Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPetra Sedláková
1
VY_32_INOVACE_3D.6.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/21.2699 Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 Vnímání historického prostoru Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost
2
Lidské dějiny se odehrávají v čase a prostoru. Je nutné si uvědomit, že se současně děje mnoho událostí po celém světě v mnoha prostorech. Ke snadnější orientaci nám napomáhají dějepisné mapy.
3
Mapa Slovo mapa je punského původu. Znamená kousek plátna, ubrousek. Mapy historické slouží k záznamu o dějinných událostech. Abychom jí porozuměli, musíme si prostudovat legendu (soupis značek). Často jsou součástí historických knih nebo jsou v atlasech.
4
Zakreslete pomocí atlasu město, kde je vaše škola, hlavní město, a 3 další významná místa z pohledu českých dějin.
5
Pomocí atlasu zakreslete, jaké kmeny žily v Evropě po stěhování národů.
6
Pomocí atlasu zakreslete do mapy jak probíhaly zámořské objevy.
7
Metodické pokyny k prezentaci Jsou umístěny ve skrytém snímku. Autor: Mgr. Kateřina Vyčichlová První pololetí, září Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Klíčová slova: šestý ročník, mapa, atlas Cílem této prezentace je, aby žáci naprosto aktivně pochopili, jak se používá dějepisný atlas, jak se v něm orientovat. Vše pak zaznamenávají do slepých map. Ty je možné i vytisknout. RULF, J., VÁLKOVÁ, V.: Dějepis pro 6. ročník ZŠ. 2. vyd. Praha: SPN, 2004. 144 s. ISBN 80-7235-274-1. MANDELOVÁ, H. a kol.: Dějiny pravěku a starověku. 1. vyd. Liberec: Dialog, 2001. 184s. ISBN 80-86218-57-0. kol. autorů: Dějepis 6: Učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2007. 152 s. ISBN 978-80-7238-208-8. HARNA, Jos., FIŠER, R.: Dějiny českých zemí I. 1. vyd. Praha: FORTUNA, 1995. 296 s. ISBN 80-7168-285-3.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.