Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
2
Hudební výchova – 5.ročník ZŠ
3
Kam se zapisují noty? Na linkovaný papír Do notové osnovy 1 2 3 4 5
4
Notovou osnovu tvoří: 5 linek a 4 mezery Libovolný počet linek 1 2 3 4
5
Jsou všechny písně psány ve stupnicích?
Ano Ne 1 2 3 4 5
6
Co je to stupnice? Řada libovolně seskupených tónů
Řada tónů jdoucích za sebou 1 2 3 4 5
7
Co je to tónina? Soubor různě přeskupených tónů,tvořících melodii a vy- užívajících tónový materiál určité stupnice Soubor tónů, které jdou v písničce za sebou 1 2 3 4 5
8
Co je to akord? Je souzvuk nejméně dvou tónů
Je souzvuk nejméně tří tónů 1 2 3 4 5
9
Co je to notový klíč? Znak notového písma, který svým tvarem a polohou udává tónovou výšku not v osnově Klíč, sloužící k zamykání souborů not do skříně houslový basový 1 2 3 4 5
10
Kde se nachází houslový klíč?
Na začátku notové osnovy V zámku dveří 1 2 3 4 5
11
Oblouček označuje, že noty máme zpívat:
Odděleně Vázaně,bez přestávek 1 2 3 4 5
12
Tečka nad nebo pod notou znamená zpívat:
Dlouze Krátce 1 2 3 4 5
13
Jaké noty znáš? Celá,půlová,čtvrťová, osminová šestnáctinová
Celá,rozpůlená,čtvrtinová,osminka 1 2 3 4 5
14
Stupnice C dur: c1 d e f g a h c2 c1 d e f g h ch i 1 2 3 4 5
15
Melodie písně může být:
Stoupající melodie a klesající melodie Snižující a stoupací melodie 1 2 3 4 5
16
Jak poznáme písničky? Podle různé melodie a různého rytmu
Podle houslového klíče 1 2 3 4 5
17
Co je to balet? Hudební divadlo,kde se děj vyjadřuje tancem
Je to hudební pohádka bez pohybu 1 2 3 4 5
18
K čemu jsou dynamická znaménka?
Určují sílu zvuku Žádná nejsou 1 2 3 4 5
19
Co je rondo? Hudební forma,založená na několikerém opakování hlavního tématu,mezi něž jsou vkládány mezivěty Je to veselá píseň 1 2 3 4 5
20
Co je to árie Sólová píseň s doprovodem hudebních nástrojů
Národní píseň 1 2 3 4 5
21
Děj, vyjádřený hudbou a tancem je:
Opera Balet 1 2 3 4 5
22
Kdo řídí orchestr? Ředitel Dirigent 1 2 3 4 5
23
Co určují dynamická znaménka?
Určují, jak silně nebo slabě máme zpívat Určují hudební nástroje 1 2 3 4 5
24
Dřevěné dechové nástroje jsou:
Flétna,fagot, hoboj, klarinet Harfa, cimbál, klavír 1 2 3 4 5
25
Strunné smyčcové nástroje jsou:
Housle, viola, kontrabas, violoncello Kytara, harfa 1 2 3 4 5
26
Jak se říká houslovému klíči?
G klíč B klíč 1 2 3 4 5
27
Improvizace je: Hra bez přípravy, bez not, co hudebníka právě napadne
Hra podle not 1 2 3 4 5
28
Vícehlasý zpěv je : Kánon Opera 1 2 3 4 5
29
Co je to repetice? Opakování části skladby Konec skladby 1 2 3 4 5
30
Co je to rytmus? Střídání krátkých a dlouhých tónů
Střídání hudebních nástrojů 1 2 3 4 5
31
Takt je: Píseň Nejmenší hudební úsek 1 2 3 4 5
32
Taktovka je: Druh aktovky Hůlka, kterou dirigent řídí orchestr 1 2 3 4
5
33
Vlastnosti tónů jsou: Výška, délka, rychlost Barva,síla,délka,výška 1
2 3 4 5
34
Johan Sebastian Bach byl:
Italský hudební skladatel Německý hudební skladatel 1 2 3 4 5
35
Který hudební skladatel složil Českou mši vánoční?
Josef Mysliveček Jakub Jan Ryba 1 2 3 4 5
36
František Škroup je autorem melodie:
Hymny ČR Národních písní 1 2 3 4 5
37
Operu Prodaná nevěsta složil:
Antonín Dvořák Bedřich Smetana 1 2 3 4 5
38
Antonín Dvořák složil operu:
Kouzelná flétna Rusalka 1 2 3 4 5
39
Který hudební skladatel v 50 letech svého věku ohluchl ?
Antonín Dvořák Bedřich Smetana 1 2 3 4 5
40
Téma: Hudební výchova - 5. ročník ZŠ
Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3, Internet,Hudební výchova pro 5. roč. ZŠ Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.