Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Vodárenská 2115 Autor: Lenka Vestfálová Materiál: VY_52_INOVACE_PV11.09 Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová slova: lesní plody, les, houby Anotace: Pracovní list se zaměřuje na lesní plody. Obsahuje i několik otázek, které jsou zaměřené na paměť. Žáci si mohou vyzkoušet, jak jsou pozorní při prohlížení obrázků a co si zapamatovali.
2
VY_52_INOVACE_PV11.09 Rozmanitost přírody Co sbíráme v lese
3
Lesní plody houby Chodíte s někým do lesa? S kým? Sbírali jste už někdy houby nebo lesní plody?
4
Pojmenujte tyto lesní plody:
1. 2. 3. Které z plodů jsou si podobné tvarem? Které barvou, listy? Ochutnali jste všechny tyto plody? 5. 4. Znáš některé lesní plody, které sbírat ani jíst nesmíme? Proč?
5
Zkuste si vzpomenout na minulou stránku a odpovězte na otázky
Zkuste si vzpomenout na minulou stránku a odpovězte na otázky. Potom se vraťte pro kontrolu zpět. Který lesní plod byl vedle borůvek? Jaké číslo měly brusinky? Který lesní plod měl na obrázku i květy? Který z lesních plodů byl vpravo nahoře? Jaké číslo měly ostružiny? Který lesní plod byl vlevo dole? Co bylo v pravém dolním rohu? Pokud byli tvé odpovědi bez chyby nebo jen s jedinou chybičkou, zasloužíš si velikou pochvalu
6
Pojmenujte obě houby. Kterou z nich byste dali do košíku
Pojmenujte obě houby. Kterou z nich byste dali do košíku? Proč tu druhou ne?
7
Znáte i jiné houby, než muchomůrku a hřib? Jaké. Jsou všechny jedlé?
8
Kdo kromě lidí sbírá a jí lesní plody a houby?
9
Jak se máme chovat v lese? Proč?
10
Metodický list Tuto prezentaci je vhodné zařadit jako doplnění k tématu Les, lesní plody a houby, když už je máme probrány. Prezentace obsahuje různé obrázky – trochu jiné než v učebnici, takže žáci vidí zase jiné zobrazení těchto plodů. Prezentaci promítáme před celou třídou a buď můžeme společně číst otázky a odpovídat na ně – žáky při tom samozřejmě pravidelně střídat, nebo můžeme rozdělit děti do skupin a odpovídají na otázky písemně. Na konci potom zhodnotíme, kdo byl nejlepší. V případě hromadného čtení a odpovědí i tak vyhlásíme nejaktivnější žáky. Úkoly: Jedná se o otázky, které jsou v prezentaci psané vždy tmavě modrou barvou. Na 4. listu je potom několik otázek, které jsou zaměřené na paměť. Žáci si mohou vyzkoušet, jak jsou pozorní při prohlížení obrázků a co si zapamatovali. Vyhodnocení těchto otázek bych nezařazovala do hodnocení v rámci prvouky.
11
Vzdělávací materiál: Co sbíráme v lese
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Předmět: Prvouka Ročník: Tematický okruh: Rozmanitost přírody - Podzim Autor: Lenka Šocová Vytvořeno: září 2011 Složení: Metodický list, Prezentace v PowerPointu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.