Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimíra Bílková
1
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc misovic@volny.cz
2
2.2. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Úvod - efekty veřejného mínění - organizované projevy veřejného mínění - neorganizované projevy veřejného mínění
3
3.3. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Mediální prostředí v závislosti na svém zaměření ovlivňuje účastníky komunikačního procesu s různým výsledkem. Nemediální prostředí se rovněž projevuje např. prostřednictvím fámy.
4
4.4. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Některé efekty vznikají při zvláštních příležitostech, jiné nejsou vázány na konkrétní typ situace. K efektům při zvláštních příležitostech patří ovlivňování voličů v předvolebním období. Jedním z nich je bandwagon efekt
5
5.5. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Efekt mobilizace hlasů představuje jeden z typů reakce na výsledky předvolebních šetření, které část voličů považuje za nepříznivé.
6
6.6. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Underdog efekt. Z ang. ten kdo prohráva, bude poražený, smolař.Bývá nazýván efektem poražených.
7
7.7. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Efekty výzkumu veřejného mínění. Jako jeden z prvních je popsal P. Lazarsfeld.Jde o změnu mínění.Probíha v předvolebním období v povrcho- vé vrstvě veřejného mínění
8
8.8. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Fáma- pověst, zpráva, informace o něčem, co je zajímavé pro velké množství lidí. Dalším projevem je image. Do této oblasti patří i konformita v užším nebo širším smyslu
9
9.9. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění V rámci sociální skupiny plní řadu funkcí. Lze ji rozlišit na vnitřní a vnější.Fungování společenského systému vyžaduje určitý stupeň konformity
10
10. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Ve všech typech společností působí integrační tlaky založeny na strachu jednotlivce ze zesměšnění, opovržení nebo izolace. Strach z izolace je považován za antropologickou konstantu.
11
11. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Výsledkem je, že názory vnímané jako dominantní, získávají ještě širší pozice a menšinové mínění čím dál tím více ustupuje do pozadí. To je podstata mechanismu spirálového efektu.
12
12. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Rozhodující roli v celém procesu hrají masová média jako nejdostupnější zdroj informací o převládajícím názorovém klimatu, jako faktor schopný strukturovat představu reality
13
13. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Konsensus - shoda, souhlas v myšlení a cítění většiny členů sociální skupiny o záležitostech důležitých pro fungování celku.Konsensus však není skutečný souhlas.
14
14. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Setkáváme se s následujícími typy konsensu: podpůrný, tolerantní, rozhodovací, mnohostranný, komkurenční
15
15. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Referendum - jedna z forem přímé demokracie, prostřednictvím níž voliči rozhodují bezprostředně v lidovém hlasování o otázkách souvisejících s politikou státu a změnami zákonů..
16
16. r Projevy komunikačního působení na veřejné mínění Sebesplňující se proroctví.Charakterizuje situaci, kdy předpověď týkající se budoucích jevů se sama stává jejich příčinou.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.