Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Školení WordPress a publikování na webu Mgr. Pavel Krejčí 16.4.2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Školení WordPress a publikování na webu Mgr. Pavel Krejčí 16.4.2015."— Transkript prezentace:

1 Školení WordPress a publikování na webu Mgr. Pavel Krejčí 16.4.2015

2 Obecná část Co je publikování na webu? Neorganizované, nestrukturované, snadné, nekontrolovatelné, problematicky trvalé, aktuální, neaktuální, nepřehledné, technicky přístupné,… řízené uživateli, kteří vytváří a zároveň konzumují obsah: Jak se čtenáři dostanou k obsahu?

3 Jak se čtenáři dostanou k obsahu? proklikají menu najdou ve vyhledávači (Google, Seznam) = SEO najdou pomocí integrovaného vyhledávání webu link přes sociální sdílení = SEO záložky v prohlížeči reklama

4 Základní prvky stránky Prvek stránkyFormální požadavky Adresa (URL)- Logická a trvalá, lze odvozovat z názvu - „Hezké“ = vhodný název (vhodná délka, informativní, unikátní) - Nezávislé na konkrétním redakčním systému (CMS) Název (title)- vhodný, relevantní, unikátní - délka max 55 znaků Menu- Logické a přehledné, čitelné, vytv. ručně nebo automaticky Nadpisy (H1, H2,…)- strukturované do logického stromu (1x H1, dále H2, atd.) Popis (meta description)- Vhodný popis (nepaušální, neautomatické, tj. unikátní s vhodnou délkou do 160 znaků) Odkazy- Funkční, správný protokol (http:, mailto:) Obsah- přístupnost (vyhnout se: flash, texty v obrázku, chybějící alt), - logická struktura, lépe strojově zpracovatelné pro pomocné čtečky a vyhledávače - čitelnost = vhodná velikost textu a barev - datum vydání poslední úpravy obsahu - WP automaticky

5 Publikování obsahu online Trvalost vs. Aktuálnost – 2 typy obsahu: aktualizace stránky vs. neaktualizace příspěvku – aktuálnost =/= relevantnost Struktura – logika systému tvoření je založena na směru: obsah -> struktura bottom-up (pro obrácený postup top-down lepší použít papír) – Ve WP: nadřazená stránka, Tree-view Zveřejnění (neveřejný koncept  publikovat)

6 WordPress technická udržitelnost v rychlém vývoji webu není snadné vyrobit a udržovat systém, která se má snadno ovládat Nejpoužívanější:

7 Typy obsahu ve WP – Stránka (trvalá aktuálnost, proměnlivý obsah) – Příspěvek (trvalý obsah, proměnlivá aktuálnost) vložení do menu (příspěvky automaticky, podstránky volitelně automaticky) typografické pokyny, omezené možnostni formátování – fotky / fotogalerie – dokumenty (PDF, Word,…) – odkazy na... (broken link checker) – překlady, jazykové verze – automaticky generovaný obsah (seznamy, statistiky, archivy, emaily,…) – další funkce dostupné na vyžádání…

8 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Školení WordPress a publikování na webu Mgr. Pavel Krejčí 16.4.2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google