VRML (jazyk pro popis virtuálních scén), JavaScript, Java, mySQL (databáze) a PHP. Díky tomu je systém nezávislý na platformě a vyžaduje pouze internetový prohlížeč s plugin-nem pro prohlížení VRML scén. Vymodelovaným městem lze interaktivně procházet (viz. obrázky) což umožňuje např. zahraničním návštěvníkům si toto místo prohlédnout aniž by sem museli jet. Každému objektu ve scéně mohou být přiřazeny klikací odkazy po jejichž stisku se otevře další stránka obsahující např. detailní popis objektu, jeho historii atd. Pro snadnější orientaci se také zobrazuje 2D mapa. Pro snížení nároků kladených na přenosovou rychlost Internetu je použita technologie LOD (úrovně detailu – budovy jsou reprezentovány pomocí různě složitých modelů, které se obměňují v závislosti na vzdálenosti od pozorovatele). Stránka se nachází na adrese
11
Projekty – počítačová grafika
Projekt Nautilus Cílem projektu je vytvoření experimentální webově založené aplikace, která umožní cvičit a zkoušet lodní kapitány. Prostředí je opět vytvořeno pomocí VRML a Javy. 3D prostředí je tvořeno oceánem s různými typy lodí – každá loď se chová trochu jinak. Každou loď ovládá jiný uživatel a jeho cílem je proplouvat scénou tak, aby neohrozil ostatní účastníky lodního provozu. Instruktor má možnost sledovat celou scénu, vybrat si jednoho uživatele a dívat se jeho očima popřípadě ovlivnit směr plavby některého plavidla. K dispozici je také tréninkový mód, kde uchazeč pouze sleduje, jak se chovají různé lodě v různých standardních situacích – výuka. Instruktor si také muže zobrazit seznam všech uživatelů a měnit dopravní podmínky např. přidat mlhu, den/noc, měnit velikost vln, atd. Každá loď je vybavena světelnou signalizací, která je využívána hlavně v noci a za špatného počasí.
12
Projekty - HW USB Scope Cílem diplomové práce nazvané USB SCOPE bylo vytvoření osciloskopu připojitelného k PC pomocí rozhraní USB. Parametry navrženého osciloskopu jsou: * Vzorkovací frekvence: 30MHz * Rozlišení: 8bitů * Paměť vzorků: 256KB * Napěťové rozsahy: ±0.5V, ±1V, ±2.5V ±5V * Vstupní impedance: 1MΩ/30pF * Počet kanálů: 1 * Připojení: USB Celý návrh je rozdělen do dvou částí analogová a digitální. Analogová část upravuje vstupní analogový signál tak, aby ho bylo možné přivést na vstup analogově-digitálního převodníku v druhé části (zesílení vstupního signálu + odstranění vyšších frekvencí = šumu). 8bitový AD převodník slouží k převodu analogového signálu na digitální - jedná se o převodník TDA8703 firmy PHILIPS s rychlostí vzorkování 30 milionů vzorků za vteřinu. V digitální části jsou umístěny obvody pro řízení vzorkování, komunikaci pomocí USB, počáteční inicializaci a napájecí obvody. Digitální část se skládá z hradlového pole XCS20XL firmy XILINX (řízení vzorkování, řízení komunikace s USB řadičem a pro propojení některých obvodů ), USB řadiče (obvod umožňuje přenášet data z HW části do počítače a naopak ), mikrořadiče (obvod se stará o řízení celé HW části. Má na starosti nahrávání konfigurace do hradlového pole, dekódování paketů zaslaných z PC, komunikaci se sériovou pamětí a komunikaci s PC pomocí sériové linky v případě nahrávání konfiguračních dat hradlového pole z PC) a pamětí (uložení konfiguračních dat hradlového pole v době, kdy osciloskop není napájen , ukládání vzorků v režimu vzorkování ). K HW části byla vytvořena aplikace nazvaná osciloskop, která umožňuje využívat funkcí osciloskopu a nastavovat nejrůznější parametry osciloskopu. Další informace na
13
Nashledanou ... ... na katedře počítačů!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.