Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNela Vávrová
1
Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman
2
Vize českého školství Bílá kniha 2001 Strategie Evropa 2020 (Brusel 2010) Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 (vláda 2014) Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období let 2015-2020 (pracovní materiál)
3
Bílá kniha 2001 Navzdory dílčím pokrokům v různých oblastech nebyla splněna ani systematicky naplňována řada cílů deklarovaných v Národním programu rozvoje vzdělávání (Bílé knize) z roku 2001.
4
Bílá kniha 2001 Zůstala nenaplněna. Nepředvídatelnost kroků MŠMT Jaká je váha strategických dokumentů?
5
Strategie Evropa 2020 Je brána vážně. Brusel má nástroje k nátlaku na členské země.
6
Cíle Strategie 2020 40 % mladší generace - terciární vzdělání Inteligentní růst – vyvíjet ekonomiku založenou na znalostech a inovacích
7
Strategie vzdělávací politiky ČR do r. 2020 Absolventi oborů s výučním listem - nezaměstnaní Posílení všeobecných znalostí – řešení životních situací
9
52 % 23% Učni - absolventi ÚP Jiný obor 25% Je třeba zajistit, aby nebyly finanční prostředky vynakládány na předčasnou profesní specializaci žáků, která v dlouhodobé perspektivě není a nemůže být smysluplně využitelná.
10
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období let 2015-2020 Pracovní materiál MŠMT
11
Dlouhodobý záměr… MŠMT naplňuje vládní politiku velmi specifickým způsobem: Početní posilování učňovských oborů Omezování všeobecného vzdělávání
12
Důsledky Uchazeč nepřijatý na G: Odmaturuje na odborné škole. Vystuduje VŠ.
13
Stav Gymnázia 25 % Na VŠ jde 66 % Hlavním dodavatelem jsou odborné SŠ – 41 %
14
Závěr Žáky nutíme jít cestou, která je hůře připraví pro další studium a která je zbytečně drahá.
15
Výzva Protestujme proti krokům MŠMT zhoršujícím vyhlídky našich dětí a plýtvajícím penězi.
16
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.