Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A
3
Historie Vynález proudového motoru: Frank Whittle 1934
1. let letadla s proudovým motorem: 1939 1. prototyp vyroben: 1941 1. let prototypu: 1. let s proudovými motory: Zařazen do služby: 1. bojový sestřel:
4
Obecné informace Osádka: 1 Rozměry: 12,51 × 10,58 × 3,83 m
Startovní hmotnost: 6400 kg Pohon: 2 motory Jumo 004 Max výkon 17,4 kN Max. rychlost: 870 km/h ve výšce 5400 m Stoupavost: 1200m/min Výzbroj (Me 262 A-1a): 4× Mk 108 (30 mm) + bomby (2 ×250) a rakety (24 × 55 mm)
5
Výkony 2. nejrychlejší německý stíhač
Při správné pilotáži téměř nezranitelný Létal o 150 km/h rychleji, než jakékoli spojenecké letadlo Průměrná obratnost Asi nejobávanější nepřítel pro spojence
6
Hlavní výzbroj: Mk 108 Nejobávanější letecká zbraň války Ráže: 30 mm
Kadence: 650/min – velice vysoká Úsťová rychlost: 540 m/s 1 zásah schopný vyřadit stíhačku 4 zásahy zničí jakékoliv letadlo
8
Výhody Revoluční konstrukce Vysoká rychlost Velká palebná síla
Modulární stavba Používání ,,odpadního´´ paliva
9
Nevýhody ,,Rakev pro nezkušené piloty´´ (Joseph Neuhaus – pilot)
Zranitelnost při startu a přistání Nespolehlivé a příliš citlivé motory Velká spotřeba paliva Obrovská výrobní náročnost Velká spotřeba náhradních dílů (hlavně pro motory)
10
Varianty A-1a – základní model A-1a/U3 – průzkumná verze
A-1b – model s motory BMW 003 A-2a – bombardér s redukovanou výzbrojí B-1a/U1 (B-2) – dvoumístný noční stíhač C-1a – Verze s přídavným motorem Walter + další prototypy
11
Me 262 B-1a/U1
12
Me 262 F - 2HG-III
13
Shrnutí Předběhl dobu o asi 10 let. Příliš málo, příliš pozdě
Na konci války byl každý letoun unikátní Enormní nároky na údržbu Nespolehlivý
14
Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/MK_108
LÜDEKE, Alexander a [z německého originálu ... přeložil Václav BARTOŠ]. Vojenská technika druhé světové války. Vyd. 1. Praha: Slovart, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.