Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSebastian Švec
1
Spotřebitel a maloobchodní prodejna
2
Maloobchod Poslední článek distribučního řetězce Zahrnuje služby pro domácnosti
3
Typy prodejen Specializované prodejny Malé samoobsluhy Obchodní domy Obchodní centra Diskontní prodejny Zásilkové obchody Supermarkety
4
Hypermarkety Odborné velkoprodejny Pultové prodejny Tržnice Přímý prodej Prodejní automaty Internetové obchody
5
Faktory nákupu Image obchodu –sada postojů, založená na ohodnocení důležitých atributů obchodu Lokalizace obchodu Sortiment Cena Vnitřní zařízení obchodu exteriér interiér Zaměstnanci Služby
6
Prostředí v prodejně – 5 základních funkcí Přilákat zákazníky ke vstupu Vystavovat zboží Zvýrazňovat snížené ceny a propagační výstavky Vést zákazníky mezi různými druhy a řady výrobků Komunikovat kulturu
7
Český spotřebitel se řídí Zkušenostmi Kvalitou Cenou Méně je ovlivňuje doporučení známých, renomé firmy a reklama Častější vliv - slevové akce Zdroj Factum Invenio, 2005
8
Role oblastního ředitele, vedoucí funkce řízení prodeje Zkoumat konkurenční prostředí Zaměstnance (Jak se Vám tady pracuje?, Co se Vám na této práci líbí?( Zákazníky – co si říkají mezi sebou, co říkají prodavačům, jak se s nimi zachází?
9
Přeměna poznatků v činy
11
Dobrá kultura prodejny Nejlepší strategie – mít spokojené zaměstnance finanční odměna předpokládané sankce sebeúcta nepeněžní odměny uznání za dobrou práci
12
Podstata vynikajících služeb zákazníkům Spokojenost zaměstnanců Zpětná vazba zákazníků
13
Kde vzít konkurenční výhodu Zákazníkům bychom měli dělat radost Zvláštní podpora prodeje Specializace na určitý segment produktů Přidaná hodnota –předvádění produktů, špičkové techniky, školení, poprodejní servis, odborně zdatný personál, dodávková služba, možnost vyzkoušení před nákupem
14
Podpora prodeje Společné aktivity Výlohy v prázdných obchodech Sponzorství a místní společenské akce Reklama ve zkušebních kabinkách Dětské soutěže Tištěné tipy Věrnostní programy Zákazník získává zákazníka
15
Kupte jeden kus a dostanete druhý zdarma Testovací kluby Procenta dolů Speciální večery Průzkumy Semináře Dobročinné dary Reportáže v místním rozhlase
16
Souprav a zboží Sleva na příští nákup Dárkový poukaz Zaplaťte později Bezúročný úvěr Výprodeje Karty pro nákup v určitých prodejnách
17
Posloupnost otázek Kdo chce nakupovat v prodejně jako je ta naše? Co se těm lidem na nás líbí? Které výrobky je zajímají? Kde tyto lidi najdeme? Co bychom jim měli oznamovat?
18
Možnost oslovení cílových skupin zákazníků Rozhlas Televize Tisk Plakáty Katalogy Distribuce katalogů
19
Databázový marketing Každá prodejna by si měla vytvořit databázi zákazníků Možnost zasílání e-mailů s novými nabídkami
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.