Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKarel Čermák
1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV:VY_32_INOVACE_531_Nástrojový doprovod říkadel AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM: 1. ročník, 20. 2. 2012 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Hudební výchova, práce s říkadly ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
2
Materiál je určen do předmětu Hudební výchova na 1. stupni ZŠ do 1.-3. ročníku 1, předříkáme dětem říkadla ve výrazném rytmu 2, jedno říkadlo děti zkusí zopakovat po nás 5, vytváříme mluvený doprovod k říkadlu (např. v říkadle „Kočka byla v bále“ to může být ostinato: „kašel“ nebo „v bále“, třída se rozdělí na dvě skupiny, jedna přednáší říkalo, druhá ostinato Rytmické figury můžeme tleskat zároveň s deklamací „Hru na tělo“ zkoušíme nejprve s celou třídou, potom ve skupinách, pak s jednotlivci Děti se samy učí určit barvu nástroje, která se hodí k říkadlu Rytmické figury přeneseme na bicí nástroje (chřestítka, tlukátka, tamburíny, dřívka…) Při nácviku použijeme nejprve doprovod jednoho nástroje, pak dalšího atd., tedy ne hned všechny najednou
3
Houpy, houpy, kočka snědla kroupy, kocour hrách na kamnách, koťata se hněvala, že jim taky nedala.
4
Kočka byla v bále, ztratila korále, pes je našel, dostal kašel.
5
2424
6
2424
7
www. Microsoft. Office. Com Česká Orffova škola. [Díl] 1, Začátky. 2.vyd. Praha: Supraphon, 1982. 99 s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.