Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Vodárenská 2115 Autor: Lenka Vestfálová Materiál: VY_52_INOVACE_PV11.09 Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová slova: lesní plody, les, houby Anotace: Pracovní list se zaměřuje na lesní plody. Obsahuje i několik otázek, které jsou zaměřené na paměť. Žáci si mohou vyzkoušet, jak jsou pozorní při prohlížení obrázků a co si zapamatovali.

2 VY_52_INOVACE_PV11.09 Rozmanitost přírody Co sbíráme v lese

3 Lesní plody houby Chodíte s někým do lesa? S kým? Sbírali jste už někdy houby nebo lesní plody?

4 Pojmenujte tyto lesní plody:
1. 2. 3. Které z plodů jsou si podobné tvarem? Které barvou, listy? Ochutnali jste všechny tyto plody? 5. 4. Znáš některé lesní plody, které sbírat ani jíst nesmíme? Proč?

5 Zkuste si vzpomenout na minulou stránku a odpovězte na otázky
Zkuste si vzpomenout na minulou stránku a odpovězte na otázky. Potom se vraťte pro kontrolu zpět. Který lesní plod byl vedle borůvek? Jaké číslo měly brusinky? Který lesní plod měl na obrázku i květy? Který z lesních plodů byl vpravo nahoře? Jaké číslo měly ostružiny? Který lesní plod byl vlevo dole? Co bylo v pravém dolním rohu? Pokud byli tvé odpovědi bez chyby nebo jen s jedinou chybičkou, zasloužíš si velikou pochvalu 

6 Pojmenujte obě houby. Kterou z nich byste dali do košíku
Pojmenujte obě houby. Kterou z nich byste dali do košíku? Proč tu druhou ne?

7 Znáte i jiné houby, než muchomůrku a hřib? Jaké. Jsou všechny jedlé?

8 Kdo kromě lidí sbírá a jí lesní plody a houby?

9 Jak se máme chovat v lese? Proč?

10 Metodický list Tuto prezentaci je vhodné zařadit jako doplnění k tématu Les, lesní plody a houby, když už je máme probrány. Prezentace obsahuje různé obrázky – trochu jiné než v učebnici, takže žáci vidí zase jiné zobrazení těchto plodů. Prezentaci promítáme před celou třídou a buď můžeme společně číst otázky a odpovídat na ně – žáky při tom samozřejmě pravidelně střídat, nebo můžeme rozdělit děti do skupin a odpovídají na otázky písemně. Na konci potom zhodnotíme, kdo byl nejlepší. V případě hromadného čtení a odpovědí i tak vyhlásíme nejaktivnější žáky. Úkoly: Jedná se o otázky, které jsou v prezentaci psané vždy tmavě modrou barvou. Na 4. listu je potom několik otázek, které jsou zaměřené na paměť. Žáci si mohou vyzkoušet, jak jsou pozorní při prohlížení obrázků a co si zapamatovali. Vyhodnocení těchto otázek bych nezařazovala do hodnocení v rámci prvouky.

11 Vzdělávací materiál: Co sbíráme v lese
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Předmět: Prvouka Ročník: Tematický okruh: Rozmanitost přírody - Podzim Autor: Lenka Šocová Vytvořeno: září 2011 Složení: Metodický list, Prezentace v PowerPointu


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,"

Podobné prezentace


Reklamy Google