Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
Parní lokomotiva Historie parní lokomotivy, první železniční trať a parní lokomotiva Moravia (Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
2
Vývoj parní lokomotivy
1765 – vynález prvního parního stroje Jamesem Wattem 1803 – první parní lokomotiva Richarda Trevithicka – neobstála 1837 – první parní lokomotiva Georga Stephensona – její princip se používá dodnes
3
Proč parní lokomotiva neobstála?
nutnost budování speciálních zařízení drážní infrastruktury nízká energetická účinnost parního stroje složitá příprava na provoz velká náročnost na manuální práci lokomotivních čet prašnost a hlučnost
4
První železniční trať – vyvrcholení stavby první železniční tratě příjezdem slavnostních vlaků do Brna první trať vedla z Břeclavi do Brna rozchod kolejnic: (4´8,5“ = 1435mm)
6
Parní lokomotiva Moravia
7
Ukázka výkresů lokomotivy „Moravia“
8
Moje práce model a ani samotná lokomotiva se nedochovaly, jen její výkresová dokumentace obnova lokomotivy v letech 2010 – 2012 proběhne realizace lokomotivy ku příležitosti 175 let prvního příjezdu této lokomotivy do Brna
9
Kontakt: pajhrad@seznam.cz mobil +420 608 736 423
Děkuji za pozornost Kontakt: mobil
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.