Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0940 Autor: RNDr. Bc. Miroslav Hruška Tematická oblast: Dynamics of particles (dynamika hmotných bodů) Název DUMu: Newton’s third law of motion Kód: VY_32_INOVACE_FY.3.05 Datum:27. 9. 2013 Cílová skupina: Žáci středních škol s CLIL výukou fyziky v angličtině Klíčová slova:Dynamics, force, Newton’s third law of motion, action, reaction Anotace: Prezentace slouží k uvedení do problematiky druhého Newtonova pohybového zákona. Je vhodné ji použít při probírání nového učiva.

2 Dynamics of particles 5. Newton’s third law of motion

3 3  value + unit = ?  straight line segment + arrowhead = ?  kinematics + dynamics = ?  magnitude + direction = ?  reference body + coordinate system = ?  vector + its opposite vector = ?  speed + direction = ? Find the results

4 4  Decide which formulas belong to Newton’s second law of motion: Newton’s second law of motion

5 5  = law of action and reaction ( akce a reakce )  “Two bodies exert on each other forces that are equal in magnitude and opposite in direction. These forces arise and vanish simultaneously.”  „Dvě tělesa na sebe navzájem působí stejně velkými silami opačného směru. Tyto síly vznikají a zanikají současně.“  http://www.brightstorm.com/science/physics/newtons-laws-of-motion/law-of-action-and-reaction-newtons-third-law-of-motion/ 1 min http://www.brightstorm.com/science/physics/newtons-laws-of-motion/law-of-action-and-reaction-newtons-third-law-of-motion/ Newton’s third law of motion

6 6 or better Law of action and reaction  Object 1 exerts a force F 1,2 on object 2  Object 2 exerts a force F 2,1 on object 1 http://www.youtube.com/watch?v=cP0Bb3WXJ_khttp://www.youtube.com/watch?v=cP0Bb3WXJ_k 6 minhttp://www.youtube.com/watch?v=cP0Bb3WXJ_khttp://www.youtube.com/watch?v=cP0Bb3WXJ_k 6 min

7 7  A body exerts a force on another body  (Těleso působí silou na jiné těleso)  A force is exerted by a body on another body  A force acts on a body  A body acts on another body with a force  (Síla (těleso) působí na těleso (silou))  A body is acted on by a force (body) Realize

8 8  Two girls with masses of 60 and 80 kg are wearing frictionless roller skates. They are holding opposite ends of a rope, standing face to face. The first one pulls the second one with a force of 120 N. Find their accelerations. Exercise I

9 9  The Earth has a mass of kg and attracts a body with a mass of 6 kg. The body moves with an acceleration of 10 m.s -2. The body attracts the Earth. Find the acceleration of the Earth. Exercise II

10 10  What is another name of Newton’s third law of motion?  What directions and magnitudes have the forces of action and reaction?  Is it possible to add forces of action and reaction? Why?  What will happen when the action vanishes? Revision

11 11  Law of action and reaction  Their directions are opposite, their magnitudes are equal  No, they do not act on the same body  Reaction will vanish simultaneously  http://www.youtube.com/watch?v=8bTdMmNZm2M 4:38 http://www.youtube.com/watch?v=8bTdMmNZm2M Revision - answers

12 That is all for now Thank you for your attention

13 13  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje:  Bednařík, M., Široká, M. Fyzika pro gymnázia, Mechanika. Dotisk 3. vyd. Praha: Prometheus, 2004. 288 s. ISBN 80- 7196-176-0  Hornby, A. S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English. 5. vyd. Oxford: Oxford University Press, 1995. 1428 s. ISBN 0-19-431423-5 Autor nezaručuje funkčnost webových odkazů!


Stáhnout ppt "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google